ثبت نام

88904002 - 021

مشاوره تحصیلی ششم ابتدایی + ویدیو

[vc_row][vc_column][vc_column_text]تا حدود زیادی با مشاوره تحصیلی و مزایای استفاده از آن در پایه های مختلف تحصیلی آشنا هستید. در این بخش می خواهیم به لزوم استفاده از مشاوره تحصیلی در پایه ششم ابتدایی بپردازیم.

چالش های پیش روی دانش آموز کلاس ششم

پایه ششم ابتدایی آخرین پایه تحصیلی در مقطع دبستان است. این پایه تحصیلی از دو جهت دارای اهمیت است ، اول این که آخرین پایه تحصیلی مقطع دبستان و آخرین فرصت برای بالا بردن مهارت های آموزشی دانش آموز در مقطع ابتدایی است. دانش  آموزانی که مشکلات یادگیری دارند می توانند با مرتفع کردن آنها در پایه ششم برای ورود به دوره متوسطه اول آماده تر باشند.

نکته دوم مورد اهمیت ورود دانش آموزان به دوره نوجوانی و چالش های این دوره از نظر روحی و جسمی است. اگرچه این مسئله در مورد همه دانش آموزان صدق نمی کند با این حال مسئله ای است که باید مورد توجه اولیاء مدرسه و دانش آموزان قرار گیرد.

برخی از دانش آموزان در این پایه تحصیلی کاندید حضور در مدارس تیزهوشان می شوند و آزمون ورودی این مدرسه را پیش رو دارند. بنابراین کاملا طبیعی است که دچار استرس یا اضطراب ناشی از این آزمون باشند.

تا حدود زیادی با مشاوره تحصیلی و مزایای استفاده از آن در پایه های مختلف تحصیلی آشنا هستید. در این بخش می خواهیم به لزوم استفاده از مشاوره تحصیلی در پایه ششم ابتدایی بپردازیم.

نقش مشاوره تحصیلی در رویارویی با چالش ها

حال که با چالش های پیش روی دانش آموزان در مقطع ششم آشنا شدیم نوبت به رویارویی و مقابله با این چالش ها می رسد. مطمئنا دانش آموز در سنین ابتدایی توانایی لازم برای مواجه با این مشکلات به تنهایی را ندارد ، اما می توان با کمک مشاوره تحصیلی در پایه ششم ، بسیاری از این مشکلات را حل کرده و یا قدم های جدی برای رفع آنها برداشت. در ادامه به بررسی مفصل نقش مشاوره تحصیلی در رفع هریک از مشکلات ذکر شده خواهیم پرداخت.

کمک به تیزهوشان برای رفع موانع تحصیلی و آزمون موفق

تمام استرس و اضراب دانش آموزی که آزمون ورودی تیزهوشان را پیش رو دارد ناشی از عدم تجربه و شناخت کافی از منابع و آزمون است. بنابراین مشاور تحصیلی می تواند با معرفی منابع مفید آموزشی و همچنین کمک به شناخت کافی از آزمون و چگونگی برگزاری آن آرامش ذهنی دانش آموز را فراهم کند. به طور مثال شناسایی نقاط ضعف و قوت دانش آموز می تواند کمک بسیاری در برنامه ریزی برای رفع مشکلات آزمون تیزهوشان کند.

برنامه ریزی تحصیلی

نکته مهم بعدی برای چنین دانش آموزانی برخورداری از یک برنامه ریزی دقیق و اصولی تحصیلی و پایبندی به آن است. بسیاری از دانش آموزان از یک برنامه منظم و مفید برخوردار نیستند و به همین دلیل احساس سردرگمی می کنند. اگر یک برنامه متناسب با شرایط و مهارت های دانش آموز در اختیار او قرار داده شود او مطمئنا شرایط بهتری را از نظر فکری و روحی تجربه خواهد کرد.

انگیزه دادن به دانش آموز

ایجاد انگیزه در دانش آموز نقش مهمی در آرامش ذهنی او دارد. برای دانش آموزی که در شرایط برگزاری آزمون قرار دارد انگیزه داشتن می تواند نقش اساسی در موفقیت او داشته باشد. بنابراین مشاور تحصیلی می تواند با انگیزه دادن و تشویق کردن دانش آموز به او کمک کند تا برای رسیدن به هدفش بیشتر تلاش کند.

کمک به دانش آموزان ضعیف و متوسط

یکی دیگر از وظایف مشاور تحصیلی در مقطع ششم ابتدایی شناسایی دانش آموزان ضعیف و یا دانش آموزانی است که در یادگیری دروس مشکل دارند. یافتن نقاط ضعف آنها در یادگیری و تلاش برای برطرف کردن آنها به این دانش آموزان کمک می کند تا با آمادگی بیشتری به دوره متوسطه اول قدم بگذارند.

