اینجانب سمیه تهرانی مقدم معلم خصوصی پایه دهم و مدرس دانشگاه با ۹ سال سابقه تدریس اکنون در آموزشگاه های تدریس خصوصی و دانشگاه پیام نور ریاضی را تدریس می کنم
در دانشگاه ریاضیات گسسته و هندسه تحلیلی تدریس میکنم و در دبیرستان هم در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم
در ۹ سال اخیر ریاضیات دبیرستان نظام قدیم را تدریس کردم همچنین به هندسه و جبر تسلط کاملی دارم
من پس از ورود به کلاس و برخورد صمیمانه با دانش آموزان رابطه خوبی با آنها برقرار می کنند به نحوی که دانش آموزان سشان به کلاس جمع می شود سپس به رفع اشکال از مطالب گذشته می پردازم و به مشکلات بچهها پاسخ میدهم
من در تدریس خصوصی و ریاضی دهم برای ورود به مطالب جدید ابتدا به عنوان معلومات عمومی تاریخچه ای از مطلب مورد نظر را میگویم یا یک سری از ریاضی دان های مرتبط با آن موضوع را معرفی میکنم و شرحی از زندگینامه آنها را میدهم
وقتی میبینم که کلاس آمادگی ورود به بحث را دارد با چند مثال به تدریس موضوع درسی میپردازم به دلیل اینکه ریاضیات دهم به بعد از حساسیت بیشتری برخوردارند و مباحث مهمتری در آن گنجانده شده در کلاس به دانش آموزان فرصت کافی برای جذب نوشتن و نت برداری می دهم تا دانش آموز در زمانی که باید توجه کند مشغول نوشتن جزوه نباشد
بعد از اینکه موضوع را بیان میکنم با حل مثال های متنوع سعی در کمک کردن دانش آموزان در فهمیدن مطالب را دارم
با توجه به اینکه این روش تدریس صبر و حوصله بسیار زیادی می خواهد باید در ساعات غیر از کلاس نیز من مطالعه داشته باشم تا وقتی که از مباحث آزاد برای تفهیم مباحث درسی استفاده می کنم به اندازه کافی مطالب برای گفتن داشته باشم و زمان کلاسهای خصوصی اما به دلیل اینکه دانش آموز مجاب به نوشتن جزوه می شود اندکی طولانی تر می شود اما مزیت مثبت آن این است که دانش آموز به خوبی در این کلاس ها مطالب را یاد می گیرد
بعضی از معلم ها از این روش درسی دوری میکنند زیرا نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد و از طرفی هم والدین می خواهند با کمترین جلسات خصوصی نتایج خوبی به دست بیاورند که من از افرادی هستم که والدین را به خوبی در مورد این روش تدریس توجیه می کنم و اعتقاد دارم که ممکن است چند جلسه به جلسات تدریس خصوصی اضافه شود اما این نتیجه بسیار متفاوت از سایر روش هاست