ثبت نام

88904002 - 021

معلم تقویتی علوم هفتم، رضا صمدی

رضا صمدی هستم، معلم تقویتی علوم هفتم در تهران، دارای مدرک کارشناسی زیست شناسی از دانشگاه تربیت مدرس هستم و بیش از ۷ سال است که به تدریس درس علوم در دوره متوسطه اول مشغول هستم. مدت ۳ سال است که به تدریس خصوصی این درس در منزل می پردازم.

یادگیری علوم به دلیل این که دارای مباحثی است که در زندگی روزمره جریان دارد، برای دانش آموزان جذاب است. به همین دلیل اکثر دانش آموزان با یادگیری این درس مشکلی ندارند، اما هنوز هم تعدادی از دانش آموزان هستند که مباحث علوم برای آنها مبهم است و نیاز به استفاده از معلم تقویتی برای یادگیری بهتر دارند.

رضا صمدی هستم، معلم تقویتی علوم هفتم در تهران، دارای مدرک کارشناسی زیست شناسی از دانشگاه تربیت مدرس هستم و بیش از 7 سال است که به تدریس درس علوم در دوره متوسطه اول مشغول هستم. مدت 3 سال است که به تدریس خصوصی این درس در منزل می پردازم.

علوم پایه هفتم بیانگر مفاهیم مربوط به انرژی، شناخت اتم، چرخه آب و مکانیسم داخلی بدن انسان است. همانطور که مشاهده می کنید اکثر این مباحث را مفاهیم تئوری تشکیل میدهند، بنابراین برای یادگیری آنها دانش آموز نیازمند داشتن تمرکز و دقت بالا برای مطالعه است.

ارائه مثال های ساده و بیان قوی مدرس نیز می تواند نقش مهمی در یادگیری دانش آموز داشته باشد، بنابراین باید سعی کنیم که مفاهیم را با ساده ترین بیان ممکن برای دانش آموز شرح دهیم. استفاده از حس کنجکاوی دانش آموز و شرکت دادن او در مباحث نیز کمک می کند تا دانش آموز با شیوه های خلاقانه تری درس را بیاموزد.

یکی از روش هایی که من در کلاس های تقویتی خصوصی از آن استفاده می کنم و نتیجه خوبی داشته است، این است که قبل از شروع درس از دانش آموز میخواهم که یک مطالعه سریع از درس جدید داشته باشد، سپس سوالاتی که در مورد این درس در ذهنش به وجود آمده را یادداشت می کند، در طول تشریح درس او پاسخ هر سوالی که در ذهنش بوده است را یادداشت می کند، در آخر از او میخواهم که یکبار مباحث آموزش داده شده را برای من شرح دهد.

به این ترتیب از آنجایی که دانش آموز کنجکاو است به پاسخ سوالاتش برسد با تمرکز بیشتری به درس گوش می دهد، از طرفی برای این که بتواند موضوع را به خوبی تشریح کند سعی می کند تا مفاهیم را در ذهن خود تجزیه و تحلیل کند که این باعث یادگیری درس شده و دانش آموز تمام مفاهیم را در خاطر می سپارد.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت، اولویت دادن به نکات مهم درسی است، این کار سبب می شود که هنگام مرور مطالب دانش آموز بیشتر وقتش را صرف یادگیری مطالب مهم کند، به همین دلیل می توان از شیوه هایی مثل خط کشیدن زیر مطالب مهم یا هایلایت کردن آنها و همچنین نوت برداری استفاده کرد.

استفاده از نمونه سوالات امتحانی نیز به دانش آموز کمک می کند تا با طراحی سوالات و این که از کدام مباحث سوالات بیشتری در امتحان می آید آشنا شود و برای امتحان مطالعه هدفمندی داشته باشد.

نباید فراموش کنیم که درس علوم پایه دروسی مثل فیزیک، شیمی و زیست در دوره دوم متوسطه است، بنابراین یادگیری مباحث آن بسیار حائز اهمیت بوده و باید روی آن دقت داشت.

 

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.