هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

آیا پسرها هم پریود می شوند؟

چیزهایی که درباره قاعدگی مردان باید بدانید

“آیا پسرها پریود می شوند؟” این سوال رایج برای بسیاری از نوجوانان در سن بلوغ است که از قاعدگی اطلاع دارند. پسران به دلیل نداشتن تخمدان و رحم برای تخمک گذاری پریود نمی شوند . پریود بخشی از فیزیولوژی زنان است و در سنین باروری رخ می دهد. در صورتی که تخمک آزاد شده از تخمدان بارور نشود، به دلیل تغییرات هورمونی در بدن ریزش پوشش داخلی رحم است. همانطور که آناتومی انسان نشان می دهد، پسران اندام های متفاوتی در دستگاه تناسلی دارند و بنابراین نمی توانند پریود شوند.

آیا پسرها پریود می شوند؟

پسرها نیز علائمی مانند خستگی ، گرفتگی عضلات ، تحریک‌پذیری و هوس را تجربه می‌کنند که در طول قاعدگی شایع هستند. چنین علائمی به عنوان “قاعدگی مرد” نامیده می شود که به دلیل عدم تعادل هورمونی اتفاق می افتد. با این حال ، مردان مانند زنان خونریزی ندارند، زیرا رحم ندارند.

چرا دخترها پریود می شوند و پسرها پریود نمی شوند؟

قاعدگی تجزیه چرخه ای آندومتر (پوشش داخلی رحم) همراه با تخمک یا تخمک بارور نشده است.

دختران دارای رحم و تخمدان هایی هستند که تخمک تولید می کنند. آنها پریود می شوند تا پوشش داخلی رحم را خارج کنند. پسرها به دلیل نداشتن رحم و تخمک گذاری پریود نمی شوند. این بدان معناست که هیچ پوشش داخلی رحم یا تخمک بارور نشده وجود ندارد که باید به خارج از بدن فرستاده شود.

با این حال، پسرها نیز مانند دختران، دوران بلوغ را می گذرانند. در حالی که دختران دارای سینه ها و موهای ناحیه تناسلی هستند، پسران دچار تغییراتی مانند تغییر در صدای خود ، رشد مو در قسمت های خصوصی و روی صورت می شوند. پریود نه تنها شامل خونریزی بلکه استرس عاطفی خاصی نیز می شود که پسران نیز می توانند آن را تجربه کنند.

اگر دخترها پریود می شوند پسرها چه می کنند؟

پسرها پریود نمی شوند اما ممکن است ویژگی های روانی قاعدگی مانند نوسانات خلقی را تجربه کنند.

نوسانات خلقی در پسران نوجوان

قبل از شروع چرخه قاعدگی ، دختران مرحله ای به نام سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را پشت سر می گذارند. زمانی است که آنها به دلیل ترشح هورمون جنسی زنانه استروژن ، با هجوم شدیدی از احساسات مانند بی حالی و غم مواجه می شوند.

جالب اینجاست که هورمون جنسی مردانه تستوسترون نیز اثرات مشابه ای بر رفتار پسران نوجوان دارد، مانند دست و پا چلفتی بودن و بدخلقی وضعیتی به نام سندرم مردانه تحریک پذیر (IMS) وجود دارد که کاملا شبیه PMS است، اما فقط با مردان بالغ که دچار افت چرخه ای تستوسترون می شوند، مرتبط است.

مشاهده “رفتارهای پریود مانند” در پسران نوجوان کاملا رایج است زیرا تغییرات هیجانی مشابه ای با نوسانات خلقی که در دختران در حال قاعدگی مشاهده می شود دارد. تولید بالای تستوسترون در دوران بلوغ ممکن است دلیلی باشد که پسران جوان دچار نوسانات خلقی می شوند.

جمع بندی

بنابراین، پاسخ به “آیا پسرها پریود می شوند؟” یک نه واضح است. برخلاف دستگاه تناسلی زنان ، پسران رحم ندارند و در نتیجه قاعدگی نمی تواند رخ دهد. بنابراین از نظر بیولوژیکی قاعدگی برای پسران غیرممکن است. با این حال ، پسران در دوران بلوغ ممکن است به دلیل تغییر سطح هورمون جنسی مردانه تستوسترون دچار نوسانات خلقی یا سایر تغییرات عاطفی شوند.

Visits: 109

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.