هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

راز موفقیت در شاد بودن است نه سخت تر کار کردن

همه ما به این دلیل به دنبال موفقیت هستیم که احساس می کنیم با رسیدن به آن شادتر خواهیم بود. اما وقت آن رسیده است که تفکر خود را در این باره تغییر دهید: این شادی است که باعث موفقیت می شود. تحقیقات روانشناختی نشان می دهد اگر می خواهید در کار و زندگی خود موفق باشید به جای این که به دنبال شادی دست نیافتنی باشید، احتیاج دارید که از زندگی روزانه خود رضایت داشته باشید. این رضایت پایدار شادی به همراه دارد که زمینه ساز موفقیت است.

مطالعات نشان می دهد که مغز شما وقتی مثبت اندیش هستید در بهترین حالت خود قرار دارد. مثبت اندیش بودن باعث می شود که انرژی بیشتری داشته باشید و انعطاف پذیرتر هم باشید. در حقیقت شادی همانند سوخت مورد نیاز برای موفقیت در اختیار شما قرار داد. شادی یک حس درونی است که باید آن را بیابید و توسعه دهید، شما باید یاد بگیرید که چگونه احساس شادی را در خود بیدار کنید.

مزایای شادی

به گفته شاون آکور روانشناس و نویسنده کتاب “مزیت خوشبختی” می گوید که ۷۵ درصد موفقیت در نتیجه خوش بینی فردی است. بیش از ۱۲ میلیون نفر سخنرانی TED در مورد روانشناسی مثبت را تماشا کرده اند. این به آن معنا است که می توانید خود را به گونه ای آموزش دهید که در محل تحصیل خود شادتر باشید. اگر احساس می کنید هنوز به موفقیت های مورد نظرتان نرسیده اید وقت آن رسیده است که سطح دوپامین را در مغز خود بالاتر ببرید. خوش بین باشید، شکرگزار باشید و با شادی و انرژی زیاد سراغ درس و تمرین هایتان بروید.

راه های رسیدن به شادی درونی

اگر فکر می کنید خریدن آخرین مدل گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ یا خریدن ایکس باکس و پلی استیشنی که همیشه آرزویش را داشتید باعث خوشحالی درونی شما می شود اشتباه می کنید. رسیدن به این آرزوها شما را برای مدت زمان کوتاهی شاد می کنند و اثر دائمی ندارند. باید یاد بگیرید که شادی های درونی تری داشته باشید. برای این کار نیاز است که روزانه و منظم ورزش کنید. مدیتیشن کنید، اوقاتی را به دعا و نیایش و سکوت بگذرانید، گاهی با مهربانی و محبت سراغ دوستانتان بروید. از کسانی که کاری برای شما انجام می دهند تشکر کنید و بیاموزید که خود را از استرس دور کنید. شادی بهره وری بیشتری به همراه دارد. بنابراین تبدیل شدن به فردی شاد و پرانرژی مهمترین کاری است که باید انجام دهید تا به موفقیت برسید.

شادی بخشیدن به اطرافیان

تحقیقات نشان می دهد محیط های شاد با بهره وری بیشتری همراه هستند، فرقی نمی کند که این محیط جمع خانوادگی باشد یا مدرسه، دانشگاه یا یک موسسه آموزشی. برای این که راندمان کاری را بالاتر ببریم نیاز است که محیطی شاد و دور از استرس در اختیار داشته باشیم. به همین دلیل است که توصیه می کنیم همیشه خود را از محیط های سمی و استرس زا دور کنید.

اهمیت این موضوع به اندازه ای است که در سوئیس، یک برنامه فرهنگی برای اطمینان از سلامت و شادی گروهی برای ارائه نتایج عالی وجود دارد. در مدارس سوئیس کارمندان و دانش آموزان به سالن یوگا، سالن بدنسازی ، برنامه های آموزشی مثبت اندیشی، دسترسی به متخصصان مشاوره و روانشناسی و طیف وسیعی از غذاهای سالم در زمان ناهار و استراحت دسترسی دارند.

آنها معتقدند که اولیت دادن به سلامت و شادی دانش آموزان باعث می شود که آنها موفقیت بیشتری در تحصیل داشته باشند و خیلی زود به بالاترین درجه موفقیت در مدرسه و دانشگاه برسند.

شاد باشید

همه انسان ها با خوشبختی به دنیا می آیند. به کودکان نگاه کنید، آنها همیشه شاد هستند و از زندگی لذت می برند، به این خوشبختی که در وجود همه انسان ها نهفته است “خوشبختی پایه” گفته می شود. هنگامی که در مدرسه، محل کار یا زندگی شخصی خود با ناملایمات مداوم مواجه می شویم، ممکن است ارتباط خود را با این حالت طبیعی شادی از دست بدهیم. در واقع انسان هرکاری می کند تا احساس شادی بی دغدغه دوران کودکی یا همان خوشبختی درونی را دوباره تجربه کند. به همین دلیل است که همه معتقدند بهترین دوران زندگی آنها کودکی است.

تمرینات خوشحال بودن

برای این که همیشه شاد باشید فهرستی از آنچه در اختیار دارید و از داشتن آن شاد هستید تهیه کنید. این فهرست می تواند شامل والدین، دوستان، خواهر و برادر یا حتی تلفن همراهتان باشد. کارهای خوبی که انجام می دهید را یادداشت کنید. هرچیزی که باعث شادی شما باشد مورد اهمیت است. وقتی موفقیتی به دست می آورید برای آن خوشحالی کنید. دوستان خود را به یک نوشیدنی دعوت کنید و به  خودتان اجازه دهید که احساس غرور داشته باشید.

زمانی را به کارهایی اختصاص دهید که باعث ایجاد احساس شعف در شما می شوند. مثلا کمک کردن به افراد بی بضاعت، پیاده روی، ورزش کردن، خوردن شام دورهمی با خانواده یا … . هرچیزی که شما را خوشحال کند می تواند در فهرست شما قرار گیرد و همیشه برای آن زمان کافی به خود بدهید تا شادی تان را دائمی کنید. انسان شاد تصمیمات بهتری می گیرد، با ناملایمات راحت تر کنار می آید. بخشنده تر است و شخص مفیدتری برای اجتماع خواهد بود.

دو نوع خوشبختی وجود دارد که افراد می توانند برای آن تلاش کنند: خوشبختی لذت طلبانه و خوشبختی درونی. شادی لذت‌گرایانه از میل به دنبال کردن لذت ناشی می ‌شود اما خوشبختی درونی احساسی است که شما خودتان می توانید آن را برای خود ایجاد کنید. هدف داشتن در زندگی و تلاش برای رسیدن به آن می تواند باعث ایجاد حس خوشبختی و خوشحالی در شما باشد، تا زمانی که برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنید خستگی ناپذیر و پر انرژی به نظر می رسید، اما زمانی که انگیزه خود را از دست می دهید و شاد نیستید این حس نیز در شما از میان می رود. مهمترین محرک برای رسیدن به موفقیت شادی است که باید تلاش کنید همیشه در وجود شما وجود داشته باشد.

سخن پایانی

پس کاملا واضح است که به جای سخت کار کردن باید شایدتر کار کنید. به جای استرس و اضطراب و ترس های ناشی از پذیرفته نشدن در کنکور یا امتحانات پایان ترم بهتر است به دنبال شادی بیشتر باشید. روحیه شاد خود را حفظ کنید و تلاش کنید مثبت اندیش و خوشحال باقی بمانید.

 

Views: 302

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.