اینجانب ثریا پور شمس فوق لیسانس نرم افزار در حال حاضر معلم کلاس تقویتی ریاضی ششم در تهران هستم و همچنین سه سال سابقه تدریس در کلاس ششم در مدرسه بهار را دارم
از سال ۸۶ شروع به تدریس ریاضی به صورت حرفه ای کردم و ۱۲ سال سابقه مفید در تدریس خصوصی ریاضی را دارم
در این سه سال متوالی که فقط روی پایه ششم تمرکز داشتم دانش آموزانم در سطح تقویتی تا تیزهوشان بوده اند
من روی تمام مباحث کتاب ریاضی ششم هم در سطح کتاب و هم فراتر از آن مسلطم زیرا در این سه سال مطالعات آزاد زیادی داشتم و همچنین دوره های ضمن خدمت تدریس در آموزش و پرورش را گذرانده ام
در واقع برای من فرقی نمی کند که در مدرسه در سطح تقویتی تدریس کنم یا در مراکز خصوصی در سطح تیزهوشان
من با توجه به سطح درسی هر دانش آموزی نوع تدریسم را تغییر می دهم
من معتقدم هر دانش آموزی روش یادگیری و انگیزه های خود را دارد که ممکن است با سایر دانش آموزان متفاوت باشد
سوال های متفاوت و طبقه بندی شده ای دارم که برای دانش آموزان مقدماتی و پیشرفته و تیزهوشان تفکیک شده اند
برای برخی از دانش آموزانی که در سطح تقویتی دارم و پایه آنها بسیار ضعیف است نمونه سوالات مفهومی از پایه های پایین تر را به صورت جزوه جمع آوری کردم
در هنگام تدریس با این نوع دانش آموزان از صبر و حوصله زیادی برخوردارم و همه تلاشم بر این است که انگیزه های لازم را به دانش آموز برای ادامه تحصیل به او بدهم
برای تدریس دانش آموزان پیشرفته و یا تیزهوشان از روش مبتنی بر ارائه نکات درسی شروع می کنم
برای من بسیار مهم است که دانش آموزی که با من کلاس تیزهوشان دارد حتما” پایه درسی را از قبل بداند
برخی از والدین به اشتباه تصور می کنند که کلاس تیزهوشان به خودی خود برای پیشرفت دانش آموز کافی است اما نکته لازم دقیقا” در همین جاست که دانش آموز باید تسلط کاملی بر مطالب درسی کتاب مدرسه را داشته باشد
روشی که من به طور مشترک هم در کلاس تقویتی ریاضی ششم و هم در کلاس تیزهوشان ششم استفاده می کنم حل تمرین های موازی است
یعنی برای این که دانش آموز به مباحث درسی مسلط شود یک تمرین را در سطح خودش حل می کنم و بعد از این که آن تمرین را با هم حل کردیم یک تمرین مرتبط با تمرین قبلی به او می دهم و از او می خواهم خودش آن را حل کند و به این فرایند را آنقدر تکرار می کنم تا او به طور کامل مسلط شود