من مریم کاتبی هستم لیسانس ریاضی کاربردی دانشگاه آزاد تهران جنوب
بیش از هفت سال دبیر ریاضی پنجم ابتدایی در تهران بودم چهار سال هم در هنگام دانشجویی در اصفهان دبیر ریاضی پنجم ابتدایی بودم
به طور کلی من یازده سال سابقه تدریس پایه های ابتدایی را دارم که بیشتر آنها در پایه های سوم و چهارم و پنجم ابتدایی بوده است
در این مدت در آموزشگاه های تدریس خصوصی تهران و همچنین آموزشگاه های تدریس خصوصی در اصفهان فعالیت داشتم و روی پایه های چهارم و پنجم متمرکز بودم
من علاقه بسیار زیادی به تدریس دارم و در این مدت تجربه های زیادی در تدریس خصوصی ریاضی به دست آورم
برخی از دانشآموزانی که با آنها کلاس داشتم سطح شان پایینتر از کتاب درسی بود که سبک تدریس بنده با آنها به صورت تقویتی بود
برخی از دانش آموز ها هم بسیار بالاتر از سطح کتاب بودند که به صورت پیشرفته و تیزهوشان با آنها تدریس داشتم
اغلب دانش آموزان بر خلاف تصور والدین بهره هوشی مساوی دارند و برخی از والدین تصور میکنند که فرزند آنها به دلیل این که می تواند چندین ضرب را پشت سر هم انجام دهد نابغه است و بالعکس برخی از والدین هم تصور میکنند چون فرزندشان می تواند یک ضرب ساده را انجام بدهد حتماً کم هوش است
از نظر من هر دو تصور غلط است زیرا ریاضیات یک درس اکتسابی است و با تکرار و تمرین می توان آن را به خوبی یاد گرفت
برخی از دانش آموزان فقط به دلیل اینکه معلم خوبی در پایه های پایین تر نداشتهاند از ریاضی کناره گیری کردند و با تلقین های والدین تصور می کنند که دیگر نمی توانند ریاضی را یاد بگیرند
برخی دانشآموزان هم به دلیل اعتماد به نفس کاذبی که والدین آنها به آنها دادهاند از یادگیری مطالب جدیدتر اجتناب میکنند و همان معلومات قبلی که از بر کرده اند را دائماً تکرار می کنند تا مورد تحسین اطرافیان قرار گیرند
در واقع وظیفه من شناسایی واقعیت یک دانشآموز است که چگونه بتوانم او را رشد هم به دور از تمام تعریف و تمجیدها و یا حتی سرزنش های والدین آنها