محمد جواد صادقی هستم معلم تقویتی ریاضی دهم در منزل با سابقه ۷ ساله در تدریس خصوصی ریاضی
من فعالیتهای زیادی در تدریس خصوصی ریاضی در جاهای مختلف داشته ام لیسانس ریاضی محض و فوق لیسانس مهندسی صنایع را دارم
از زمانی که شروع به تدریس خصوصی ریاضی کردم در مقطع دبیرستان فعالیت میکردم و بیشتر دانش آموزان تقویتی بوده اند
به همین دلیل مهارت خوبی در تدریس به دانش آموزان تقویتی دارم در تدریس به دانش آموزان ریاضی دهم از مثالهای کاربردی استفاده میکنم و سوالهای دقیقی را از آنها جهت راهنمایی به رسیدن به پاسخ می پرسم
در بیان مباحث ریاضی صبر و حوصله خیلی زیادی دارم چرا که در برخوردهای زیادی که دانشآموزان تقویتی داشتم به تجربه دیده ام که توضیح با حوصله و استفاده از مثال های متنوع به دانشآموز کمک میکند که به درک بهتری از مبحث درسی برسد
روشی که من در تدریس استفاده می کنم به گونهای است که کنجکاوی و انگیزه دانش آموز تحریک می شود و باعث میشود سوال های بیشتری را از مبحث درسی بپرسندو به این دلیل کرد مطالب را به صورت خیلی دقیق ارائه میدهم دانشآموزان به طور کامل مبحث را میفهمند این امر باعث میشود آنها در حل تمرینات موفق تر عمل کنند
به نظر من یک معلم خوب ریاضی باید بتواند و تحلیل را به دانش آموز یاد دهد دانش آموزان دبیرستانی به دلیل اینکه با مسائل پیچیده تری برخورد دارند مانند روابط مثلثاتی معلم باید بتواند مطالب را به آنها بفهماند و این انگیزه را در آنها ایجاد کند که خودشان مسائل ریاضی را حل کنند
مطالب ریاضی دبیرستاندر پایههای دهم و یازدهم و دوازدهم را نمیتوان به صورت حفظی به دانشآموزان آموزش داد زیرا آنقدر گسترده هستند که در خاطر آنها نمی ماند
از نظر من بهترین روش برای انتقال مفاهیم ریاضی وادار کردن دانش آموز به تحلیل درست مطالب و طبقهبندی آنهاست دانشآموز به وسیله روش مناسب تدریس می تواند در هر موقعیت از مسئله را درک کند که سوال از او دقیقاً چه چیزی خواسته است
قطعاً روش تدریس برای دانش آموزان با سطح های مختلف متفاوت است ولی در کل با ارائه یک درسنامه و سپس حل سوالات مفهومی و آشنایی بیشتر مبحث و مرور منظم مطالب و خلاصهنویسی مثال ها برای اکثر دانش آموزان روش خوبی محسوب میشود
معلم در حال ارائه درسنامه است در حقیقت ترتیب بندی تدریس را در ذهن خودش را مرور میکند که این مرور باعث می شود روند منظمی در تدریس داشته باشد و دانش آموز تجربه بهتری از اموزش ریاضی داشته باشد