ثبت نام

88904002 - 021

سهیلا یارمحمدی | آموزش مفهومی ریاضی پایه پنجم

سهیلا یارمحمدی هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضی ابتدایی و بیش از ۱۰ سال است که به عنوان معلم مقطع ابتدایی مشغول به تدریس هستم. ۵ سال است که تدریس خصوصی ریاضی کلاس پنجم را انجام  می دهم.

در مورد ریاضی کلاس پنجم باید بگویم که این کتاب سرشار از مفاهیم جدید است، مفاهیمی که دانش آموز با آنها در پایه های قبل آشنایی کمی داشته است، بنابراین ممکن است که بسیاری از دانش آموزان برای یادگیری نیاز به مدرس خصوصی داشته باشند.

یک نکته را بیان کنم و آن این است که استفاده از مدرس خصوصی فقط مخصوص دانش آموزان ضعیف نیست بلکه دانش آموزانی که علاقه دارند پایه قوی تری در ریاضیات داشته و یا مباحث بیشتری را بیاموزند نیز می توانند از مزایای داشتن معلم خصوصی بهره مند شوند.

سهیلا یارمحمدی هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضی ابتدایی و بیش از 10 سال است که به عنوان معلم مقطع ابتدایی مشغول به تدریس هستم. 5 سال است که تدریس خصوصی ریاضی کلاس پنجم را انجام  می دهم.

آموزش مفهومی ریاضی به این معنا است که دانش آموز مباحثی که می آموزد را کاملا درک کرده و صرفا دنبال یافتن راه حل مسائل نیست بلکه سعی می کند با درک مفاهیم بتواند به روش های بهتر و سریعتری دست پیدا کند.

در آموزش مفهومی ریاضیات مدرس نقش مهمی دارد، او می تواند با روش های آموزشی متفاوت دانش  آموز را به مشارکت بیشتر در کلاس درس دعوت کند و یا روش های حل  مسئله را برای دانش آموز به گونه ای شرح دهد تا او بتواند در به کارگیری آنها برای کشف روش های بیشتر تلاش کند، نه این که تنها با حفظ کردن فرمول های ریاضی سعی کند که نمرات خوبی داشته باشد، ریاضی یک درس به هم پیوسته است، حتی در سال آخر دبیرستان شما هنوز هم از مفاهیم پایه ضرب، تقسیم و کسر و … استفاده می کنید، پس اگر این مفاهیم را به خوبی به دانش آموز پایه های پایین تر آموزش ندهند مطمئنا او در یادگیری مفاهیم ریاضی در سال های بالاتر به مشکل بر می خورد.

از جمله روش های موثر در یادگیری مفهومی ریاضی آن است که دانش آموز تمرینات بسیاری حل کند، حل کردن تمرین های مختلف از هر درس به او کمک می کند تا مفاهیم را به خوبی درک کرده و روش های حل مسئله در مورد همه شیوه های طراحی سوال را بررسی کند، این روش به خوبی باعث می شود که دانش آموز به ریاضی مسلط شود.

داشتن یک برنامه ریزی درسی مناسب نیز می تواند مکمل خوبی برای روش های یادگیری مفهومی ریاضی باشد، این که دانش آموز یک برنامه برای مطالعه و تمرین داشته باشد و بداند که برای چه هدفی درس می خواند.

روش مطالعه ریاضی روش متفاوتی است، دانش آموز باید روش مطالعه ریاضی را بداند ضمن این که او باید مرتبا تحت بررسی و آزمون قرار گیرد تا مشخص شود که آیا مفاهیم درسی را به خوبی آموخته است یا خیر، این آزمون ها کمک می کند که دانش آموز بتواند نقاط ضعف خود را شناخته و در راه برطرف کردن آنها تلاش کند. وقتی دانش آموز همه مفاهیم درسی را به خوبی می  آموزد مطمئنا با اعتماد به نفس بیشتری پا به مقاطع بالاتر می گذارد و در یادگیری ریاضیات موفق تر خواهد بود.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.