ثبت نام

88904002 - 021

علیرضا قدیانی، تدریس خصوصی شیمی یازدهم

من علیرضا قدیانی هستم، مدرس شیمی دوره دوم متوسطه، دارای مدرک کارشناسی ارشد شیمی محض و سابقه ۵ سال تدریس خصوصی شیمی در پایه های مختلف تحصیلی و همچنین مدت ۳ سال است که معلم شیمی یازدهم در مدرسه غیر انتفاعی در تهران هستم.

من فکر می کنم که درس شیمی از جمله دروسی است که باید با تمرکز و البته علاقمندی زیادی آموخته شود تا دانش آموز در آن موفق باشد. بنابراین یکی از مهمترین وظایف معلم در کلاس درس اتخاذ شیوه ای از تدریس است که دانش آموز را نسبت به یادگیری این درس علاقمند کند.

من علیرضا قدیانی هستم، مدرس شیمی دوره دوم متوسطه، دارای مدرک کارشناسی ارشد شیمی محض و سابقه 5 سال تدریس خصوصی شیمی در پایه های مختلف تحصیلی و همچنین مدت 3 سال است که معلم شیمی یازدهم در مدرسه غیر انتفاعی در تهران هستم.

برخی از دانش آموزان نمی توانند با مباحث شیمی ارتباط خوبی برقرار کنند و یا به هر دلیل در کلاس درس موفق به یادگیری تمام مطالب درسی نمی شوند که این مسئله باعث می شود با کمک یک معلم خصوصی اقدام به رفع نقاط ضعف خود کنند، بنابراین من در زمان تدریس خصوصی شیمی یازدهم سعی می کنم در قدم اول دانش آموز را نسبت به مباحث درسی کنجکاو کنم تا با تمرکز بیشتری به درس گوش دهد، تنها در این صورت است که دانش آموز به دنبال یافتن پاسخ پرسش هایی است که در ذهنش ایجاد شده است.

پایه یازدهم و دوازدهم دروس بسیار مهمی دارد، فرقی نمی کند که دانش آموز در چه رشته ای تحصیل می کند در هر صورت کتب درسی این دو سال از جمله منابعی است که در کنکور از آنها استفاده می شود، بنابراین تسلط به مباحث درسی شیمی سال یازدهم و دوازدهم می تواند به کسب درصد بالا در آزمون شیمی منجر شود.

مطالعه با دقت بالا از جمله وظایفی است که دانش آموز در مورد درس شیمی باید به آن توجه کند، گاهی ممکن است نیاز به چندین بار مطالعه باشد تا بتوانید به مفاهیمی که در کتاب آمده است تسلط پیدا کنید، بنابراین نباید از مطالعه عمیق غافل بود.

در مباحثی مثل حل مسائل درس شیمی، یادگیری و فهم کامل فرمول ها حرف اول را میزند، در این مورد هرچه دانش آموز نمونه سوالات بیشتری حل کند، با سوالات بیشتری آشنا می شود و راحت تر می تواند مسائل مربوطه را حل کند، بنابراین در اختیار داشتن نمونه سوالات فراوان از هر مبحث به تسلط دانش آموز بسیار کمک می کند. طرح کردن سوال، در اختیار داشتن کتب کمک درسی و یا دانلود نمونه سوالات از منابع اینترنتی از جمله مواردی است که می تواند به دانش آموز در مورد در اختیار داشتن نمونه سوالات کمک کند.

من برای این که از تسلط دانش آموز به مطالب درسی مطمئن شوم همیشه قبل از شروع جلسه جدید، اقدام به برگزاری یک تست ساده چند وجهی از مطالب درس قبل می کنم، این محک خوبی برای سنجش میزان آگاهی و آموخته های دانش آموز است، در صورتی که نتیجه رضایت بخش نباشد می توان از تمرین های بیشتری برای رسیدن به نتیجه دلخواه استفاده کرد.

به کار بردن نکات تستی و مهم نیز می تواند یک کار خلاقانه در امر تدریس خصوصی باشد، به این ترتیب دانش آموز علاوه بر تقویت مهارت تست زنی با نکات مهم هر مطلب درسی نیز آشنا شده و می تواند وقت مطالعه خود را صرف حفظ و یادگیری این نکات کاربردی نماید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.