تدریس خصوصی ریاضی دهم در تهران یا تدریس خصوصی ریاضی دهم در منزل عنوان هایی است که شما برای پیدا کردن یک دبیر حرفه ای یا یک موسسه تدریس خصوصی معتبر در اینترنت جستجو می کنید. قطعاً با تعداد زیادی از موسسات و دبیران از قبل آشنا بوده اید و از هرکدام تجربیات متفاوتی داشته اید, در اینجا ما قصد داریم که کمی شما را با اصول تدریس خصوصی ریاضی دهم در منزل آشنا کنیم.
در گذشته تاکید کتاب های درسی ریاضی بیشتر بر توانایی انجام محاسبات بود اما پس از تغییراتی که در نظام آموزشی آموزش و پرورش رخ داد در کتاب های جدید ضمن حفظ هدف قبلی تاکید اصلی بر روی پرورش قوه تفکر و تعقل و رشد توانایی حل مسئله است.
بسیاری از افراد که بخشی از آنها, جامعه دبیران و موسسات را تشکیل می دهند چیزهایی در مورد تدریس مفهومی ریاضی شنیدهاند و مانند هر کسب و کاری دیگری که ممکن است افراد از تب جامعه کسب درآمد کنند, متاسفانه بعضی با بیان تدریس مفهومی ریاضی سعی جذب مخاطب خود دارند بدون اینکه دقیقاً بدانند اصول تدریس مفهومی ریاضی چیست.
ما به شما میگوییم که تدریس خصوصی ریاضی دهم به صورت مفهومی با موانع و دشواریهای فراوانی روبهروست و تحقق کامل آن به سرعت امکان پذیر نیست, ولی سعی کردن در انجام چنین فرآیندی نیز می تواند جهت اصلی حرکت جامعه آموزش ریاضی را تعیین کند.
اصلی ترین و موثرترین نقش در تدریس مفهومی ریاضی به عهده دبیران ریاضی است توانایی انعطاف و هماهنگی و همراهی معلمان بسیار در این مسئله مهم است.
برخی از دبیران افرادی تغییر پذیر هستند و به سرعت خود را با تغییرات نظام آموزشی همگام میکنند و برخی دبیران دیگر نیز هستند که قبل از تغییرات نظام آموزشی کشور سبک تدریس شان به صورت مفهومی بود هرچند که ممکن بود برای همه مهم نباشد.
موسسه ریاضی تنها موسسه ای بود که قبل از تغییرات نظام آموزشی کشور در کلاس های خود کاملاً تشریحی و مفهومی ریاضی را به دانش آموزان آموزش می داد, که ما پس از چندین سال تجربه در تدریس ریاضی مدرسانه را با نام اولین سامانه تخصصی ریاضی در تدریس خصوصی منزل راه اندازی کردیم و دقیقا در مدرسانه نیز به سمت تدریس خصوصی ریاضی به صورت مفهومی حرکت میکنیم.
ساختار کتاب ریاضی دهم از سه بخش فعالیت کار در کلاس و تمرین تشکیل شده است, آنچه برای ما در انجام یک فعالیت به طور عمده مدنظر بوده است آشنایی دانشآموزان با مفهوم درسی و سهیم بودن در ساختن دانش مورد نظر است.
تمامی دبیرانی که مدرسانه در تدریس خصوصی ریاضی دهم در تهران استفاده می کند همان دبیرانی هستند که یا به سرعت تغییر پذیر بودند و خود را با تدریس مفهوم ریاضی سازگار کردند و یا از قبل تر در موسسه ریاضی به صورت مفهومی هم فعالیت کرده و هم آموزش دیدند. برای مثال برنامه هایی که مدرسانه برای تدریس خصوصی ریاضی دهم دارد فعالیتهایی مانند درک کردن ، کشف کردن ، حل مسئله ، استدلال کردن ، بررسی کردن ، حدس و آزمایش ، توضیح یک راه حل ، مرتب کردن ، قضاوت درباره یک راه حل و مقایسه راه حل های مختلف است.
در جلسات تدریس خصوصی ریاضی دهم مدرسانه, هدایت این فعالیتها توسط معلمین این سامانه انجام میپذیرد و هر جا که لازم باشد موظفند دانش آموز را راهنمایی کنند. در بسیاری از موارد انجام این فعالیت ها اصلا ساده نیست و یک دلیل ساده نیز برای این قضیه وجود دارد. در حال حاضر اکثر والدین محترم مدارک بالای تحصیلی دارند پس با چند ساعت آموزش ریاضی به فرزندشان به راحتی میتوانند به او آموزش دهند, اما انجام کامل همه این فعالیت ها از عهده والدین بر نمی آید زیرا اجرای مناسب و کامل این فعالیت ها بسیار مهم است و فقط از عهده ی شخصی که واقعاً تدریس مفهومی ریاضی را فهمیده است برمی آید.
