ثبت نام

88904002 - 021

مهدی منجزی | معلم تقویتی زیست یازدهم در تهران

من مهدی منجزی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری، ۱۲ سال است که معلم تقویتی زیست هستم  و ۵ سال است که به تدریس زیست شناسی کنکور مشغول هستم.

درس زیست شناسی یکی از دروس تخصصی رشته تجربی است که از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین بهتر است دانش آموزان برای این درس برنامه مناسبی داشته باشند. من همیشه سعی می کنم که مباحث بسیار مهم و کاربردی این درس که بیشتر مورد سوالات امتحانی و کنکور واقع می شود با دانش آموز کار کنم.

من مهدی منجزی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد زیست شناسی جانوری، 12 سال است که معلم تقویتی زیست هستم  و 5 سال است که به تدریس زیست شناسی کنکور مشغول هستم.

نباید فراموش کرد که زیست یازدهم یک درس تئوری است و بیشتر مباحث آن باید با درک و تمرکز بالا مطالعه شود تا دانش آموز بتواند به سوالات مفهومی که از این درس در امتحان یا کنکور مطرح می شود پاسخ دهد. بسیاری از دانش آموزان برای این که در یادگیری زیست موفق باشند در سال یازدهم و دوازدهم برای این درس معلم خصوصی استفاده می کنند که به نظر من میتواند گزینه مناسبی باشد.

از آنجایی که درس زیست یک درس تخصصی است اگر بچه های رشته تجربی قصد دارند که در کنکور برای این درس موفق عمل کنند، بهتر است دید جدی تری نسبت به درس زیست داشته باشند. به طور مثال استفاده از کتاب های کمک درسی و همچنین استفاده از نمونه سوالات طبقه بندی شده برای این درس به ویژه در سالهای یازدهم و دوازدهم می تواند گزینه مناسبی باشد.

در زیست یازدهم مطالب مهمی در خصوص تنظیم عصبی، حواس پنجگانه، تقسیم یاخته، تولید مثل و پاسخ به محرک ها به عنوان سرفصل های درسی وجود دارند که هرکدام از آنها دارای نکات بسیار مهمی است. بنابراین دانش آموز برای موفقیت در این درس نیازمند یک برنامه ریزی دقیق است که بتواند به سایر دروس نیز رسیدگی کند.

من فکر می کنم مهمترین نقش در موفقیت یادگیری زیست شناسی یازدهم مربوط به داشتن یک برنامه ریزی دقیق و اصولی است. نباید فراموش کرد که این درس یک منبع درسی تئوریک است بنابراین باید ساعت هایی را برای مطالعه انتخاب کرد که دانش آموز دارای نشاط و انرژی بالا برای حفظ کردن و درک مطالب باشد.

در نهایت داشتن یک معلم راهنما می تواند به دانش آموز کمک کند تا شیوه های مطالعه خوبی در نظر بگیرد و همچنین ارزیابی های مداومی که معلم های تقویتی دارند باعث می شود که دانش آموزان به راحتی نقاط ضعف خود را متوجه شده و تمام تمرکز خود را روی مطالعه و کار کردن نقاط ضعف ها معطوف کند.

استفاده از نمونه سوالات امتحانی به دانش آموز کمک می کند تا با شیوه طراحی سوالات زیست شناسی آشنا شود و بداند که کدام بخش های کتاب بیشتر مورد سوال واقع می شود، ضمن این که دانش آموز باید نکات مهم هر درس را به صورت جداگانه و در جزوه یا به صورت هایلایت های متنی در اختیار داشته باشد، بهتر است در شب های امتحان دانش آموز به جای تمرکز روی مطالعه کل متن کتاب، به قدری آمادگی داشته باشد که فقط روی نکات مهم متمرکز باشد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.