سارا کمال طلب هستم معلم خصوصی ریاضی پنجم ابتدایی با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در این پایه
من در مدارس غیرانتفاعی مختلف پنجم ابتدایی را تدریس کردم و به صورت خصوصی و پاره وقت در تدریس خصوصی در منزل برای درس ریاضی پنجم فعالیت میکنم
در این مدتی که مشغول به تدریس هستم تجربه های متعددی را به دست آوردم که برخی از آنها بسیار کارآمد بودند و برخی هم تجربه های تلخی را برای من داشتند
از نظر من ارتباط با دانش آموزان ابتدایی اهمیت فوقالعادهای دارد اما دانش آموزان ابتدایی از متکلم وحده بودن دبیر و زیاده گویی خوششان نمی آید و بیشتر انعطافپذیری دبیر و صبر و حوصله او را میپسندند کودکان است که باید حالت مادرانه با آنها داشت تا پدرانه و سخت گیر بودن برای دانش آموزان ابتدایی و یا در واقع کودکان تاثیر مثبتی در آموزش به آنها نخواهد داشت
دانش آموزان ابتدایی به دلیل این که تجربه زیادی در پیچیدگی ندارند که در امتحانات نباید از سوالات امتحانی استفاده کرد که پیچیده هستند و یا از مبحث درسی خارج و معلم آنها را نداده است و این باعث دلزدگی آنها در درس ریاضی می شود از نظر من یک معلم میتواند حتی مباحث پیچیده را آموزش دهد اما به شرطی که در امتحان هم از همان مطالب به دانش آموزان سوال دهد
با اینکه در کلاسهای خصوصی ساعت های بیشتری را بودم اما کنترل خیلی خوبی برای کلاس های گروهی هم دارم و معمولاً با اینکه اجازه خیلی خوبی به دانش آموزان در کلاس می دهم و برای آنها پر انرژی تدریس میکنم کنترل کلاس در اختیارم است و از طرفی کسل کننده و خسته کننده تدریس نمی کنم
از نظر من معلم ریاضی ابتدایی مخصوصاً در پایه های چهارم پنجم و ششم باید خارج از کلاس هم صحبت بکند تا کلاس برای دانشآموزان جذاب باشد و همچنین از معلم چهره ای خوشایند داشته باشند اما باید بتواند آن را کنترل کند و از موضوع دست به طور کامل منحرف نشود زیرا کودکان با سوالات بسیار زیادی که میپرسند ممکن است طرح گوینده را به انحراف بکشانند و از موضوع اصلی دور کند