ثبت نام

88904002 - 021

محمد رضا صمدپور | آموزش مفهومی ریاضی کلاس هشتم در تهران

محمد رضا صمدپور هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضی و سابقه ۱۲ سال تدریس خصوصی ریاضیات در پایه های مختلف تحصیلی در تهران هستم.

در مورد ریاضی کلاس هشتم باید بگویم که این مقطع از نظر آموزش مفاهیم پایه ای ریاضیات دارای اهمیت بسیاری است، ریاضی سال هشتم در  واقع در تکمیل بسیاری از مباحثی که در سالهای گذشته دانش آموز آنها را خوانده است آمده و در کنار این مرور مباحث جدیدی را در مورد هر مفهوم آموزش می دهد.

بسیار اهمیت دارد که دانش آموز این مفاهیم را به درستی آموخته و برای آموزش سالهای بعدی آماده شود. برای این که دانش آموزی بتواند ریاضی سال هشتم را به شکل مفهومی بیاموزد نیاز است که برنامه منظمی برای آموزش ریاضی به او ترتیب داده شود، این برنامه ریزی باید با توجه به شرایط و اولویت های هر دانش آموز تدوین شود، بنابراین توصیه من این است که برای این کار از مشاورین تحصیلی بخواهید تا برنامه ای برای شما در نظر بگیرند. برنامه باید کارایی خوبی داشته باشد، همه موارد از جمله مطالعه و تمرین را به خوبی پوشش دهد، قابلیت اجرا داشته باشد و یک هدف مشخص را دنبال کند.

محمد رضا صمدپور هستم، دارای مدرک کارشناسی تدریس ریاضی و سابقه 12 سال تدریس خصوصی ریاضیات در پایه های مختلف تحصیلی در تهران هستم.

نکته مهم بعدی در مورد آموزش مفهومی ریاضی هشتم این است که دانش آموز با اطلاعات خوبی از نظر مفاهیمی که قبلا آموخته است در کلاس درس حاضر شود. اگر نیاز است که دانش آموزی مروری بر درسهای گذشته داشته باشد می توان این کلاس های دوره ای را قبل از شروع کلاس های اصلی برگزار کرد.

نکته بعدی که به ذهنم می رسد این است که سطح علمی دانش آموز باید به صورت مداوم چک شود، معلم می تواند با استفاده از آزمون های منظمی که برای هر درس در نظر میگیرد میزان یادگیری دانش آموز را محک بزند، این آزمونها نقاط ضعف دانش آموز را مشخص می کند و می توان از آن برای اولویت بندی کلاس های تقویتی استفاده کرد، زمانی که دانش آموز مبحثی را به خوبی یاد نگرفته است می توان ساعات بیشتری از کلاس را به یادگیری آن مبحث اختصاص داد.

تمرین کردن مداوم باعث می شود که دانش آموز تسلط خوبی به منابع درسی داشته باشد، بنابراین باید منابع خوبی از تمرینات درسی در اختیار دانش آموز قرار داشته باشد، این منابع می تواند از کتاب های کمک درسی، نمونه سوالات امتحانی سالهای قبل و یا سوالات طراحی شده توسط خود معلم باشد.

شیوه های مطالعه ریاضی نیز باید به دانش آموز آموخته شود، درس ریاضی یک درس کاملا مفهومی است بنابراین حفظ کردن آن نمی تواند روش موثری برای مطالعه درس ریاضی باشد، دانش آموز باید ریاضی را به وسیله تمرینات مختلفی که حل می کند بیاموزد، تا بتواند هر سوالی را در خصوص مفاهیم آموخته شده پاسخ دهد، در غیر اینصورت مطمئنا خیلی زود مباحث را فراموش خواهد کرد.

استفاده از یک معلم خصوصی با تجربه و مهارت بالا به دانش آموز کمک می کند که ریاضیات را به شکل مفهومی تری بیاموزد، اگر همه این فاکتورها در مورد یادگیری ریاضیات رعایت شود می توان امیدوار بود که دانش آموز این مفاهیم را به خوبی آموخته و در سالهای بعدی تحصیل نیز از آنها استفاده کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.