هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

این مواد غذایی هوش و تمرکز بچه ها را افزایش می دهد

دغدغه اکثر والدین در زمان تحصیل، موفقیت فرزندانشان در تحصیل است،  این امر نیز مستلزم هوش و استعداد سرشار، تمرکز کافی سرکلاس و همچنین تلاش و پشتکار دانش آموزان است. مهمترین نکته در آموزش و یادگیری تمرکز بالای دانش آموزان در کلاس است. به گفته دانشمندان تغذیه مناسب نقش مهمی در سلامت مغز و افزایش تمرکز دارد. به این ترتیب یک تغذیه مناسب نه تنها می تواند در رشد جسمی دانش آموزان تأثیرگذار باشد، بلکه حافظه و قدرت تمرکز آنها را نیز افزایش می دهد. در واقع مغز با جذب مواد مغذی موجود در خوراکی ها، فعالیت بهتری از خود نشان می دهد. ما در این مقاله به خوراکی های اشاره می کنیم که تغذیه کودکان با آنها سبب افزایش تمرکز و هوش آنها می شود.

ماهی

ماهی یکی از لذیذترین خوراکی ها است که سرشار از مواد مغذی بوده و مهترین منبع اسیدهای چرب امگا ۳ محسوب می شود. این ماده برای رشد و عملکرد مغز بسیار مفید است. جذب این اسیدهای چرب باعث بهبود یادگیری مهارت ها و قدرت ذهنی در کودکان می شود. شما می توانید با قرار دادن این ماده غذایی در منوی غذایی فرزند خود او را در یادگیری بهتر یاری دهید.

تخم مرغ

یک منبع غنی از پروتئین تخم مرغ است. در زرده تخم مرغ مقدار قابل توجهی کولین وجود دارد. این ماده مغذی برای رشد و بهبود حافظه لازم است. بهترین صبحانه برای کودکان دانش آموز نیم رو یا املت با تخم مرغ و سبزیجات است.

کره بادام زمینی

اگر فرزند شما به بادام زمینی حساسیت ندارد این ماده غذایی یک انتخاب عالی برای افزایش تمرکز کودکان محسوب می شود. شما می توانید کره بادام زمینی را به عنوان صبحانه ای سرشار از ویتامین E یا به عنوان یک میان وعده در منوی غذایی فرزند خود وارد کنید. ویتامین E نوعی آنتی اکسیدا برای محافظت از غشای سلول های مغزی محسوب می شود. کره بادام زمینی علاوه بر ویتامین E دارای تیامین و گلوکز است که برای عملکرد مغز مفید و لازم بوده و انرژی مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. یکی از لذیذترین روش های استفاده از کره بادام زمینی، استفاده از آن همراه میوه هایی چون سیب و موز است.

غلات کامل

غلات کامل خود یک وعده غذایی محسوب می شوند. نان ها یکی از بهترین منابع تأمین گلوکز هستند که منبع مورد نیاز  برای تأمین انرژی بدن و مغز محسوب می شود. این غلات از جمله گندم، جو، ذرت و … حاوی ویتامین B هستند و برای دستگاه عصبی بسیار مفیدند.

توت ها و بری ها

توت از جمله میوه های بسیار مغذی و مفید برای رشد کودکان محسوب می شود. توت ها به بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز در کودکان کمک می کنند. بهترین زمان مصرف آن به صورت تازه و در فصل توت است. این میوه ها سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های قوی هستند. دانه های داخل توت ها، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که این ماده نیز برای عملکرد مغز مفید و ضروری است. توت فرنگی، بلوبری، تمشک، شاه توت، توت سفید و … از خانواه توت و بری ها محسوب می شوند. شما می توانید از مربای شاه توت، توت فرنگی و یا بلوبری نیز استفاده کنید. ضمن این که تهیه اسموتی ها یا دسرها با این میوه ها نیز ایده خوبی به نظر می رسد.

لوبیاها

لوبیاها نیز از جمله مواد  غذایی بسیار مفید در سبد غذایی هستند. لوبیا از جمله مواد بسیار مغذی برای رشد مغز کودکان محسوب می شود. لوبیا سرشار از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز و انرژی زا است. استفاده از آنها به صورت خوراک یا همراه مواد خوراکی دیگر می تواند بسیار مفید باشد. به طور مثال لوبیا چیتی در کنار خواص ذکر شده دارای مقدار بسیار زیادی امگا ۳ است که رشد و بهبود عملکرد مغز بسیار مفید است. شما می توانید لوبیا را در سالاد، خورشت، همراه گوشت قرمز و سفید و … به غذای بچه ها اضافه کنید.

سبزیجات رنگی

سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از مغذی ترین خوراکی ها محسوب می شوند. استفاده از سبزیجات رنگی  علاوه بر سلامت جسم در ارتقای سلامت مغز نیز تأثیرگذار است. استفاده از سبزیجاتی چون خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی، هویج، اسفناج، کاهو، تربچه و …. در غذای کودکان می تواند مواد مغذی لازم را به آنها برساند. از انواع سبزیجات می توانید در تهیه سوپ و سالاد استفاده کنید. همچنین تهیه اسپاگتی به همراه سبزیجات ایده خوبی برای تناول آن در کنار یک وعده غذایی کامل برای کودکان است.

شیر، ماست و لبنیات

ویتامین B از جمله ویتامین های لازم برای رشد مغز محسوب می شود که ناقل های عصبی و آنزیم ها به آن نیاز دارند. محصولات لبنی منبع غنی این ویتامین محسوب می شوند. ضمن این که پروتئین مورد نیاز بدن کودکان را نیز تأمین می کنند. محصولات لبنی دارای ویتامین D و کلسیم هستند که در رشد جسمی کودکان تأثیر فوق العاده ای دارد. کودکان در سن رشد به این ویتامین ها بسیار محتاج هستند و قرار دادن لبنیات در سبد غذایی بهترین راه برای سلامت و رشد فیزیکی و بهبود عملکرد مغز آنها محسوب می شود.

گوشت‌های قرمز کم چرب

گوشت قرمز اصلی ترین منبع تأمین آهن مورد نیاز بدن است که حافظ انرژی و بهبود دهنده قدرت تمرکز در کودکان محسوب می شود. گوشت گاو منبع خوبی برای زینک محسوب می شود که در تقویت قدرت حافظه کودکان بسیار مهم است. تأمین آهن مورد نیاز بدن کودک باید با توجه به منابع خوب پروتئینی چون گوشت سفید و قرمز و یا حبوباتی چون لوبیا و سویا صورت گیرد.  مصرف این گوشت ها در کنار سبزیجاتی چون فلفل دلمه ای، لیموی ترش و … که منبع خوبی برای ویتامین C محسوب می شود باعث جذب بیشتر آهن خواهد بود. بهتر است که مصرف گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس و غذاهای تهیه شده از آنها را محدود کرده و به جای آن از گوشت قرمز و سفید استفاده کنید.

سخن پایانی

اگرچه ممکن است که برای بسیاری از خانواده ها تهیه این اقلام خوراکی کار ساده ای نباشد، اما باید به این نکته نیز توجه داشت که کودکان در سن رشد نیازمند این مواد غذایی هستند. بهتر است برنامه ای داشته باشید که به طور منظم هربار بخشی از این اقلام را تهیه کرده و در تهیه غذای فرزند دانش آموز خود از آن استفاده کنید.

Visits: 75

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.