ثبت نام

88904002 - 021

نمونه سوال ریاضی فصل ۵ تا ۷ ریاضی هفتم با جواب

نمونه سوال فصل ۵ تا ۷ ریاضی هفتم با جواب به این دلیل که مباحثی چون شمارنده ها و اعداد اول ، سطح و حجم ، توان و جذر را دربر گرفته است از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا دانش آموزان می توانند با استفاده از این نمونه سوال که در بانک  نمونه سوالات ریاضی هفتم  قرار دارد خود را برای امتحان میان ترم دوم آماده کنند که بعد از امتحانات دی ماه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

این نمونه سوال از ۱۴ سوال تشکیل شده که ۱۲ سوال آن در سطح پیشرفته هستند و جمعا” ۱۰۰ نمره دارند و ۲ سوال آخر آن مخصوص استعداد یابی است و هر سوال به تنهایی ۵۰ نمره دارد. سوال استعداد یابی به این معنی است که دانش آموزانی که خودشان بتوانند به این دو سوال  بدون کمک گرفتن پاسخ دهند می توانند برای رسیدن به سطح تیزهوشان امیدوار باشند.

همچنین می توانید برای هماهنگی معلم خصوصی از صفحه تدریس خصوصی ریاضی هفتم دیدین فرمایید 

سوال اول و دوم این آزمون ریاضی هفتم از فصل ۶ مربوط به مبحث سطح و حجم است که در قالب یک مسئله و ترکیب چند شکل هندسی مواردی را از دانش آموز خواسته است.

سوال سوم و چهارم مستقیما” میزان دانش ، دانش آموز را ، در فهم فرمول های اشکال هندسی و مساحت جانبی و مساحت کل و حجم منشور را هدف گرفته است و با توجه به شکل داده شده در مسئله این مواردی که به آنها اشاره کردیم را از او خواسته است.

سوال پنجم در چهار قسمت با نوشتن عبارت های مختلف توان دار و رادیکالی از دانش آموز می خواهد تا حاصل این عبارت های توان دار را به دست بیاورد.

سوال چهارم در ۵ جای خالی سطح دانش آموز را از فصل پنجم مبحثاندازه گیری می سنجد

سوال پنجم یک مسئله از فصل ۶ با استفاده از مبحث نسبت را بیان می کند و دانش آموز باید با توجه به نسبت داده شده در صورت مسئله مقدار مبلغ خواسته شده در مسئله نسبت را به دست بیاورد.

سوال ششم با تکیه بر مبحث توان و ترکیب آن با فصل ششم به صورت جای خالی به دنبال سنجش میزان تسلط دانش آموز در تعاریف توان است

سوال هفتم بر روی شمارنده ها و ضرب مجذور و مکعب عدد متمرکز است.

سوال هشتم به پیدا کردن مقدار عبارت داده شده بر اساس مقادیری از a و b توجه دارد.

سوال نهم به دنبال سنجش میزان درک دانش آموز از تفاوت های اعداد توان دار با یکدیگر است و آن را به صورت پر کردن جای خالی با اعداد مناسب بیان کرده است.

سوال دهم همزمان بر روی اعداد رادیکالی و اعداد توان دار متمرکز است

سوال یازدهم می خواهد مقدار درک دانش آموز را از اعداد منفی و توان آنها بسنجد

سوال دوازدهم یک الگو عددی است که از دانش آموز می خواهد جمله n ام آن را مشخص کند.

سوال سیزدهم و چهاردهم هم هر دو سوال های استعدادیابی هستند و این بار بر روی میزان درک مفهومی دانش آموز از مبحث سطح و حجم تمرکز دارند.

 

برای دریافت نمونه سوال ( فقط سوال ) روی نمونه سوال ریاضی فصل ۵ تا ۷ ریاضی هفتم  کلیک کنید ( پاسخنامه در زیر ) 

نمونه سوال فصل 5 تا 7 ریاضی هفتم با جواب به این دلیل که مباحثی چون شمارنده ها و اعداد اول ، سطح و حجم ، توان و جذر را دربر گرفته است از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا دانش آموزان می توانند با استفاده از این نمونه سوال که در بانک  نمونه سوالات ریاضی هفتم  قرار دارد خود را برای امتحان میان ترم دوم آماده کنند که بعد از امتحانات دی ماه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

دانلود جواب نمونه سوال ریاضی فصل ۵ تا ۷  ریاضی هفتم 

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.