ثبت نام

88904002 - 021

اشتباهات رایج در یادگیری زبان انگلیسی

اهمیت به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم چند دهه است که مورد توجه واقع شده و بسیاری از علاقمندان به یادگیری با روش های مختلفی از جمله خودآموز، تدریس خصوصی و  حضور در موسسات آموزشی آن را فرا گیرند، یادگیری این زبان برای کسانی که به تازگی آموزش آن را شروع کرده اند کمی چالش برانگیز است، در این مقاله سعی کرده ایم به اشتباهات رایجی که اکثر زبان آموزان مرتکب می شوند اشاره کنیم. یادگیری این نکات ظاهرا ساده نقش مهمی در تسلط شما به زبان انگلیسی خواهد داشت.

اهمیت به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم چند دهه است که مورد توجه واقع شده و بسیاری از علاقمندان به یادگیری با روش های مختلفی از جمله خودآموز، تدریس خصوصی و  حضور در موسسات آموزشی آن را فرا گیرند، یادگیری این زبان برای کسانی که به تازگی آموزش آن را شروع کرده اند کمی چالش برانگیز است، در این مقاله سعی کرده ایم به اشتباهات رایجی که اکثر زبان آموزان مرتکب می شوند اشاره کنیم. یادگیری این نکات ظاهرا ساده نقش مهمی در تسلط شما به زبان انگلیسی خواهد داشت.

اشتباهاتی که زبان آموزان در زمان یادگیری مرتکب می شوند

صحبت نکردن به زبان انگلیسی

آموختن زبان انگلیسی زمانی برای شما کاربردی است که بتوانید از آن استفاده کنید، در واقع باید مهارت نوشتاری، گفتاری و شنیداری شما به یک اندازه رشد کرده و بتوانید به راحتی صحبت کنید، بنویسید و مکالمه داشته باشید، اکثر زبان آموزان اعتماد به نفس کافی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی ندارند، برای این که اعتماد به نفس خود را در این زمینه افزایش دهید باید بدانید که زبان انگلیسی زبان دوم شماست و اشتباه کردن یک امر طبیعی است، حرف زدن بدون اشتباه برای کسی که در حال  آموزش یک زبان جدید است کمی اغراق آمیز به نظر می رسد. بنابراین سعی کنید اشتباهات خود را بپذیرید و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشید اما هرگز اجازه ندهید که این مسئله سبب شود از یادگیری و یا تلاش برای تسلط کامل به این زبان عقب بنشینید.

مهمترین اشتباه اکثر زبان آموزان در هنگام صحبت کردن تمرکز روی تلفظ کلمات است، برای این که بتوانید به خوبی صحبت کنید، در ابتدا باید تسلط قابل قبولی به گرامر داشته باشید تا بتوانید درست جمله سازی کنید، بعد از آن نوبت به استفاده از کلمات می رسد، هرچه دامنه لغات فراگرفته شده از سوی شما بزرگتر باشد، توانایی جمله بندی های متنوع تری دارید، برای تقویت مهارت شنیداری خود تمرین کنید، وقتی به خوبی گوش می دهید ناخودآگاه با تلفظ صحیح کلمات نیز آشنا می شوید، در زمان صحبت کردن بهتر است بیشتر تمرکز خود را روی جمله بندی صحیح معطوف سازید.

ترجمه مستقیم از فارسی به انگلیسی

این اشتباهی است که اکثر زبان آموزان آن را مرتکب می شوند، در حالی که در زبان انگلیسی گرامرهای دستوری با زبان فارسی بسیار متفاوت است و معمولا جای فعل و فاعل و مفعول، یا صفت و موصوف کاملا برعکس زبان فارسی است. بنابراین باید سعی کنید جمله سازی های دقیق و بی عیب و نقص را تمرین کنید. یادگیری اصولی گرامرهای انگلیسی میتواند به شما در جمله سازی هایی دقیق کمک کند.

تمرین و تکرار ناکافی

زبان انگلیسی به عنوان یک زبان دوم، مطمئنا در صورت عدم تمرین و تکرار کافی فراموش خواهد شد، حتما این جمله کلیشه ای را زیاد شنیده اید که “زبان انگلیسی فرّار است” این جمله به آن معنا است که اگر تمرین و تکرار مناسب و منظم نداشته باشید مطمئنا گرامر و لغاتی که آموخته اید به مرور زمان فراموش می کنید، مطمئنا به خاطر سپردن حجم وسیعی از اطلاعات کار بسیار سختی است، اما اگر شما هر روز مطالبی را تکرار و مورد استفاده قرار دهید، مطمئنا به حافظه بلند مدت سپرده شده و درصد کمتری از آن را فراموش می کنید. بنابراین اگر میخواهید در یادگیری زبان انگلیسی موفق باشید باید تمرین مداوم و مرور کردن منظم مطالب را هرگز فراموش نکنید.