دبیران مدرسانه در تدریس خصوصی ریاضی دهم هنگام انجام فعالیت هایی که ذکر شد هدایت گفتگو در کلاس یا بحث هایی در مورد ریاضی را که در آن دانش آموز دیدگاه خود را ارائه دهد و از ایده هایی که بر ذهن خودش می رسد دفاع کند را به عهده می گیرند و از اینکه دانش آموز در جواب یا راه حل خود مسر است لذت می برند زیرا یا دانش آموز درست میگوید یا اینکه معلم آنقدر روی مطالب درسی مسلط است که با منطق می تواند اشتباه او را ثابت کند.
دبیران مدرسانه آموزش دیده اند که در جلسات تدریس خصوصی ریاضی فرصت های یادگیری را برای او فراهم کنند, ضمن اینکه به او مجال بدهند خود دانش آموزان به کشف مفهوم بپردازند که البته روش تدریس مفهومی مناسب والدینی که فرهنگ شب امتحانی دارند و فقط در شب های امتحان کلاس می گیرند اصلاً مناسب نیست و ما نیز دبیرانی که تدریس مفهومی دارند را برای این دانشآموزان به منزل اعزام نمیکنیم بلکه از دبیرانی استفاده میکنیم که تخصص آنها در حل تمرین است, زیرا این معلمان نیاز دانش آموز را در امتحان به راحتی برطرف میکنند.
ما در مدرسانه تمام فعالیت هایی که دبیر در منزل انجام داده است را پیگیری می کنیم و در گزارشهایی که دبیران برای مدرسانه ارسال میکنند انتظار داریم که دانشآموزان بیشترین سهم را در حل تمرین ها داشته باشند و همچنین بر دبیران مان تأکید داریم که حل تمرین به عهده دانش آموز است اما برسی راه حل ها و پاسخهایی که دانشآموزان به تمرینها دادهاند به عهده معلمان مدرسانه است.
با توجه به تجربهای که در تدریس خصوصی ریاضی دهم داریم می دانیم که بخش جداگانه ای در کتاب ریاضی دهم با عنوان حل مسئله وجود ندارد اما در همه فعالیتها و تدریس هایی که معلمان مدرسانه در تدریس خصوصی ریاضی دارند دانش آموزان را درگیر فرآیند حل مسئله می کنند.
در اینجا بهتر است یادآور شویم که اساساً ارزش راهبردها و انجام درست و مناسب تمام فعالیت های کتاب ریاضی دهم معمولا به زمانی طولانی نیاز دارد زیرا هر راهبرد در کتاب ریاضی دهم ممکن است خود شامل دهها راهبرد جزئیتر باشد و اگر بخواهیم این را اصولی انجام دهیم بهتر است که دانش آموزان از زمان شروع سال تحصیلی همگام با مدرسه حداقل هفته ای یک جلسه تدریس خصوصی ریاضی با مدرسانه داشته باشند.
در کتاب ریاضی دهم سعی شده است بین مفاهیم و رویه های ریاضی ارتباط و اتصال برقرار شود, پس از روند آموزشی مدرسانه کاملا با این هدف سازگار است زیرا ما در آموزش هایی که با دبیران عزیز ما نداریم به آنها تاکید میکنیم که از ارائه مسائلی که تنها بر محاسبات پیچیده و الگوریتم متکی هستند پرهیز شود.
مدرسانه با پیگیری جلسه به جلسه معلم و دانش آموز و مقایسه ی روند آموزش معلمان با نظام آموزشی که مدرسانه در تدریس خصوصی ریاضی دهم دارد. ما کنترل دقیقی بر روی جلسات تدریس خصوصی مان داریم, بخشی از این گزارشاتی که ما هر جلسه برای والدین ارسال میکنیم را می توانید در زیر مشاهده کنید و ضمن اینکه باز هم تأکید میکنیم این گزارشات هر جلسه برای والدین دانش آموز به صورت خصوصی ارسال میشود. (به دلیل محرمانه بودن اطلاعات مشتریان عزیزمان در این گزارش ها اسامی تغییر کرده اند و تصاویر حذف شده اند) و اولیای محترم در ریز روند کلاس و اتفاقات آن و بازخوردی که فرزندشان داشته قرار می گیرند.
مدرسانه نخستین سامانه تخصصی در تدریس خصوصی ریاضی در منزل