سارا شیرین جانی هستم معلم ریاضی خصوصی ششم با ۱۲ سال سابقه تدریس
من از سال ۸۶ که فارغ التحصیل شدم شروع به فعالیت در حرفه تدریس خصوصی ریاضی کردم
در آن سالها در مقطع راهنمایی تدریس میکردم و بعد از تغییراتی که در نظام آموزشی آموزش و پرورش اتفاق افتاد در پایه ششم شروع به تدریس کردم
در حال حاضر در آموزشگاه تدریس خصوصی معلم ریاضی ششم هستم در دو مدرسه غیر انتفاعی نیز معلم ریاضی ششم هستم و به صورت پاره وقت نیز در تدریس خصوصی منزل در پایه ششم تدریس می کنم
در ابتدا پایه های بیشتری تدریس می کردم اما وقتی که تعداد دانش آموزان در این پایه بیشتر شد دیگر فرصتی برای تدریس به پایه های دیگر را نداشتم و تمرکز اصلی اینجانب فقط بر روی پایه ششم بوده است
هدف من ازتدریس ریاضی قابل فهم نموندن مطالب آن است دانشآموزان پایه ششم دغدغه های متفاوتی در آموزش ریاضی دارندبرخی از آنها از پایه مشکل دارند و مطالب بسیار مهمی از پایه های قبل را یاد نگرفتند مطالبی مانند
کسر،ضرب،محیط و مساحت تدریس ریاضی پایه ششم به این دانش آموزان بسیار متفاوتتر از دانش آموزانی است که این مطالب را فهمیدهاند
برای مثال برای آموزش فصل ۲ کتاب ریاضی ششم اگر دانش آموزی مفهوم کسر پایه سوم ابتدایی نفهمیده باشند قطعاً در جمع و تفریق آنها نیز دچار مشکل خواهد شد و حتی فصل سوم که مربوط به اعداد اعشاری هست را هم نمیتوان آموزش داد
در واقع در تدریس به این دانش آموزان من به کلی پایه ششم را فراموش کرده و شروع به تدریس از پایه سوم ابتدایی میکنم و تازه دانش آموز را از پایه درسی تقویت میکنم
نکته جالب تر اینکه عموم والدین این دانش آموزان معمولاً در شب های امتحان برای تدریس خصوصی ریاضی کلاس هماهنگ کنند و انتظار دارند معلم بعد از دو جلسه بتواند باعث شود دانش آموزان نمره بالایی در درس ریاضی بگیرد که واقعاً این مسئله هر روز و هر سال باعث شگفتی بنده استکه دانشآموز هنوز در پایه درسی خود دچار مشکل است و سالهای قبل هنوز بسیاری از مسائل را نمیداند و چطور می توان در دو جلسه تدریس پایه هایی که کاملاً به سالهای گذشته مربوط است را انجام داد
برای اینکه تمرکز دانش آموزان را در کلاس نگه دارند آنها را در فرآیند تدریس مشارکت می دهم این باعث میشود که آنها حتی شده با تمرکزی کم مطالب ریاضی را تکرار کنند که این تکرار باعث میشود بسیاری از مطالب در خاطر آنها بماند