اشتباهات رایج در یادگیری زبان انگلیسی اهمیت به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم چند دهه است که مورد توجه واقع شده و بسیاری از علاقمندان به یادگیری با روش های مختلفی از جمله خودآموز، تدریس خصوصی و  حضور در موسسات آموزشی آن را فرا گیرند، یادگیری این زبان برای کسانی که به تازگی آموزش آن را شروع کرده اند کمی چالش برانگیز است، در این مقاله سعی کرده ایم به اشتباهات رایجی که اکثر زبان آموزان مرتکب می شوند اشاره کنیم. یادگیری این نکات ظاهرا ساده نقش مهمی در تسلط شما به زبان انگلیسی خواهد داشت.

عدم تمرکز بر پیشرفت همزمان مهارت های مختلف زبانی

اگر میخواهید در یادگیری زبان انگلیسی موفق باشید و بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، باید مهارت های چندگانه زبان انگلیسی را به یک اندازه و همزمان تقویت کنید. این مهارت ها شامل مهارت های : دیداری، شنیداری، گفتاری، خواندن، گرامر و لغت است، بنابراین اگر میخواهید به صورت اصولی زبان انگلیسی را فرا گیرید باید برای یادگیری تمام این موارد وقت کافی، تمرین کافی و مرور کافی داشته باشید. تماشای فیلم و انیمیشن متناسب با سطح اطلاعات شما، مطالعه کتاب های داستان و مقالات، شرکت در کلاس های مکالمه آزاد و همچنین نوشتن مداوم به زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا در این راه موفق باشید.

نداشتن انگیزه و علاقه کافی

روش های آموزشی بخشی از یادگیری زبان انگلیسی است، بخش دیگر مربوط به زبان آموز است، حتما شما هم دیده اید که بسیاری از افراد در کلاس های آموزش زبان ثبت نام می کنند، مدتی به صورت نامنظم کلاس می روند سپس آموزش را رها می کنند بعد از مدتی دوباره به کلاس برمیگردند، مسلما همچین شخصی در یادگیری زبان انگلیسی موفق نخواهد بود، زبان آموز باید با انگیزه و علاقه کافی در پی آموختن مطالب باشد، تمرین و مرور مطالب و استفاده مداوم از مهارت های آموخته شده نیازمند انگیزه بالا و علاقه بسیار است، مسلما اگر زبان آموزی به یادگیری این زبان علاقه داشته و انگیزه کافی داشته باشد، راحت تر می تواند وقت و تمرکز کافی برای مطالعه و تمرین اختصاص دهد و این مسئله ای است که کسی نمی تواند آن را در زبان آموز ایجاد کند.

عدم شناخت کافی از اشتباهات رایج گرامری و مکالمه ای

تجربه و استفاده از اشتباهات دیگران به عنوان منبعی برای آموزش نکات مهم می تواند بسیار کاربردی باشد، مواردی در زبان انگلیسی وجود دارد که غالب زبان آموزان در استفاده از آنها دچار مشکل هستند، برای مثال استفاده از حروف تعریف ” the، a و an ” و موارد استفاده صحیح آنها در جمله سازی آن جمله است. نمونه بارز دیگر این مباحث اسم های قابل شمارش و غیر قابل شمارش است، قیدها و صفت ها، حروف اضافه، ترکیب کلمات در جمله سازی و ضمایر نیز از نمونه های بارز دیگر اشتباهات زبان آموزان است، توجه به این مسائل به ظاهر ساده نقش مهمی در مکالمه بی عیب و نقص خواهد داشت.

کلام آخر

توجه به مواردی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم به شما کمک می کند تا به شکل حرفه ای تری زبان انگلیسی را آموخته و از آن استفاده کنید، نباید فراموش کنید که زبان انگلیسی به عنوان یک زبان زنده دارای نکات بسیار و اصطلاحات و کلمات مشابه با کاربردهای متفاوت است، شناخت و درک صحیح این موارد نیاز به زمانی نسبتا طولانی دارد، بنابراین کسانی به تسلط کامل خواهند رسید که پشتکار، صبر و تلاش بی وقفه ای در آموزش داشته باشند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.