ثبت نام

88904002 - 021

چگونه با عدم قطعیت سال تحصیلی رو به رو شویم

تقریبا یک سال از شروع همه گیری بیماری کرونا گذشته است، مدارس همچنان به صورت مجازی به آموزش دانش آموزان مشغول هستند و هنوز هیچ قطعیتی در مورد ادامه این روند و چگونگی مواجه به این بحران وجود ندارد، در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی رویایی با این شرایط با شما صحبت کنیم. مشکلی که باعث نگرانی بسیاری از والدین است.

نقش والدین در آموزش دانش آموزان در دوران کرونا

امروزه متاسفانه بیشتر بار آموزشی روی دوش خانواده ها قرار دارد، پدر و مادر مجبورند بر روند آموزش فرزندان خود،   میزان یادگیری، عملکرد دانش آموزان و انجام تکالیف، امتحانات و … نظارت کنند. با توجه به این نکات باید گفت بیشترین نقش را در آموزش فرزندان، والدین بر عهده دارند. این که یک برنامه ریزی دقیق برای آموزش داشته باشند، وسایل مورد نیاز برای آموزش را در اختیار داشته باشند، کتب کمک آموزشی، کلاس های تقویتی و … از جمله وظایفی است که والدین در این روزها باید به آن فکر کنند.

از طرفی هنوز مشخص نیست که تا چه زمانی سیستم آموزشی باید به صورت مجازی فعالیتش را ادامه دهد، این شرایط ممکن است تا مدت ها باقی بماند، بنابراین باید یک برنامه دقیق و هدفمند وجود داشته باشد تا هم شرایط آموزشی دانش آموزان بی کیفیت و بی تاثیر نباشد و هم خانواده ها بتوانند در مورد مسائل آموزشی به درستی تصمیمگیری کرده و برنامه ریزی کنند.

تقریبا یک سال از شروع همه گیری بیماری کرونا گذشته است، مدارس همچنان به صورت مجازی به آموزش دانش آموزان مشغول هستند و هنوز هیچ قطعیتی در مورد ادامه این روند و چگونگی مواجه به این بحران وجود ندارد، در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی رویایی با این شرایط با شما صحبت کنیم. مشکلی که باعث نگرانی بسیاری از والدین است.

چگونگی رویارویی با عدم قطعیت آموزشی در سال تحصیلی جدید

با توجه به این که مسئولین آن طور که باید مسئله آموزش مجازی را جدی نگرفته اند، بعید به نظر می رسد که حتی در سال جدید و با شرایط نامعلوم کنونی شاهد پیشرفتی در کیفیت آموزش یا مدیریت صحیح منابع آموزشی و آزمون ها و ارزیابی عملکرد واقعی دانش آموزان در این زمینه باشیم، بنابراین همچنان خانواده است که نقش اول را در این زمینه ایفا می کند. در این بخش شما را با مواردی آشنا  می کنیم که می تواند راهگشای تصمیم گیری های آینده در مورد تحصیل فرزندانتان باشد.

یک برنامه ریزی منظم روزانه داشته باشید

مهمترین اقدام در یک مدیریت بی عیب و نقص ارائه کردن یک برنامه ریزی دقیق و هدفمند است. این برنامه باید قابلیت اجرا داشته باشد، به صورت روزانه به تمام امور مربوط به دانش آموز از جمله آموزش، تمرین و انجام تکالیف و آمادگی برای امتحان و آموز بپردازد. یک برنامه بلند مدت نیز باید به منظور ایجاد انگیزه و تعیین یک هدف برای دانش آموز در نظر گرفت. والدین عزیز اگر احساس می کنند که توانایی برنامه ریزی صحیح و اصولی ندارند بهتر است برای داشتن یک برنامه منظم و استاندارد از مشاورین تحصیلی در این زمینه کمک بگیرند.

معمولا مشاورین تحصیلی برنامه آموزشی را مطابق با توانایی ها و استعدادها و همچنین شناخت شخصیت و شرایط دانش آموز برای او تدوین می کند، به این ترتیب دانش آموز می تواند به خوبی خود را با برنامه وفق داده و مطابق با او شرایط تحصیلی اش را پیش ببرد.

از نیازهای دانش آموز آگاه باشید

برای این که دانش آموز بتواند در کلاس های حضوری یا آنلاین شرکت داشته باشد نیاز به وسایل و بستری مناسب دارد، خانواده باید سعی کند در هرصورت برای حمایت از او آماده باشد، در صورتی که کلاس ها به صورت حضوری تشکیل شوند دانش آموز باید وسایل ایمنی و امکان حضور با شرایط بهداشتی در کلاس را داشته باشد، به طور مثال در مورد رفت و آمد یا استفاده از شیلد، ماسک، مواد ضد عفونی، لباس های مناسب و … از آن جمله هستند.

