ثبت نام

88904002 - 021

حامد ایراندوست، معلم تدریس خصوصی عربی یازدهم

حامد ایراندوست هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب، معلم زبان عربی در دوره دوم متوسطه در یکی از مدارس غیرانتفاعی تهران هستم و ۵ سال است که به عنوان معلم تدریس خصوصی عربی یازدهم و دوازدهم فعالیت دارم.

درس عربی از جمله دروسی است که محبوبیت زیادی در میان دانش آموزان ندارد، اگرچه از نظر دستور زبان و قرابت زبانی، زبان عربی بسیار با زبان فارسی درهم آمیخته است و به لطف ادعیه و آیات قرآنی اکثر دانش آموزان آشنایی مختصری با زبان عربی دارند اما شاهد هستیم که این درس همیشه در زمره دروس سخت و مشکل از نظر یادگیری عنوان می شود.

حامد ایراندوست هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات عرب، معلم زبان عربی در دوره دوم متوسطه در یکی از مدارس غیرانتفاعی تهران هستم و 5 سال است که به عنوان معلم تدریس خصوصی عربی یازدهم و دوازدهم فعالیت دارم.

از آنجایی که درس عربی یکی از منابع کنکور در دروس عمومی است، تسلط به این زبان می تواند به قبولی دانش آموز در دانشگاه کمک زیادی کند، از طرفی تسلط به یک زبان بیگانه و یادگیری آن مسلما کار مشکلی است، همانطور که می دانید سیستم آموزشی کشور ما در مورد آموزش زبان های خارجه متاسفانه با مشکل روبه روست و به رغم سالها آموزش زبان انگلیسی یا عربی شاهد هستیم که غالبا دانش آموزان بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان حتی در حد ابتدایی امکان استفاده از آموزش هایی که دیده اند را ندارند. بنابراین استفاده از معلم خصوصی برای درس عربی به منظور اخذ نمره قابل قبول در امتحان و یا کسب درصد بالا در کنکور امری ضروری خواهد بود.

من به عنوان معلم تدریس خصوصی عربی یازدهم و با توجه به اهمیت این درس برای موفقیت در کنکور همیشه سعی می کنم در ابتدا اشتیاق و علاقمندی به یادگیری این زبان را در شاگردانم ایجاد کنم. بسیاری از دانش آموزان هیچ پیش زمینه ای از این درس ندارند و متاسفانه با پایه های بسیار ضعیف به سال های بالاتر قدم میگذارند که این مسئله کار را برای یک معلم خصوصی مشکل تر می کند، یکی از روش های من در کلاس های خصوصی استفاده از مرور گرامر و دستور زبان عرب قبل از هر کلاس است.

با توجه به موضوع درسی سعی می کنم ابتدا پیش نیازهای این درس از نظر گرامری را با دانش آموز مرور کنم و در صورتی که احساس کنم دانش آموز چیزی از این آموزش ها به یاد ندارد ناچارا ساعاتی از کلاس را به مرور گرامرهای سال های گذشته اختصاص می دهم.

استفاده از نمونه سوالات امتحانی می تواند به دانش آموز کمک کند تا با شیوه طراحی سوال آشنا شده و نکات مهم و کاربردی را به خوبی درک کند، به این ترتیب باید سعی کنیم دانش آموز را از نظر یادگیری قواعد درسی قوی کنیم، چرا که مهمترین بخش یادگیری زبان عربی رعایت قواعد آن است و بیشترین سوالات مربوط به این درس از گرامر و دستور زبان عرب مطرح می شود.

اگر میخواهید در درس عربی موفق باشید پیشنهاد می کنم حتما به مرور چند ساعته این درس به صورت روزانه و یا چند جلسه در هفته بپردازید تا تمام مطالب را به خوبی فرا گرفته و بتوانید از آنها در پاسخ دادن به سوالات استفاده کنید. خوشبختانه نزدیکی و درهم آمیختگی زبان عربی با زبان فارسی سبب می شود که یادگیری لغات آن خیلی دشوار نباشد، بنابراین میتوان تمرکز اصلی را روی یادگیری قواعد درسی گذاشت و از آن نهایت استفاده را کرد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.