ثبت نام

88904002 - 021

سعید روزبهانی | آموزش مفهومی زیست دهم

سعید روزبهانی هستم، مدرس زیست شناسی در مقطع متوسطه دوم و دارای مدرک کارشناسی زیست و بهداشت محیط هستم، ۸ سال است که به تدریس درس زیست در مدرسه و به صورت خصوصی مشغول می باشم.

یکی از دروسی که با ورود به کلاس دهم و دوره دوم متوسطه با آن آشنا می شوید، درس زیست است. زیست شناسی از جمله دروسی است که بیشتر شامل مباحث تئوری بوده و نیاز به مطالعه و درک عمیق مطالب دارد، به همین دلیل من همیشه به دانش آموزانم توصیه کرده ام که این درس را با دقت بیشتری مطالعه کنند.

سعید روزبهانی هستم، مدرس زیست شناسی در مقطع متوسطه دوم و دارای مدرک کارشناسی زیست و بهداشت محیط هستم، 8 سال است که به تدریس درس زیست در مدرسه و به صورت خصوصی مشغول می باشم.

از آنجایی مطالب درس زیست بیشتر مفهومی است برای یادگیری این درس باید مطالعه عمیقی  داشت، من توصیه میکنم که هنگام مطالعه مباحث درس زیست، روی نکات مهم تمرکز کرده و آنها را یادداشت کنید یا زیر آنها خط کشیده و یا هایلایت کنید تا هنگام مرور مطالب بتوانید زمان بیشتری روی مطالعه این بخش ها داشته باشید.

درس زیست یک درس کاملا کاربردی است که مطالب آن در زندگی روزمره مورد استفاده بوده و بیشتر جنبه اطلاعات عمومی دارد، از طرفی این درس برای بچه های رشته تجربی یک درس مهم و پایه ای است که باید روی مطالب آن تسلط زیادی داشته باشند.

پیشنهاد من برای یادگیری و پیشرفت در این درس، داشتن یک برنامه منظم درسی است و البته دسترسی داشتن به نکات مهم درس که هم می توان با مطالعه و نکته برداری یک جزوه حاوی نکات مهم درسی در اختیار داشت و هم میتوان از کتاب های کمک درسی که دارای خلاصه نویسی و نکات مهم  درسی هستند استفاده کرد.

مهمترین نکته در آموزش مفهومی زیست دهم این است که مطالب و مفاهیم درسی به صورت ساده و قابل درک برای دانش آموز شرح داده شود. به این ترتیب درک مطالب درسی بسیار آسان تر بوده و با یک مطالعه چند دقیقه ای و مرور مطالب می توان به خوبی روی درس اشراف داشت.

زیست دهم از آن جهت دارای اهمیت است که در سالهای بالاتر بچه های رشته تجربی همچنان شاخه های مختلفی از زیست شناسی را به عنوان منبع درسی خواهند داشت و یکی از منابع کنکور که ضریب بالایی هم دارد همین درس زیست شناسی برای دانش آموزان رشته تجربی است که نقش مهمی هم در قبولی در دانشگاه خواهد داشت.

بنابراین توصیه من به دانش آموزان این است که مباحث درسی زیست دهم را به خوبی مطالعه کنند و مفاهیم آن را بیاموزند، از صرفا حفظ کردن مطالب بپرهیزید و سعی کنید که مطالب را کاملا بنیادی و مفهومی یاد بگیرید تا در این در س موفق باشید. برای این که بتوانید در امتحان نیز عملکرد خوبی داشته باشید می توانید از نمونه سوالات  سالهای گذشته به عنوان تمرین یا برای ارزیابی و کشف نقاط ضعف خود استفاده کنید. این سوالات به راحتی از اینترنت قابل دانلود هستند و یا میتوانید از مجموعه کتاب های مکمل درسی برای این منظور استفاده کنید. به این ترتیب برای امتحان آمادگی کامل داشته و اعتماد به نفس لازم برای حضور در امتحان را خواهید داشت.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.