من محمود سلمانیان هستم دانشجوی دکتری ریاضی محض دو سال دبیر کلاس تقویتی ریاضی هشتم بودم یک سال معلم تقویتی مدرسه امام صادق متوسطه اول و تدریس مرحله اول المپیاد ریاضی ( هندسه ) ۲ سال در دبیرستان تیزهوشان شهید بهشتی رودهن و کانون دانش پژوهان نخبه و ۳ سال هم تدریس هندسه پیشرفته سال نهم و دهم در مدارس غیر انتفاعی تدریس ریاضیات عمومی و دو سال هم در تدریس خصوصی ریاضی هشتم در تهران فعالیت داشتم.
من به مطالب درسی هشتم و فراتر از کتاب تسلط کامل دارم و همیشه ارتباط خوبی با دانش آموزان تقویتی هشتم برقرار می کنم.
من همیشه راه های غلط رسیدن به مسئله را هم با دانش آموزان کار می کنم تا آنها تا کنکور با جواب های فریب دهنده آشنا شوند و ضمن این که مطمعن شوند راه حلشان دقیقا” کی درست است به همین دلیل کاملا” صبورم و با حوصله ریاضی را به دانش آموزان هشتم آموزش می دهم.
من روش های مختلف تدریس را با انواع دانش آموزان کار می کنم چون هر دانش آموزی روش تدریس خاص خود را دارد برای مثال در درس هندسه که بیش از بقیه مسلط هستم به این نتیجه رسیده ام که روش ترسیمی برای تبیین مفاهیم و قضایا بسیار سود مند واقع میشود . به این نحو که با طرح یک مساله ترسیمی ساده و بازخورد از دانش آموز درباره ی به نظر راه حل بدیهی آن, دانش اموز را متوجه کنیم که در واقع از کدام قضایا در رسم استفاده کرده است و سپس به اثبات خود آن قضایا بپردازیم . این روش به نظر در مواجهه نخستین دانش آموز با هندسه استدلالی سودمندتر از روش صرف اصل موضوعی واقع میشود.
در کلاس تقویتی ریاضی هشتم بسیار مهم است تا دبیر رو مبحث درسی و خصوصیات اخلاقی دانش آموزان مسلط باشد.
Visits: 1526