ثبت نام

88904002 - 021

کلاس تقویتی عربی دهم | علیرضا شاهسوند

من علیرضا شاهسوند هستم، دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب، ۶ سال است که به تدریس زبان عربی مشغول هستم و ۳ سال است که به صورت خصوصی به تدریس زبان انگلیسی پرداخته و کلاس تقویتی عربی در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می کنم.

درس عربی از نظر نکات مربوط به یادگیری شباهت های زیادی به درس زبان انگلیسی دارد، بنابراین استانداردهای آموزشی یک زبان خارجه در مورد کلاس های عربی نیز باید رعایت شود. برای این که در یادگیری یک زبان جدید مثل زبان عربی موفق باشید بهتر است یک برنامه ریزی دقیق و صحیح متناسب با شرایطی که در خانه و در ساعات استراحت خود داشته باشید.

من علیرضا شاهسوند هستم، دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب، 6 سال است که به تدریس زبان عربی مشغول هستم و 3 سال است که به صورت خصوصی به تدریس زبان انگلیسی پرداخته و کلاس تقویتی عربی در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می کنم.

مهمترین بخش یادگیری زبان عربی، یادگیری قواعد دستوری این زبان است، قواعد درس عربی بسیار دقیق و دارای نکات بسیاری است. بنابراین هنگام آموزش این زبان دانش آموز باید تمرکز و دقت بالایی به نکات آموزشی که در کلاس تدریس می شود داشته باشد.

برنامه ریزی درسی دانش آموز باید شامل اختصاص ساعاتی از شبانه روز به مرور و تمرین گرامرهای درسی باشد. اگر  دانش آموز به صورت مرتب مرور کامل دروس را در برنامه داشته باشد، هنگام امتحان با یک مرور کامل می تواند برای حضور در امتحان آماده شود.

در کنار یادگیری قواعد باید به لغات جدید هر درس نیز توجه داشت، گاهی معانی لغات می تواند به فهم بهتر قواعد دستوری کمک بسیاری کند. بنابراین دانش آموز باید لغات جدید هر درس را با دقت زیاد حفظ کرده و در تمارین مختلف به کار گیرید.

در حال حاضر کتاب های کمک درسی زیادی در بازار موجود است که شامل کتاب های نمونه سوال و کتاب هایی با سوالات طبقه بندی شده و نکات مهم است، هرکدام از این کتاب ها می تواند کمک زیادی به یادگیری بهتر دروس داشته باشد، ضمن این که استفاده از کلاس های تقویتی عربی می تواند برای دانش آموزانی که در یادگیری مباحث دچار مشکل هستند بسیار مفید باشد.

یکی دیگر از مواردی که در یادگیری عربی مفید است، استفاده از تجربه و مهارت معلم تقویتی یا خصوصی در انتقال مفاهیم جدید درسی به زبان ساده به دانش آموز است. دانش آموزانی که در کلاس درس در یادگیری درس عربی دچار مشکل هستند می توانند از کلاس های فوق برنامه یا تقویتی برای یادگیری بیشتر استفاده کنند. معمولا در این کلاس ها تمارین زیادی از هر مفهوم درسی ارائه می شود و مدرس سعی می کند نقاط ضعف و قوت دانش آموز را یافته و به او در حل مشکل یادگیری کمک کند.

از مزایای استفاده از کلاس تقویتی این است که می توان کلاس ها را در زمانی که دانش آموز تمرکز بیشتری دارد و برای یادگیری آماده است این کلاس را برقرار کرده و به این ترتیب به آسانی مفاهیم را آموخت.

ارزیابی مرتب دانش آموز نیز از جمله مواردی است که در کلاس تقویتی صورت گرفته و باعث می شود عملکرد دانش آموز در مطالعه و یادگیری عربی محک بخورد. به این ترتیب می توان تمرکز کلاس را روی نقاط ضعف دانش آموز متمرکز کرد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.