من احسان امامی دبیر خصوصی ریاضی ششم در تهران همچنین معلم خصوصی ریاضی تیزهوشان ششم هستم
بنده تدریس ریاضی ششم را بعد از تغییرات نظام آموزشی شروع کردم و چهار سال سابقه تدریس در این پایه را دارم
در حال حاضر در دو آموزشگاه تدریس خصوصی معلم ریاضی ششم تیزهوشان هستم و در دو مدرسه غیر انتفاعی هم مشغول به برگزاری کلاس تقویتی ریاضی ششم هستم
من تسلط کامل بر رویتمام مباحث درسی ریاضی ششم را دارم و در مواجهه با دانش آموزان تقویتی صبر و حوصله بسیار زیادی را از خودم نشان میدهم
دانشآموزان بسته به سطح درسی که دارند باید برای آنها می سال های متفاوتی را حل کرد برخی از دانشآموزان که تقویتی هستند نیاز به حل تمرینهای گام به گام دارد و برخی از دانشآموزان که میخواهند در مدارس تیزهوشان ثبت نام کنند باید برای آنها سوالات هوش و پرتکرار امتحانی جهت ورودی مدارس حل کرد
دانش آموزان ششم با دانش آموزان ابتدایی اندکی متفاوت هستند و باید روحیات نوجوانی آنها را هم در نظر گرفت و ارتباط بسیار خوبی با آنها برقرار کرد زیرا آنها دیگر کودک نیستند و غرور جایگزین رفتارهای قبلی شان شده است و به همین دلیل بسیاری از مسائل را حتی به والدین خود بروز نمی دهد و همین دلیل من معتقدم که یک معلم می تواند با برقراری یک ارتباط مناسب مشکلات دانش آموزانش را حل کند و دانش آموزان از این بابت به معلم خود اعتماد کنند
اگر معلم بتواند ارتباط موثری را با شاگردانش برقرار کند آن وقت آنها نیز با توجه به علاقهای که به معلم خود پیدا میکنند در حل تمرین ها و انجام تکالیفشان پیش قدم می شوند و نیازی به اجبار نخواهند داشت
یکی از روش هایی که من در انتقال مفاهیم ریاضی استفاده میکنم این است که ابتدا خلاصه ای از مفاهیم مهم و نکات کلیدی هر بخش تدریس می کنم تا ذهنیت دانشآموزان در برابر مطالب جدید آماده شود و بتوانند آن را حذف کنند. سپس با مثال های متنوع تک تک مفاهیم را به صورت شهودی برای دانش آموزان توضیح میدهم تا آنها از کاربرد مفاهیم ریاضی در حل مسائل واقعی زندگی آگاه شوند
در واقع استفاده از مثال های عینی باعث میشود که دانش آموزان متوجه شوند که ساعت هایی که در کلاس مصرف میکنند برای آنها هرگز بی فایده نیست و آنها چیزی را یاد میگیرند که در دنیای اطرافشان کاربرد دارد برای بسیاری از دانشآموزان در حال حاضر بسیار مهم است که هر مبحثی را که یاد می گیرند چه کاربردی در زندگی آنها دارند و آنها بیهوده چیزی را نمیخواهند یاد بگیرد و به نظر من بهتر است که معلم به این طرز تفکر احترام بگذارد و به روز باشد تا بتواند پاسخگوی این نسل تازه از دانش آموزان باشد