هماهنگی کلاس خصوصی

88904002 - 021

بهترین آموزشگاه دخترانه و پسرانه تیزهوشان در تهران

تدریس خصوصی ریاضی مدرسانه با ایجاد زمینه های گوناگون آموزشی و فرهنگی و ایجاد بستری مناسب برای دانش آموزان عزیز تهران در جهت ارتقای سطح علمی و دانش این دانشمندان آینده ایران زمین فراهم ساخته است. شما اولیای محترم نیز می توانید با یک برنامه ریزی مناسب و خوب فرزندان عزیزتان را راهی این مدارس تیزهوشان کنید.

همه والدین آرزود دارند که فرزندانشان از نظر تحصیلی و شغلی جایگاه اجتماعی بالایی داشته باشند، به همین دلیل است که دغدغه اصلی والدین در زمان کودکی و نوجوانی فرزندانشان، تحصیل آنان است، اگرچه معتقدیم که میزان یادگیری در دانش آموزان بستگی به شرایط مختلفی دارد، اما از نظر علمی برتری IQ برخی افراد نسبت به دیگران ثابت شده است، به همین دلیل است که با راه اندازی مدارس تیزهوشان با هدف نابغه پروری بسیاری از خانواده ها تمام تلاش خود را برای راه پیدا کردن فرزندانشان به این قبیل مدارس متمرکز می کنند، در این صفحه می خواهیم تمام نکات مهم مربوط به مدارس تیزهوشان و مراحل آمادگی و اصول مطالعه و تدریس برای آزمون های تیزهوشان برایتان شرح دهیم.

چه کسانی به مدارسی تیزهوشان می روند

مدارس تیزهوشان معمولا دارای سطح علمی بالاتری نسبت به مدارس دیگر هستند، به همین دلیل برای ورود به این مدارس باید در آزمونی که برای تشخیص استعداد و توانایی دانش آموزان طراحی شده است شرکت کرد، در کنار این آزمون به فاکتورهایی مثل معدل کسب شده دانش آموز در مقاطع پایین تر تحصیلی و گاهی حتی یک مصاحبه حضوری نیز اهمیت داده می شود.

بنابراین مدارس تیزهوشان جای دانش آموزانی است که تمام حواس و تمرکز خود را روی یادگیری بیشتر مسائل علمی، ایده پردازی و خلاقیت متمرکز کرده اند. این دانش آموزان معمولا بهره هوشی بالایی دارند و مهمترین نکته در مورد آنها حضور در تمام پروسه های درسی و پژوهش های تحقیقاتی است، شاید به زبان ساده تر بتوان گفت، این مدارس معلم محور نیستند و دانش آموز نیز نقش مهمی در آموزش و یادگیری خواهد داشت.

فرق مدارس تیزهوشان با مدارس عادی و غیر انتفاعی

در مدارس غیرانتفاعی با هزینه کردن بودجه هر دانش آموزی میتواند از مزایای کلاس های مدرسه برخوردار شود، در حالی که در مدارس تیزهوشان دانش آموزان بر اساس میزان توانایی و استعدادشان گزینش شده اند، در این مدارس ساعات درسی همانند مدارس عادی است اما استفاده از کتاب های مکمل متناسب با هوش و استعداد دانش آموز تنها در مدارس تیزهوشان مورد بهره برداری قرار میگیرد.

در مدارس تیزهوشان با آزمون های مداوم و سالانه سطح علمی دانش آموزان بررسی می شود و پیشرفت و بازده درسی آنها به طور منظم چک می شود.

در مدارس تیزهوشان دانش آموزان موظف هستند که در مسائل پژوهشی و تحقیقی شرکت کنند و ایده پردازی و خلاقیت در کنار پرورش استعداد و نبوغی که این دانش آموزان دارند آنها را در راه رسیدن به اهداف والا یاری می کند.

مدرسین و اساتیدی که در مدارس تیزهوشان تدریس می کنند از فیلترهای سختگیرانه ای عبور کرده اند و افراد متخصص و با تجربه ای در این زمینه فعالیت می کنند.

