شیدا لرستانی هستم فوقلیسانس آموزش ابتدایی
۹ سال دبیر ریاضی سوم ابتدایی در تهران بودم سه سال دبیر ریاضی سوم در موسسه تدریس خصوصی بودم و در حال حاضر نیست معلم ریاضی سوم ابتدایی در مجتمع آموزشی بهار هستم
به طور کلی بنده چهارده سال سابقه تدریس خصوصی ریاضی در مقطع ابتدایی را دارم که به طور کلی بخش اعظمی از آن مربوط به پایه سوم ابتدایی بوده است
در این مدت دانش آموزان تقویتی و دانش آموزان تیزهوش را همزمان داشتم و به صورت خصوصی در سطح های مختلف تدریس می کردم
در این مدت ۶ دانش آموز المپیادی هم داشتم که والدین آنها میخواستند فرزندشان را در آینده برای شرکت در المپیادهای جهانی آماده کنند
در تدریس با دانش آموزان تقویتی از روشهای متفاوت تری نسبت به دانشآموز های تیز هوش استفاده می کنم
مثلاً در تدریس به دانش آموزان تقویتی اولین هدف من علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی است در نتیجه روشی که استفاده میکنم به این شرح است که ابتدا همه چیز را به صورت شعر و بازی و داستان برای دانش آموزان توضیح می دهم و در ابتدای تدریس هیچ صحبتی در مورد اصل مبحث آموزشی و درس نمی کنم چرا که برای من بسیار مهم است که در ابتدا دانش آموز فقط گوش کند
در تدریس به دانش آموزان پیشرفته ابتدا سراغ درس می روم اما از مثال های کاربردی و پیچیده تر استفاده می کنم و تمرینهای را به دانش آموزان می دهم که از بهره هوشی دانشآموزان استفاده می کند که باعث میشود آنها تمرین ها خلاق تر شوند زیرا سوالاتی که من کار می کنم شامل سوالات هوش هم می شود
از نظر من علاقه مند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و شکستن این باور که ریاضی درس سختی است از هنرهای یک معلم محسوب میشود
دانشآموزان باید به این باور برسند که درس ریاضی مانند سایر درس ها با کمی وقت گذاشتن می تواند موفقیت آمیز باشد
از نظر من یکی از روشهای انتقال مفاهیم ریاضی سنجش دائمی دانش آموز است اما من با امتحان این سنجش را به دست نمی آورم بلکه در حین تدریس با روش پرسش و پاسخ میزان یادگیری دانشاموزان را می فهمم
از نظر من یک معلم ریاضی باید روی خصوصیات اخلاقی شاگردانش تسلط کاملی داشته باشد تا در حین تدریس بتواند نقاط ضعف و قوت او را کشف کنند و به وسیله همین موضوع ادامه تدریسش را پیش ببرد و بتواند با کمترین زمان مصرف شده بیشترین بازدهی را برای شاگردش داشته باشد