ثبت نام

88904002 - 021

حمیدرضا شیرانلو | آموزش مفهومی ریاضی کلاس دهم

حمیدرضا شیرانلو هستم، مدرس ریاضی مقطع دوم متوسطه، دارای مدرک دکترای ریاضیات با سابقه ۱۴ سال تدریس خصوصی و دبیری ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی و ریاضی کنکور

اگر بخواهم در مورد آموزش مفهومی ریاضی کلاس دهم صحبت کنم، باید بگویم یادگیری این کتاب از ریاضیات نقطه عطف زندگی دانش آموزان است. من زمانی که خودم ریاضی این پایه را در سال اول دبیرستان به عنوان یک دانش آموز دیدم فکر می کردم پیچیده ترین تعاریف ریاضی در این کتاب جمع شده است، در واقع دانش آموز در این مقطع با مباحث جدیدی از ریاضیات روبه رو می شود، به همین دلیل است که ریاضی سال دهم یکی از سخت ترین کتاب های ریاضی به نظر می رسد.

حمیدرضا شیرانلو هستم، مدرس ریاضی مقطع دوم متوسطه، دارای مدرک دکترای ریاضیات با سابقه 14 سال تدریس خصوصی و دبیری ریاضی در مقاطع مختلف تحصیلی و ریاضی کنکور

اکثر دانش آموزان در این مقطع با مشکل یادگیری مواجه هستند، مفاهیم جدید و تعاریف تازه ای که دانش آموز با آنها روبه رو می شود، در صورت عدم یادگیری باعث می شود که خیلی زود اعتماد به نفس دانش آموز از دست برود. بنابراین من فکر میکنم مهمترین نکته در این خصوص برخورد و شیوه تدریس معلم در مدرسه خواهد بود.

از طرفی باید پذیرفت که استعداد یادگیری مهارت ریاضی در افراد متفاوت است و بنابراین نمی توان انتظار داشت که تمام بچه ها ریاضیات را به یک اندازه بیاموزند و ممکن است بسیاری از دانش آموزان کلاس دهمی نیاز به کلاس های تقویتی و استفاده از معلم خصوصی داشته باشند و این مسئله نباید به عنوان یک نقطه ضعف و یا کند ذهنی دانش آموز تلقی شود.

من فکر می کنم اگر دانش آموزان به جای گرفتن نمره قبولی از دروسی مثل ریاضی به فکر آموختن مباحث آن باشند نه تنها در یادگیری موفق تر عمل می کنند، بلکه از آنجایی که ریاضیات دارای مباحث به هم پیوسته است می توانند در یادگیری این درس در سالهای بالاتر نیز کار آسان تری پیش رو داشته باشند.

پیشنهاد من به والدینی که عمیقا به فکر آینده تحصیلی فرزندان خود هستند این است که از هزینه کردن برای یادگیری فرزند خود هراس نداشته باشند، به ویژه در مورد درس مفهومی مثل ریاضی اگر دانش آموز در یادگیری این درس مشکل داشته باشد مطمئنا آینده موفقی در دانشگاه نیز نخواهد داشت.

بهتر است از ابتدای سال تحصیلی به فکر یک برنامه ریزی اصولی و استاندارد برای درس ریاضی باشید و سعی کنید که این درس را دست کم از پایه دهم به شیوه کاملا مفهومی بیاموزید و بتوانید به درستی با آن ارتباط برقرار کنید، در این صورت خواهید دید که ریاضی درسی شیرین و سرگرم کننده است و می توان ساعت ها بدون خستگی آن را مطالعه کرد و از آن لذت برد.

یکی از راه های رسیدن به تسلط کافی در ریاضیات حل کردن تمرین های بسیار است، بنابراین باید سعی کنید تا می توانید از مباحث درسی خود تمرین حل کنید و نقاط ضعف خود را بیابید و روی آنها تمرکز کنید تا بتوانید در امتحان موفق باشید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.