چگونه فرزند تیزهوش داشته باشیم

این سوالی است که اغلب والدین نگران و البته علاقمند به آینده درخشان فرزندان، از کارشناسان ما می پرسند، شاید بتوان به گونه ای دیگر نیز به این سوال نگاه کرد، این که چه کارهایی می توان انجام داد تا فرزند ما در مدرسه تیزهوشان پذیرفته شود، برای ارائه یک پاسخ دقیق در این مورد باید به نکات مهمی اشاره کنیم که هرکدام یکی از مهمترین فاکتورهای قبولی در این مدارس است.

– برنامه ریزی دقیق: اگر از فاکتور بسیار مهم بهره هوشی بالا چشم پوشی کنیم، داشتن یک برنامه ریزی درسی اصولی و کارآمد می تواند به آمادگی دانش آموز برای حضور در آزمون تیزهوشان کمک بسیاری کند. البته باید بگوییم منظور ما از برنامه ریزی این نیست که فرزند خود را مجبور کنید که ساعات زیادی از روز را به مطالعه بپردازد، یک برنامه ریزی دقیق و اصولی ساعاتی را به تفریح و استراحت، ساعاتی را به مطالعه و ساعاتی را نیز برای تست زنی در نظر میگیرد، البته مهم تر از برنامه ریزی کردن، نظارت دقیق بر اجرای این برنامه است.

– روحیه دادن و تشویق: شرکت در یک آزمون سرنوشت ساز برای یک کودک یا نوجوان می تواند بسیار چالش برانگیز و استرس زا باشد، بنابراین تشویق مداوم و همچنین روحیه دادن به او، ستودن تلاش و پشتکار و ایجاد عزت نفس در دانش آموز به او کمک می کند تا با انگیزه و تلاش بیشتری درس بخواند. چرا که احساس می کند برای افراد خانواده مهم است.

فراهم کردن بستر مناسب برای یادگیری

والدین موظف هستند که تمام امکانات و شرایط را برای موفقیت فرزندشان فراهم کنند، این بستر مناسب می تواند شامل کلاس های آموزشی، ایجاد آرامش و امنیت در منزل، کمک به ایجاد تمرکز لازم برای مطالعه و تست زنی باشد.

شناخت منابع آزمون

آزمون تیزهوشان یک آزمون سالانه است، به همین دلیل دارای منابع متنوعی است، برای این که فرزندتان در آزمون تیزهوشان موفق شود باید از وجود این منابع برای آشنایی دانش آموز با طراحی سوال استفاده کرد، آشنایی با سوالات به دانش آموز کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری برای شرکت در آزمون داشته باشد.

استفاده از موسسات آموزشی و نقش آن در قبولی تیزهوشان

همانطور که اشاره کردیم علاوه بر داشتن معدل بالا و بهره هوشی بالا قبولی در آزمون تیزهوشان یکی از سدهایی است که دانش آموزان پایه ششم و نهم برای ورود به مدارس تیزهوشان باید از آن عبور کنند، شاید بتوان گفت یکی از مهمترین و البته کاربردی ترین امکاناتی که والدین می توانند برای فرزندانشان در راه موفقیت در آزمون تیزهوشان فراهم کنند، ثبت نام آنها در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان است، در این بخش به بررسی چرایی شرکت در این موسسات و مزایا و معایب آنها می پردازیم.

اهمیت شرکت در کلاس های آمادگی آزمون تیزهوشان

در بخشی از مقاله اشاره کردیم که مهمترین اقدام دانش آموز برای قبولی در آزمون برنامه ریزی دقیق و نظارت و بر اجرای برنامه است، از طرفی شناخت منابع آزمون نیز نقش کلیدی در موفقیت دانش آموز خواهد داشت، مسلما داشتن یک راهنمای متخصص، با تجربه لازم در این زمینه می تواند در اجرای این مراحل بسیار تاثیرگذار باشد، همین جاست که اهمیت ثبت نام در آموزشگاه های آمادگی آزمون تیزهوشان مشخص می شود.

