هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

حل شدن یک مسئله ریاضی سخت ریاضی توسط نابغه چینی

حل کردن مسائل سخت ریاضی یکی از چالش هایی است که هر از گاهی دانشمندان علم ریاضی را به خود مشغول می کند. در جدیدترین رخداد در این زمینه، یک نابغه چینی توانست مسئله ای بسیار سخت که تیمی متشکل از ۶ دکترای ریاضی به مدت ۴ ماه نتوانسته بودند آن را حل کنند، یک شبه حل کرد.

هر از گاهی خبری از یک مسئله سخت و حل نشدنی ریاضی به گوش می رسد که فکر همه دانشمندان ریاضی در سراسر دنیا را به خود مشغول می سازد. گاهی ممکن است حل کردن چنین مسائلی سال های سال به طول انجامد و یک چالش سخت را پیش روی ریاضی دانان قرار دهد.

در جدیدترین چالش، یک مسئله ریاضی که طی ۴ ماه توسط یک تیم متشکل از ۶ ریاضی دان برجسته حل نشده بود، به دست یک جوان نخبه چینی در مدت زمان ۲۴ ساعت حل شد.

ریاضی دانان چند ماه برای ساخت یک مدل رایضی تلاش کردند اما در نهایت یک جوان ۳۰ ساله چینی که استادیار ریاضیات دانشگاه پکن بود این مسئله را یک شبه حل کردند. ” وی دونگی” ۳۰ ساله راه حل هایی ارائه داد که میزان موفقیت مدل جدید را بیش از ۹۶ درصد تضمین می کرد.

پس از این که اخبار مبتنی بر موفقیت این فرد چینی در حل این مسئله ریاضی در سراسر دنیا پخش شد، رسانه های چینی حل این مسئله توسط “وی دونگی” را تکذیب کردند. این رسانه ها اعلام کرده اند که شخص مورد نظر در مصاحبه با رسانه های چینی عنوان کرده است که چنین اخباری صحت ندارند. هنوز صحت یا عدم صحت این خبر به درستی مشخص نیست اما در منابع غربی از جمله یاهو نیوز، دیلی میل و دیگر رسانه های موجود آمده است که دانشمندان بعد از حل این مسئله مهم به دونگی پیشنهاد کرده اند تا مبلغی را به عنوان قدردانی بپذیرد اما این نابغه چینی ضمن رد پاداش پیشنهادی اعلام کرده است که پرداخت پاداش برای چنین مسئله آسانی ضرورت ندارد.

این نابغه چینی فرد شناخته شده ای در کشور چین محسوب می شود، او به دلیل موفقیت هایش در زمینه ریاضی و سبک زندگی بسیار ساده ای که دارد مشهور است. توانایی منحصر به فرد او در حل سریع مسائل ریاضی به اندازه ای است که از مهارت های حل ریاضی او تحت عنوان ” روش وی” نام برده می شود.

یکی از نشریات چینی در این باره می گوید: “چن دایو” رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه پکن در رابطه با این نابغه ریاضی گفته است: “برای ما چیز نادر یا عجیبی نیست که Wei بتواند معماهایی را حل کند که دیگران نمی‌توانند، زیرا او باهوش است و بیش از حد روی مسائل ریاضی تمرکز دارد.”

این نشریه در گزارشی که درباره “دونگی وی” منتشر کرده است مدعی شده، این نابغه چینی پیشنهاد دانشگاه هاروارد برای تحصیل به عنوان کاندیدای دکترا را رد کرده است. این نابغه چینی در این باره توضیح می دهد که فرآیند درخواست برای تحصیل در این دانشگاه بسیار پیچیده است و او تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارد.

دونگی وی در طول سال های تحصیل خود موفق به کسب دو مدال طلای متوالی در المپیاد بین المللی ریاضی شده است و به دلیل استعداد منحصر به فردی که در زمینه ریاضیات دارد توانسته است بدون شرکت در آزمون ورودی در دانشگاه پکن مشغول به تحصیل شود.

 

Views: 1272

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره مشاوره فردی و شیوه زندگی حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.