مریم شاهرخی هستم لیسانس ریاضیات کاربردی و دانشجوی فوق لیسانس ریاضی محض
از سال ۹۰ در حال تدریس خصوصی ریاضی سال چهارم ابتدایی در تهران هستم
در این مدت ۸ سال در مدارس دولتی و غیر دولتی همچنین در آموزشگاه های علمی معلم تدریس خصوصی ریاضی سال چهارم ابتدایی بودم
در آموزشگاه ها کلاس گروهی داشتم و در مدرسه دولتی نیز معلم چهارم ابتدایی بودم.
من روی روش تدریس آموزش و پرورش تسلط کاملی دارم و ریاضی سال چهارم و پنجم و ششم را تدریس کردم
من در دبستان غیرانتفاعی هما ریاضیات خلاق را به دانش آموزان آموزش دادم و همچنین محاسبات سریع
در واقع من هم میتوانم با دانش آموزان تقویتی کار کنم و هم دانشآموزان پیشرفته و تیزهوشان
از نظر من ویژگی های یک معلم خوب جدا از انتقال خوب مفاهیم و صبر و حوصله و صمیمیتی که یک معلم باید با دانشآموزان داشته باشد از نظر من مدرس ریاضی باید کاربرد ریاضی و تاریخی از ریاضی را برای دانش آموزان بیان کند تا جذاب و قابل درک شود
به نظر من بهترین روش انتقال مفاهیم ریاضی خودی نشان دادن و کارهای عملی است البته در هر دانشآموز متفاوت است اما کارهایی که خودشان انجام دهند و حالت بازی و ریاضی داشته باشد مثل کاردستی و درس را با عمل یاد بگیرند روش بسیار بهتری است
کارهای گروهی هم همینقدر موثر است اما در تدریس خصوصی و مقاطع بالاتر با مثالهای مختلف و کاربردی نشان دادن مفاهیم میتوان آن را به خوبی منتقل کرد
در واقع دانش آموزان وقتی که خودشان را در حال حل مسئله میبینند و از این که میتوانند مسئله را حل کنند انگیزه می گیرند
به نظر من یک معلم ریاضی باید بتواند همین انگیزه و علاقه را در دانش آموزان بیدار کند
همه افراد میتوانند ریاضی را به خوبی یاد بگیرند و به آن علاقهمند شود اما به دلیل آموزشهای اشتباه معمولاً این علاقه با رفتن به سالهای بالاتر کمرنگ تر و کم رنگ تر می شود
من به دلیل تسلط کاملی که روی تدریس ریاضی چهارم ابتدایی دارم برای هر مبحث از تمرین ها و مثال های مختلفی استفاده می کنم زیرا معتقدم که دانشآموزان باید مبحث درسی را در کلاس بفهمند و تمرینها را با یادگیری خودشان حل کنند