روش مطالعه صحیح برای قبولی در تیزهوشان

اگر فکر می کنید که تنها دانش آموزان با بهره هوشی بالاتر از بقیه در این آزمون موفق می شوند باید بگوییم سخت در اشتباهید، هوش بالا تنها یکی از فاکتورهای گزینش دانش آموز تیزهوش است، نگاهی به سوالات آزمون های تیزهوشان نشان می دهد که آنچه اهمیت دارید درک عمیق مفاهیم و نکات است، به همین دلیل ما فکر میکنیم دانستن روش صحیح مطالعه منابع کمک بسیاری به دانش آموزان در قبولی آزمون خواهد کرد.

در این بخش شمارا با این نوع مطالعه آشنا می کنیم.

– یادگیری عمیق مفاهیم: تنها زمانی می توانید به سوالات مفهومی پاسخ دهید که عمق مفاهیم و نکات مباحث درسی را آموخته باشید، پس در مطالعه باید با تمرکز بسیار بالایی به مطالعه کتاب درسی بپردازید، حضور یک مدرس آشنا به مباحث درسی می تواند یک راه میانبر برای رسیدن به نکات مفهومی کتاب باشد.

– تثبیت مطالب مفهومی و مطالب حفظی: شما هنگام مطالعه کتاب درسی باید بتوانید مطالب مفهومی و حفظی را از هم متمایز کنید، بهتری راه برای مطالعه مفهومی مفاهیم یادداشت برداری از نکات هنگام مطالعه است. بنابراین سعی کنید که مطالب حفظی را به یاد بسپارید اما مطالب مفهومی را با روش های دقیق تری پیگیری کنید.

– روش های تست زنی را بیاموزید: یکی از اصولی ترین روش های مطالعه آن است که دانش آموز بتواند به خوبی از دانش خود برای حل تست ها استفاده کند، در آموزشگاه ها سعی می شود که آموزش بر مبنای تست زنی صورت گیرد، به این ترتیب دانش آموز به خوبی مهارت تست زنی را آموخته و می تواند به سوالات مفهومی تستی پاسخ دهد.

– مرور و جمع بندی: این مرحله از مهمترین مراحل مطالعه اصولی است، دانش آموز باید همواره به مرور مطالبی که آموخته است بپردازد، سعی و تلاش و داشتن پشتکار برای مرور و جمع بندی مطالب به دانش آموز کمک می کند تا مطالب آموخته شده را فراموش نکند.

مزایای آموزشگاه تیزهوشان

– در یک موسسه مطابق با توانایی و سن دانش آموز برای او برنامه ریزی می شود، به طور مثال برنامه ریزی و کلاس های تست زنی برای دانش آموز سال ششم با یک دانش آموز سال نهمی متفاوت است، فراموش نکنیم که علاوه بر مطالعه دانش آموز باید علاقه و انگیزه به یادگیری داشته باشد، در صورتی که برنامه ریزی متناسب با توانایی و سن دانش آموز نباشد می تواند خیلی زود او را خسته و دلزده کند. بنابراین استفاده از تجربیات کارشناسان موسسات می تواند نتیجه بهتری داشته باشد.

– نظارت دقیق بر عملکرد برنامه ریزی و استفاده از آزمون های منظم به منظور ارزیابی مهارت دانش آموز یکی دیگر از اهدافی است که تنها در صورت داشتن کلاس های خصوصی و یا شرکت در موسسات آموزشی میتوان به آن دست پیدا کرد. پیگیری مداوم مشاوران تحصیلی این گونه آموزشگاه ها می تواند به دانش آموز در رسیدن به اهدافش کمک شایانی کند.

