ثبت نام

88904002 - 021

حسام آشنا | معلم تقویتی ریاضی پایه هشتم در منزل

حسام آشنا هستم، ۳۲ ساله، دارای مدرک کارشناسی ریاضی کاربردی از دانشگاه امیرکبیر، ۵ سال سابقه تدریس ریاضیات در پایه های مختلف تحصیلی و تدریس ریاضی کنکور دارم.

بسیاری از والدین از من سوال میکنند چرا دانش آموزان با آموختن ریاضیات تا این اندازه مشکل دارند؟ باید بدانیم روش صحیح آموزش نقش مهمی در یادگیری ریاضیات دارد. از طرفی درس ریاضیات یک درس کاملا تمرکز محور است، بنابراین داشتن تمرکز بالا در دانش آموز در زمان یادگیری از جمله فاکتورهای مهمی است که سبب می شود یادگیری ریاضیات امری راحت تر باشد.

حسام آشنا هستم، 32 ساله، دارای مدرک کارشناسی ریاضی کاربردی از دانشگاه امیرکبیر، 5 سال سابقه تدریس ریاضیات در پایه های مختلف تحصیلی و تدریس ریاضی کنکور دارم.

برخی از دانش آموزان در یادگیری دروس مهارتی مثل ریاضیات نسبت به دیگران کندتر هستند، بنابراین نمی توان انتظار داشت که همه دانش آموزان با یک شیوه آموزشی و در زمان یکسان تمام نکات را فراگیرند، با توجه به مطالب ذکر شده بهتر است برای برخی از دانش آموزان از معلم تقویتی و کلاس های خصوصی استفاده کرد.

برای مثال در مورد ریاضی پایه هشتم، یک معلم تقویتی ابتدا باید مطمئن شود که دانش آموز به مباحث پیش نیاز سرفصل های کتاب هشتم تسلط کافی دارد، تنها در این صورت است که می توان به موفقیت در کلاس های تقویتی رسید. در صورتی که دانش آموزی با پایه ضعیف تحصیلی به مقطع بالاتر آمده باشد، نیاز است که برخی از دروس از سالهای گذشته مرور شود، تا بتوان مباحث جدید را برای تدریس آغاز کرد.

من همیشه سعی میکنم یک مطلب را با زبانی ساده و قابل درک بارها برای دانش آموز مرور کنم، سپس به حل چندین مثال با زوایای مختلف می پردازم، بعد از آن ازدانش آموز میخواهم که به سوالاتی که به او میدهم پاسخ دهد. برخی تمرین ها هم به عنوان تمرین منزل در اختیار دانش آموز قرار میگیرد تا زمان رسیدن جلسه بعدی کاملا بر مبحث تدریس شده مسلط شود.

من فکر میکنم تنها راه رسیدن به تسلط در درس ریاضی حل تمرین های متفاوت و متنوع است. بنابراین بعد از تدریس مباحث ریاضی باید به اندازه کافی تمرین و تکرار انجام شود تا دانش آموز به آنچه آموخته است مسلط شود. برای این کار می توان از سوالاتی که خود مدرس طرح می کند استفاده کرد و یا از کتب نمونه سوال که دربازار موجود است بهره برد، یک روش آسان دیگر برای دسترسی به نمونه سوالات امتحانی دانلود کردن آنها از اینترنت است و می توان به مجموعه ای از سوالات امتحانی سال های مختلف دسترسی پیدا کرد.

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید به آن دقت کافی داشت، آمادگی یادگیری روانی دانش آموز است، اکثر دانش آموزان یک ذهنیت منفی در مورد یادگیری ریاضیات دارند که معلم باید به دانش آموز کمک کند تا این ذهنیت را تغییر داده و با بالا بردن اعتماد به نفس دانش آموز او را در امر یادگیری کمک کند. تا زمانی که دانش آموز احساس می کند تیزهوشی کافی برای یادگیری مباحث ریاضیات را ندارد، نمیتوان از او انتظار داشت که در یادگیری موفق باشد. بنابراین رابطه مدرس خصوصی و دانش آموز می تواند نقش موثری در یادگیری ایفا کند، ضمن این که تشکیل کلاس ها در منزل می تواند به راحتی فکری و جسمی دانش آموز کمک کرده و او را در شرایط بهتری جهت آموزش قرار دهد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.