در صورتی که کلاس ها همچنان آنلاین ادامه پیدا کند، باید شرایطی مثل داشتن تبلت، موبایل یا لپ تاپ برای دانش آموز فراهم باشد، دسترسی به اینترنت پر سرعت و همچنین امکان استفاده از کلاس در محیطی آرام از جمله مواردی است که خانواده می تواند برای فرزندان فراهم کند، نکته مهم بعدی این است که شرایط شبیه سازی شده کلاس آموزشی در خانه برای دانش آموز فراهم شود، به این معنا که یک اتاق مخصوص مطالعه و درس خواندن در اختیار دانش آموز قرار دهید یا این که در زمان های تدریس و مطالعه آرامش محیط را فراهم کنید و شرایطی که ممکن است تمرکز دانش آموز را مختل کند برطرف کند.

با دانش آموز بی پرده صحبت کنید

والدین باید با فرزند خود بی پرده و با صراحت صحبت کنند، شرایط را برای او شرح دهند و از او بخواهند که در این شرایط برای رسیدن به اهدافش تلاش کند، ایجاد انگیزه در دانش آموز برای ادامه تحصیل در این شرایط از جمله وظایف والدین است. نباید اجازه دهید که جو قرنطینه باعث دلسردی و بی انگیزگی دانش آموز شود.

چگونه با عدم قطعیت سال تحصیلی رو به رو شویم تقریبا یک سال از شروع همه گیری بیماری کرونا گذشته است، مدارس همچنان به صورت مجازی به آموزش دانش آموزان مشغول هستند و هنوز هیچ قطعیتی در مورد ادامه این روند و چگونگی مواجه به این بحران وجود ندارد، در این مقاله می خواهیم در مورد چگونگی رویایی با این شرایط با شما صحبت کنیم. مشکلی که باعث نگرانی بسیاری از والدین است.

عملکرد دانش آموز را پیگیری کنید

از جمله موارد دیگری که می تواند در میزان یادگیری دانش آموز نقش داشته باشد، این است که تمام عملکردهای او را بررسی کنید. ممکن است دانش آموز در انجام تکالیف کوتاهی کند، در آزمون ها نمره قابل قبولی کسب نکند، در آزمون های مجازی تقلب کند و یا امور دیگری که باعث افت تحصیلی یا عدم موفقیت او شود. والدین باید نظارت دقیقی بر سیستم آموزشی، آموزش ها، انجام تکالیف و امور مربوط به تحصیل فرزند خود داشته باشند.

با مدرسه و معلم دانش آموز در تعامل باشید

والدین باید تعامل خود را با معلم و مدرسه حفظ کرده و به صورت منظم عملکرد فرزند خود را پیگیری کنند. این ارتباط دو طرفه باعث می شود که والدین از هر دوسوی این مسیر آموزشی آگاهی داشته باشند و تصمیمات درستی در مورد مسائل اتخاذ کنند.

چه جایگزینی می توان برای جایگزینی نقش والدین پیدا کرد؟

در این شرایط سخت اقتصادی و جامعه ای که در چنگال کرونا اسیر است، بیشتر والدین برای فراهم کردن بستر آرامش و آسایش فرزندان خود نیاز دارند بیش از هر زمان دیگری تلاش کنند، بنابراین چگونه می توان از آنها انتظار داشت که در کنار این همه مسئولیت به رتق و فتق امور دانش آموز نیز بپردازند.

یک راه کاملا منطقی و مناسب وجود دارد که می توان با کمک آن هم آسودگی خیال به والدین هدیه کرد و هم در امور آموزشی دانش آموز او را همراهی کرد. استفاده از خدمات موسسات آموزشی در این زمینه یک راهکار کاملا عاقلانه است.

در این موسسات آموزشی خدماتی از جمله مشاوره تحصیلی، برنامه ریزی تحصیلی، کلاسهای تقویتی آنلاین یا حضوری، پیگیری وضعیت دانش آموزان تا رسیدن به موفقیت دلخواه، برگزای آزمون های ارزیابی و … برای خانواده هایی که نگران وضعیت فرزندان خود هستند ارائه می شود.

مدرسانه از جمله موسسات خدماتی است که تمام خدمات نامبرده را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در اختیار خانواده ها قرار میدهد، مدرسین این مجموعه از باتجربه ترین و ماهرترین مدرسان کشور هستند که از فیلترهای بسیار سختگیرانه ای عبور کرده اند و میتوان به بار علمی آنها، تجربه و میزان آگاهی آنها به سیستم جدید آموزشی و شرایط موجود اعتماد کرد.

اگر شما هم از آن دسته والدین نگران هستید که به دلایل مختلف امکان حمایت مستقیم از فرزند خود را ندارید، به جای عذاب وجدان از همین امروز به فکر استفاده از این خدمات باشید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.