ثبت نام

88904002 - 021

مشوق های والدین برای دانش آموزان در کسب نمرات خوب

همه والدین تلاش می کنند که فرزندانشان از نظر کسب علم و تحصیل موفق باشند، فراهم کردن تمام زیرساخت های مناسب و بستر رشد و تعالی از جمله فعالیت های والدین است و در مقابل انتظار دارند که دانش آموز نهایت تلاش خود را برای کسب نتیجه عالی به کارببرد. بسیاری از والدین به دنبال مشوق های سرگرم کننده برای فرزندانشان هستند تا آنها را به کسب نمرات خوب تشویق کنند. در این مقاله به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت.

نقش مشوق ها در بهبود نمرات دانش آموز چقدر است

برخی از دانش آموزان برای این که تلاش مضاعفی برای انجام تکالیف یا کسب نمرات بهتر در امتحان داشته باشند نیاز به انگیزه و هدفی دارند تا محرک آنها در این اتفاق باشد، روانشناسان معتقد هستند که استفاده از مشوق های مناسب می تواند این محرک لازم را ایجاد کند. این مشوق ها باید به گونه ای انتخاب شوند که اشتیاق کافی برای دستیابی به آن را در دانش آموز ایجاد کند. بهتر است برای این که دانش آموز نسبت به دریافت مشوق امیدوار باشد هرگز به او وعده دروغ ندهید.

ایجاد انگیزه را با اجبار اشتباه نگیرید

دوران مدرسه بخشی از زندگی ما را به خود اختصاص می دهد، این دوران زمان آموزش و پرورش دانش آموزان است و در همین دوران است که دانش آموزان معنای سخت کوشی را می فهمند. ایجاد کردن تلاش و سختکوشی در فرزندان لازمه درک و فهم صحیح آنها از مفهوم تلاش و اهمیت آن در پیشرفت است. بنابراین نباید ایجاد انگیزه را با زور و اجبار کردن به دانش آموز اشتباه بگیریم.

همه والدین تلاش می کنند که فرزندانشان از نظر کسب علم و تحصیل موفق باشند، فراهم کردن تمام زیرساخت های مناسب و بستر رشد و تعالی از جمله فعالیت های والدین است و در مقابل انتظار دارند که دانش آموز نهایت تلاش خود را برای کسب نتیجه عالی به کارببرد. بسیاری از والدین به دنبال مشوق های سرگرم کننده برای فرزندانشان هستند تا آنها را به کسب نمرات خوب تشویق کنند. در این مقاله به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت.

مشوق های سرگرم کننده برای کسب نمرات بهتر

بسیاری از والدین وعده هایی به دانش آموز می دهند که در صورت کسب نمرات عالی برای او مشوق هایی در نظر میگیرند. این که چه مشوق هایی تاثیر بهتری روی عملکرد دانش آموز در کسب نمرات خوب دارند مسئله ای است که در این بخش به آن می پردازیم.

به علایق او توجه کنید

توجه به علایق دانش  آموز به شما کمک می کند تا مشوق های بهتری تهیه کنید. وقتی دانش آموز بداند قرار است وسیله یا لوازم مورد علاقه اش را در قبال کسب نمره بالا به دست آورد با انگیزه بیشتری تلاش خواهد کرد.

نیازمندی های او را در نظر داشته باشید

می توانید برای تشویق کردن دانش آموز به تلاش بیشتر یکی از نیازمندی های او را که مدتها است به دنبال کسب آن است برایش تهیه کنید. مثلا خرید یک نرم افزار بازی هیجان انگیز، کتاب مورد علاقه، لوازم تحریر یا لباس خاص می تواند گزینه مناسبی باشد.

مسافرت یا تفریح بعد از کسب نمره عالی

یکی از بهترین مشوق ها برای دانش آموزان ترتیب دادن یک مسافرت، پیک نیک، کمپ یا تفریح مورد علاقه او است،  مثلا یک آخر هفته در شهربازی می تواند انگیزه خوبی برای درس خواندن باشد، ضمن این که خستگی چندین روز تلاش و مطالعه را نیز به خوبی از ذهن او بیرون می برد.

نکات مهمی که باید برای تشویق دانش آموزان در نظر داشته باشید

اگرچه تشویق کردن و انگیزه دادن به دانش آموز برای رسیدن به اهدافی که تعیین می کنیم یک روش بسیار مناسب است اما باید با استانداردهای خاصی انتخاب شود، گاهی انتخاب های اشتباه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. در این بخش به بیان نکاتی می پردازیم که به شما کمک می کند تا شیوه های تشویقی مناسبی را انتخاب کنید.

تشویق باید متناسب با هدف انتخاب شود

توجه داشته باشید که تشویق مورد نظر باید از نظر مادی و معنوی متناسب با هدفی که در نظر دارید انتخاب شود، تشویق بیش از اندازه و یا کمتر از حد تلاش می تواند به سستی یا بی انگیزگی دانش آموز منجر شود.

در انتخاب موارد تشویقی با او مشورت کنید

برای انتخاب تشویقی مناسب با خود دانش آموز صحبت کنید، در مورد علایق و مایحتاجش از او سوال کنید، با انتخاب یک تشویقی مناسب و مطابق میل او انگیزه تلاش بیشتر را در او زنده می کنید.

مشوق های والدین برای دانش آموزان در کسب نمرات خوب همه والدین تلاش می کنند که فرزندانشان از نظر کسب علم و تحصیل موفق باشند، فراهم کردن تمام زیرساخت های مناسب و بستر رشد و تعالی از جمله فعالیت های والدین است و در مقابل انتظار دارند که دانش آموز نهایت تلاش خود را برای کسب نتیجه عالی به کارببرد. بسیاری از والدین به دنبال مشوق های سرگرم کننده برای فرزندانشان هستند تا آنها را به کسب نمرات خوب تشویق کنند. در این مقاله به بررسی این راهکارها خواهیم پرداخت.

پاداش های مادی را با پاداش کلامی و عاطفی همراه کنید

بهترین پاداش برای دانش آموزان به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی تعریف و تمجید از آنها است، بهتر است به او نشان دهید که تا چه اندازه برایش ارزش و احترام قائل هستید و در کنار یک پاداش مادی بهتر است از پاداش های کلامی و عاطفی هم استفاده کنید.

خوش قول باشید

حال که تصمیم گرفته اید با تشویق کردن به فرزند خود انگیزه بدهید تا نمرات بهتری کسب کند بهتر است در این زمینه خوش قول باشید، بدقولی کردن در مورد وعده هایی که به او می دهید باعث دلسردی او از تلاش خواهد شد.

جمع بندی نهایی

سیستم تشویقی به ویژه در مورد دانش آموزان بی انگیزه می تواند یک روش موثر برای تشویق آنها به درس خواندن و کسب نمرات بهتر باشد. این پاداش ها او را برای رسیدن به هدفی که دارند دلگرم می کند، به ویژه اگر پاداش مورد نظر از جمله وسایل یا لوازم مورد نیاز و علاقه او باشد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.