– شیوه های اصولی تدریس یکی دیگر از مواردی است که جزء مزایای موسسات آموزشی تلقی می شود، مسلما تدریس به یک دانش آموز عادی با دانش آموزی که قرار دارد در مدرسه تیزهوشان درس بخواند شیوه های متفاوتی دارد. دبیران تیزهوشان مدرسانه که به طور ویژه بر روی تدریس خصوصی آمادگی ورود به مدارس تیزهوشان، فعالیت می کنند در این زمینه مهارت و تجربه لازم را دارند و به روش های تست زنی برای آزمون به خوبی آشنا هستند.

– پشتیبانی مستمر از دانش آموز و تمرکز روی نقاط ضعف از جمله موارد دیگری است که در موسسات آموزشی به آنها پرداخته می شود، این مسئله باعث می شود تا هیچ نکته و یا مطلب آموزشی به صورت نامفهوم برای دانش آموز باقی نماند، استفاده از آزمون های استاندارد و شبیه سازی شده می تواند یک شیوه ارزیابی مناسب برای یافتن نقاط ضعف دانش آموز باشد که شما پیگیری فرزندتان را می توانید به گروه پشتیبانی مدرسانه بسپاید.

– آشنایی با رویکردها و شیوه های طراحی سوالات آزمون تیزهوشان نکته ای است که موسسات معتبر فعال در این زمینه بیش از هر شخص دیگری با آن آشنایی دارند، بنابراین با توجه به این آگاهی برنامه ریزی و تدریس و آزمون های مستمر صورت میگیرد که در بهبود نتیجه تلاش دانش آموز بسیار موثر است.

چگونه یک موسسه تیزهوشان مناسب انتخاب کنم؟

پاسخ ما به این سوال واضح است، والدینی که در پی انتخاب یک موسسه مناسب برای فرزندانشان هستند بهتر است به بررسی نتیجه فعالیت موسسات معتبر و نام آشنا در این زمینه پرداخته و تنها به تبلیغات آنها بسنده نکنند، بررسی رزومه کاری مدرسین مجموعه، منابع آموزشی که در اختیار دارند، شیوه برنامه ریزی و تعامل موسسه با دانش آموز و والدین، همچنین برخورداری از یک نقشه راه و برنامه ریزی بلند مدت در کنار تجربه کاری بالا از جمله مواردی است که والدین در انتخاب موسسه باید به آن دقت لازم را داشته باشند.

سعی کنید موسسه ای که انتخاب می کنید که اول از همه با شما صادق باشند و در مقابل قول ها و حرف هایی که می زنند احساس مسئولیت کنند و همچنین برنامه ریزی دقیقی برای کلاس ها و آزمون های منظم شبیه سازی شده  تیزهوشان داشته باشند، تعداد نفرات دانش آموزان در هر کلاس نقش مهمی در تمرکز دانش آموز برای یادگیری بیشتر دارد به همین دلیل است که کلاس های تیزهوشان مدرسانه به طور خصوصی برگزار می شود تا به صورت سفارشی شده بالاترین بازدهی را داشته باشد.

شیوه عملکرد موسسه مهمترین نکته ای است که باید به آن دقت کنید، فراموش نکنید که در این انتخاب آنچه اهمیت دارد نام موسسه نیست بلکه عملکرد دقیق و اصولی آن است که نتیجه را مشخص می کند، پس سعی کنید تنها به دنبال نام های آشنا و سرشناس نباشید.

راحتی و زمان فرزند خود را در نظر بگیرید ، زیرا آرامش و زمان برای دانش آموزان تیزهوشان مخصوصا” در پایه های ششم و نهم به دلیل این که برای آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان تلاش می کنند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است به همین جهت برای ثبت نام در کلاس های تیزهوشان و مشاهده نمونه ویدیو های آموزشی می توانید به صفحه تدریس خصوصی ریاضی ششم و نهم تیزهوشان مراجعه کنید.

