ثبت نام

88904002 - 021

علی امرایی | تدریس خصوصی علوم ششم

علی امرایی هستم، دارای مدرک کارشناسی بهداشت محیط، ۷ سال است که به تدریس خصوصی درس علوم در دوره ابتدایی و متوسطه اول و درس زیست در دوره دبیرستان مشغول هستم.

برخلاف آنچه تصور می شود، درس علوم اصلا درس راحت و بدون چالشی نیست، این درس شامل مباحث بسیار کاربردی و مهم از مسائل روزمره زندگی است و پایه بسیاری از دروس مهم دوره های بالاتر تحصیلی محسوب می شود.

من فکر می کنم یکی از مهمترین دلایل موفقیت در درس علوم، رابطه صمیمانه دبیر با دانش آموزان و جو خلاقانه کلاس است، از آنجایی که درس علوم شامل مباحث زیستی و علوم تجربی است بنابراین می توان این مطالب را با استفاده از آزمایشات ملموس برای دانش آموزان تدریس کرد به این ترتیب نه تنها دانش آموز ترغیب به آموزش و یادگیری می شود بلکه مباحث تدریس شده به خوبی در ذهن دانش آموز نقش می بندد.

علی امرایی هستم، دارای مدرک کارشناسی بهداشت محیط، 7 سال است که به تدریس خصوصی درس علوم در دوره ابتدایی و متوسطه اول و درس زیست در دوره دبیرستان مشغول هستم.

اگر قرار باشد دانش آموز بتواند از مباحثی که آموخته است به خوبی استفاده کرده و از پس سوالات امتحان نیز به خوبی برآید، لازم است تا مباحث درسی را به خوبی درک کرده و عمق مطالب را دریابد. بنابراین شیوه تدریس درس علوم یکی از مواردی است که می تواند در موفقیت دانش آموز نقش مهمی داشته باشد.

برای مثال با توجه به این که درس علوم پایه ششم بر مبنای مباحثی از دروس زیست، فیزیک و شیمی تدوین شده است من سعی می کنم تا جایی که ممکن است مباحث را با ذکر مثال های ملموس برای دانش آموز شرح دهم و گاهی از آزمایشات ساده با کمک او برای درک بهتر مطالب استفاده  می کنم.

برخی از سرفصل های علوم مطالب تئوری است و بیشتر جنبه حفظ کردن دارند اما برخی از مطالب نیز مباحث علمی است و دارای فرمول و مسائل تشریحی است بنابراین مدرس باید سعی کند با توجه به نقطه ضعف و قوت دانش آموز در مباحث تئوری یا عملی درس را تشریح کند.

یکی از راه های کمک کننده در این مورد استفاده از کتب کمک درسی است، می توان از کتاب های طبقه بندی شده مخصوص علوم که به ذکر نکات مهم و کاربردی پرداخته و نمونه سوالات خوبی نیز دارند استفاده کرد تا دانش آموز بتواند با انواع گوناگون طراحی سوال آشنا شود.

یکی دیگر از شیوه هایی که می تواند کاربردی باشد، این است که قبل از شروع هر فصل از دانش آموز خواست تا مطالب درسی را بخواند و سوالات ذهنی خود را یادداشت کرده و در زمان تدریس به دنبال یافتن پاسخ پرسش های خود باشد، و یا قبل از شروع کلاس فهرستی از پرسش ها را در اختیار دانش آموز قرار داده و از او بخواهیم بعد از اتمام درس به آنها پاسخ دهد، به این ترتیب کاملا مشخص می شود که مشکل یادگیری دانش آموز در کدام بخش ها بوده است.

به هر حال نکته ای که حائز اهمیت است این است که درس علوم یک درس کاملا کاربردی است و عدم یادگیری صحیح آن می تواند در سالهای بالاتر تحصیلی برای دانش آموز دردسرساز باشد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.