ثبت نام

88904002 - 021

مهناز مرفاوی | آموزش مفهومی ریاضی پایه ششم

من مهناز مرفاوی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض و مدرس خصوصی ریاضی پایه های مختلف تحصیلی هستم. بیش از ۵ سال است که به تدریس ریاضی تیزهوشان مشغول هستم.

درس ریاضی از جمله دروس بسیار مهم در مقطع ابتدایی است، کتاب های ریاضی کلاس اول تا ششم ابتدایی شامل مفاهیم پایه ریاضیات است که دانستن آنها برای دانش آموز بسیار ضروری است، این مفاهیم معمولا به صورت سالانه تکمیل می شوند، تا زمانی که در مقطع تحصیلی دوم متوسطه دانش آموزان با مباحث پیچیده ریاضیات آشنا می شوند. به همین دلیل است که آموزش مفهومی ریاضیات در این زمینه بسیار مهم است.

یادگیری ریاضی پایه ششم در واقع یادگیری جمع بندی ریاضی ۵ سال ابتدایی است. این کتاب دانش آموز را برای شروع  یادگیری مفاهیم پیچیده کتاب هفتم آماده می سازد.

من مهناز مرفاوی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض و مدرس خصوصی ریاضی پایه های مختلف تحصیلی هستم. بیش از 5 سال است که به تدریس ریاضی تیزهوشان مشغول هستم.

برای این که بتوانید ریاضی را به شکل پایه های بیاموزید بهتر است برای دانش آموزان یک برنامه ریزی تحصیلی اجرایی ترتیب بدهید، دانش آموز باید ساعات خاصی از وقت مطالعه خود را به ریاضی اختصاص دهد همچنین باید روش های مطالعه درس ریاضی را به خوبی بداند، حفظ کردن مطالب ریاضی هیچ کمکی به دانش آموز نخواهد کرد. خیلی زود همه مطالبی که حفظ شده اند از ذهن دانش آموز خارج می شود، این در حالی است که ریاضی درسی کاملا مفهومی و به هم وابسته است، اگر مفاهیمی از مباحث پایه ای ریاضی را به خوبی نیاموزید مطمئنا در یادگیری مباحث بیشتر دچار مشکل خواهید شد.

یکی از بهترین روش ها برای آموزش مفهومی ریاضی ششم برای دانش آموزانی که دچار اشکال در یادگیری ریاضیات هستند این است که از معلم خصوصی و کلاس های تدریس خصوصی استفاده کنند، معمولا در این کلاس ها معلم وقت بیشتری برای پرداختن به اشکالات دانش آموزان دارد و می تواند روی نقاط ضعف آنها تمرکز کند، ضمن این که مثالها و تمرینات بیشتری از هر درس حل می شود.

بهتر است که برای تسلط به مباحث درسی تمرینات بسیاری حل کنید، برای این کار میتوانید از کتاب های نمونه سوال، سوالات طراحی شده توسط مدرس و یا سوالات امتحانی استفاده کنید. وقتی شما به خوبی مباحث ریاضی را بیاموزید برای شرکت در امتحان آمادگی بیشتری دارید، اعتماد به نفس شما بیشتر است و قادر خواهید بود که شیوه های مختلف حل مسئله را به موقع استفاده کنید.

استفاده از کتاب های کمک آموزشی را تنها زمانی موثر می دانم که دانش آموز به کتاب درسی خود تسلط کافی داشته باشد، به این ترتیب می تواند تمام نکات مهمی که در این دست کتاب ها به صورت طبقه بندی شده در اختیار دانش آموز قرار میگیرد استفاده کند، همچنین نمونه سوالات مناسبی وجود دارد که می توان به عنوان تمرین در خانه یا کلاس مورد استفاده قرار گیرد، برای رسیدن به پیشرفت در یادگیری ریاضی باید با صبر و پشتکار زیادی پیش بروید.

نکته آخری باید به آن اشاره کنم این است که ریاضی را به شکل هدفمندی بیاموزید، پیشرفت خود را ارزیابی کنید، گاهی نیاز است که برای کشف نقاط ضعف خود حتما در آزمون هایی شرکت کنید و قدرت خود را در پاسخگویی به سوالات بیازمایید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.