نجلا صادقی هستم معلم خصوصی ریاضی سوم ابتدایی از سال ۹۱ شروع به تدریس خصوصی ریاضی کردم و در پایه های مختلف ابتدایی تدریس داشتم در مدرسه و آموزشگاه نیز تدریس کردم در حال حاضر هم به صورت خصوصی منزل فعالیت میکنم
به تمام مباحث کتاب ریاضی سوم ابتدایی مسلط هستم واز روش های متعددی در آموزش ضرب و کسر و مهمترین مباحث کتاب ریاضی سوم استفاده میکنم
با توجه به اینکه در آموزش ریاضی سوم ابتدایی مخاطب من کودکان هستند در تجریش توجه زیادی به حضور بچه ها در کلاس دارم یعنی اینکه تمام حواسم به این است که دانش آموز درکلاس دچار حواس پرتی نشود و روی کتاب درسی و مبحث آموزشی تمرکز داشته باشد
بعد از اتمام درس در مورد مسائل توضیح داده و دانشآموزان را برای حل مسالهای گام به گام راهنمایی میکنم
در واقع هیچ کمک مستقیمی به دانش آموزان بعد از درس دادن برای حل تمرین نمی کنم و به صورت غیر مستقیم آنها را راهنمایی می کنم تا بتوانند مسئله های جدید مبحث درسی را حل کنند
برای من اهمیت بسیار زیادی دارد که دانش آموز اگر نمیتواندمسئله ریاضی را حل کند حداقل روی آن فکر کند گاهی دانش آموزان فکر کردن هم بلد نیستند و همیشه منتظر صحبت والدینشان یا معلمشان می مانند
برای اینکه این اتفاق نیفتد من در کلاس صبر بیشتری از دانش آموزان دارم و آنقدر صبر می کنم تا دانش آموز مجبور به فکر کردن روی مسئله کند و همین کافی است تا او آرام آرام توجه شود و روش فکر کردن را یاد بگیرد که این موضوع باعث میشود کنترل بهتری روی فکر کردن خودش و حل تمرین های ریاضی داشته باشد
فکر کردن به حل مسئله یکی از روش هایی است که اگر دانش آموزان یاد بگیرند حتی بدون هیچ دانش قبلی می توانند مسائل ریاضی را حل کنند اما به شرطی که بتوانند روش فکر کردن را هم یاد بگیرند
یکی از دلایلی که دانشآموزان میتوانند مسئله های کتاب درسی را حل کنند این است که نمیدانند مسئله چه میخواهد و اگر به بیان ساده تری بتوانند آن را برای خودشان بیان کنند نیمی از جواب را به دست آورده اند برای همین من از همین پایه های ابتدایی به دانش آموزان آموزش می دهند که چگونه صورت سوال را برای خودشان به زبان ساده تر بیان کنند و این مسئله باعث میشود استرس آنها نیز در حل مسئله کاهش پیدا کند