می توانید به طور مستقیم از طریق واتساپ با پشتیبان ورودی مدارس تیزهوشان صحبت کنید 

[tp_button style=”style-21″ btn_text=”پیام از طریق واتساپ” icon_fontawesome=”fab fa-whatsapp” text_color=”#34c91a” normal_bg_hover_color=”#35a815″ full_width_btn=”yes” btn_align=”text-center” content_hover_effects=”float” bg_color_animate=”” magic_scroll=”” btn_url=”url:https%3A%2F%2Fwa.me%2F989198921049%2F%3Ftext%3D%D8%A8%D8%A7%20%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%20%D9%88%D9%82%D8%AA%20%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D8%B1″]

کلام آخر

اگرچه تحصیل در مدارس تیزهوشان همه چیز نیست و قبول نشدن در آزمون تنها از دست دادن یک موقعیت برای رسیدن به مراحل پیشرفته تحصیلی است، باید توجه داشته باشید که پشتکار و تلاش و انگیزه کافی برای تحصیل تنها عاملی است که دانش آموز برای رسیدن به موفقیت های آینده به آن نیاز دارد، حضور در مدارس تیزهوشان می تواند یک فرصت و میان بر عالی برای دستیابی به اهداف دانش آموز باشد.

بنابراین توصیه ما به والدین این است که با فراهم کردن تمام امکانات برای فرزند خود او را در دست یابی به رویاها و اهدافش یاری کنند، استفاده از خدمات آموزشگاهی یک شیوه اصولی و کارآمد برای استفاده از تجربه متخصصان و کارشناسان این حوزه است که می تواند شانس قبولی فرزند شما را در آزمون مدرسه تیزهوشان چندین برابر کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با پشتیبانی گروه آموزش ریاضی مدرسانه جهت ورود به مدارس تیزهوشان  با شماره های

۶۶۷۱۳۴۷۲ – ۶۶۵۷۵۹۵۱ – ۷۷۱۸۱۳۳۶ – ۸۸۹۰۴۰۰۲

تماس حاصل فرمایید.

Visits: 5962

مشاور مدرسانه

تو رادیو مدرسانه درباره توسعه فردی و رشد فکری حرف می زنیم

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

تدریس خصوصی ریاضی اول تا دوازدهم

خصوصی منزل و آنلاین

۴ دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • شرایط ثبت نام چیه و چه تعداد جلساتی برگزار خواهد شد؟

    پاسخ
    • با سلام وقت بخیر

      مخاطب عزیز مدرسانه اگر شما در تهران هستید برای ثبت نام باید با شماره ۸۸۹۰۶۹۰۹ تماس بگیرید

      تعداد جلسات بستگی به سطح عملکرد دانش آموز دارد

      پاسخ
  • من دخترم پارسال برای پایه ششم به هفتم توی مدرسه تیزهوشان منطقه ۶ قبول شد اما الان که پایه هفتم هستش توی درس ریاضی به مشکل خورده شما خدماتتون فقط برای ورودی مدارس یا بعد از این که دانش آموز وارد مدرسه تیزهوشان شد هم کلاس های همراه با مدرسه هم دارید؟

    پاسخ
    • سلام بله ، ما کلاس های همراه با مدارس تیزهوشان داریم و به طور کلی در ثبت نام نیز به والدین محترم گفته میشه که صرفا” ورود به مدارس تیزهوشان باعث موفق شدن دانش آموز ها نمیشه و یه موسسه تیزهوشان خوب باید هدفش فقط ورود دانش آموز به این نوع مدارس نباشه بلکه باید روی ارتقاع سطح ریاضی دانش آموز برنامه ریزی داشته باشه همچنین ما برای نتایج بهتر برای ورودی مدارس تیزهوشان بعد از اتمام پایه پنجم در تابستان کلاس های تابستانی تیزهوشان برقرار می کنیم تا دانش آموز فرصت کافی برای تحلیل سوالات پیچیده را داشته باشد.
      برای ثبت نام می تونید با شماره های ۸۸۹۰۴۰۰۲ – ۴۴۰۲۵۸۶۰ – ۲۶۵۷۰۸۱۰ تماس بگیرید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.