کمک به دانش آموز برای شناخت هویت و شخصیت خود

همانطور که گفتیم برخی از دانش آموزان در این مقطع به دوره بلوغ و نوجوانی وارد می شوند. این دوره با مشکلات روحی و روانی همراه است و نوجوان شرایط جسمی و روحی متفاوتی را تجربه می کند ، ممکن است بسیاری از دانش آموزان در این مقطع پرخاشگر شوند ، دچار افت تحصیلی شده و یا  از نظر روحی احساس سردرگمی یا افسردگی کنند. یک مشاور تحصیلی می تواند با برگزاری دوره های شخصیت شناسی ، خود شناسی و یا برگزاری آزمون های شخصیت شناسی ، استعداد یابی و … دانش آموز را با مقطعی که در آن قرار گرفته است بیشتر آشنا کند و به او کمک کند تا با شرایط جدید کنار بیاید. بسیاری از دانش آموزان به دلیل خجالت زدگی و یا احساس شرم اطلاعات درستی از این دوران به دست نمی آورند و نمی توانند در مورد مشکلات خود با دیگران صحبت کنند. این در حالی است که داشتن اطلاعات صحیح می تواند نقش مهمی در رویارویی با چالش های نوجوانی داشته باشد.

مشاوره تحصیلی ششم ابتدایی + ویدیو تا حدود زیادی با مشاوره تحصیلی و مزایای استفاده از آن در پایه های مختلف تحصیلی آشنا هستید. در این بخش می خواهیم به لزوم استفاده از مشاوره تحصیلی در پایه ششم ابتدایی بپردازیم.

دیگر وظایف مشاوره تحصیلی در پایه ششم ابتدایی

یک مشاور تحصیلی وظایف گسترده ای دارد که با توجه به شرایط دانش آموزان و مقطع تحصیلی آنها تعریف می شود. از جمله این وظایف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– پیگیری وضعیت درسی دانش آموزان و مطالعه گذشته تحصیلی آنها

– ارتباط با دانش آموز ، اولیاء دانش آموز و معلم خصوصی او به صورت پیوسته

– برگزاری جلسات مشاوره به صورت گروهی و خصوصی

– آشنایی با آزمون های مهم روانشناسی و خودشناسی روز دنیا و انجام آنها در کلاس

– آشنایی با روانشناسی کودک و مشکلات کودکان در شرایط سنی مختلف

– ارائه راهکارهای آموزشی ، رفتاری و شخصیتی به دانش آموزان در جلسات مشاوره

استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی در مدرسه و خارج از آن

از آنجایی که در مدارس تنها یک یا دو مشاور تحصیلی حضور دارند و تعداد بالای دانش آموزان اجازه بررسی دقیق مشکلات همه دانش آموزان را سلب می کند ، والدین گرامی می توانند برای بهره مندی از مزایای مشاوره تحصیلی در پایه ششم ابتدایی از موسسات خصوصی فعال در این زمینه کمک بگیرند. در حال حاضر موسسات بسیاری هستند که در زمینه ارائه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی کمک می کنند. استفاده از مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی به دانش آموز کمک می کند تا دوران تحصیل را با مشکلات و دغدغه های کمتری به اتمام رسانده و موفقیت بیشتری در تحصیل داشته باشد که این مسئله کمک می کند تا در آینده بتواند شرایط بهتری را از نظر شغلی یا تحصیلی داشته و شرایط بهتری برای ورود به اجتماع داشته باشد.[/vc_column_text][us_separator size=”small”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

نمونه مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی درسی پایه هشتم در مدرسانه 

[/vc_column_text][us_separator size=”small”][vc_column_text]
[/vc_column_text][us_separator size=”small”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

از طریق واتساپ به طور مستقیم با مشاور صحبت کنید

[/vc_column_text][us_separator size=”small”][tp_button style=”style-21″ btn_text=”پیام از طریق واتساپ” icon_fontawesome=”fab fa-whatsapp” text_color=”#34c91a” normal_bg_hover_color=”#35a815″ full_width_btn=”yes” btn_align=”text-center” content_hover_effects=”float” bg_color_animate=”” magic_scroll=”” btn_url=”url:https%3A%2F%2Fwa.me%2F989198921049%2F%3Ftext%3D%D8%A8%D8%A7%20%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%20%D9%88%D9%82%D8%AA%20%D8%A8%D8%AE%DB%8C%D8%B1″][/vc_column][/vc_row]

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.