اینجانب افسانه حقیقت جو فوق لیسانس آموزش ابتدایی معلم تدریس خصوصی ریاضی کلاس سوم هستم.
۶ سال تجربه معلم خصوصی ریاضی سوم دبستان را دارم ۴ سال کلاس تقویتی ریاضی سوم دبستان را در یک مدرسه دولتیدر فوق برنامه داشتم و در حال حاضر هم در یک مدرسه غیر انتفاعی و موسسه تدریس خصوصی معلم سوم ابتدایی هستم
روی هم رفته ۱۴ سال سابقه تدریس خصوصی ریاضی در مقطع ابتدایی را دارم و پس از اینکه وارد دانشگاه شدم شروع به تدریس کردم و بعد از گرفتن مدرک لیسانس ادامه تحصیل ندادم و در حرفه معلمی شروع به کار کردم و مجدداً به دلیل علاقهای که در این سال ها به دست آوردم دوباره شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کردم و همزمان هم در تدریس خصوصی ریاضی سوم ابتدایی فعالیت داشتم
تقریباً پنج سال است که به طور مستمر و تمام وقت روی پایه سوم ابتدایی فعالیت میکنم در این مدت دانش آموزان هم از لحاظ اخلاقی و فکری تغییر کرده اند و حتی با دانش آموزان ۵ سال پیش متفاوت اند و از نظر من یک معلم باید همیشه این موضوع را در نظر بگیرد و تصور نکنند که هرسال که میگذرد دانش آموزها همان دانش آموزهای چند سال قبل هستند و باید دانش خود را همیشه به روز نگه دارد
در کلاس های من خلاقیت اهمیت خیلی زیادی دارد اگر دانشآموزی بتواند از روش های غیر از روش های معرفی شده در کتاب درسی مسئله ریاضی را حل کند مورد تشویق قرار می گیرد و به جای این که سرکوب شود به او انگیزه بیشتری داده میشود تا همیشه راه حل های بیشتری برای هر مسئله پیدا بکند چرا که ممکن است راه حل طولانی باشد اما همین که جرات کرده و راه حلی غیر از راه حل هایی که بود دیکته شده است را می یابد این خود نشاندهنده خلاقیت و ذهنیت باز دانش آموز است
از نظر من دانش آموزان در کلاس درس باید بتوانند سوال بپرسند و حتی راه حلهای موجود را به چالش بکشند و همیشه به این فکر کنند که می توانند راه حل خودشان را داشته باشند در پایه هفتم هم که فصل اول آن مربوط به راهبردهای حل مسئله است به این موضوع پرداخته است اما از لحاظ شخصیتی نه معلم و دانش آموز را برای این موضوع آماده کرده است که اگر دانش آموزی خارج از قواعد کتاب مسئله را حل کرد عکس العمل آنها باید چگونه باشد
Views: 350