ثبت نام

88904002 - 021

محمدرضا عبدولی | آموزش مفهومی ریاضی پایه دهم

من محمدرضا عبدولی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض و بیش از ۱۷ سال سابقه تدریس ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی هستم. اکنون ۵ سال است که به تدریس ریاضی کنکور اشتغال دارم و مدرس خصوصی ریاضی در دوره دوم متوسطه هستم.

در مورد آموزش مفهومی ریاضی پایه دهم باید بگویم که دانش آموز در این پایه با مفاهیم پیچیده ای روبه رو می شود و در واقع ریاضی دهم شروع آموزش مفاهیم سخت ریاضیات است. به همین دلیل است که اکثر دانش آموزان در این پایه برای یادگیری ریاضیات با چالش روبه رو می شوند.

من محمدرضا عبدولی هستم، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی محض و بیش از 17 سال سابقه تدریس ریاضی در پایه های مختلف تحصیلی هستم. اکنون 5 سال است که به تدریس ریاضی کنکور اشتغال دارم و مدرس خصوصی ریاضی در دوره دوم متوسطه هستم.

یادگیری مفهومی ریاضیات با توجه به فاکتورهایی صورت میگیرد که وجود همه آنها برای این امر لازم و ضروری است. تدریس ریاضیات توسط یک معلم با تجربه و مهارت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین در صورتی که دانش آموز در مدرسه نتواند مفاهیم ریاضی را به خوبی بیاموزد باید حتما از کلاس تقویتی یا مدرس خصوصی استفاده کند، تغییر شیوه آموزشی یکی از راه های یادگیری بهتر ریاضیات است.

معمولا معلم های خصوصی باید از شیوه های متداول و استاندارد اما مختلف با آنچه دانش آموز در مدرسه آموخته است استفاده کند، مدرس باید ریاضی را با زبان ساده و روان برای دانش آموز شرح دهد. ممکن است برای شروع آموزش مفاهیم کتاب ریاضی پایه دهم نیاز باشد که مدرس مروری بر مطالب ریاضی سالهای پیش داشته باشد، بنابراین بهتر است که دانش آموز با پایه قوی ریاضیات پا به دوره دوم متوسطه بگذارد تا شرایط آسان تری در پیش داشته باشد.

یکی دیگر از مواردی که در آموزش مفهومی ریاضیات باید در نظر داشته باشید شیوه های  مطالعه این درس است، این درس یک درس تشریحی است و باید به وسیله حل تمرین و مرور نکات مهم درسی آن را پیش برد، بنابراین حفظ کردن فرمولها و مفاهیم نه تنها کار مشکل و سختی است بلکه به مرور از یاد رفته و دانش آموز برای یادگیری بیشتر باید سعی کند که مفاهیم را بیاموزد.

دانش آموز در کلاس درس باید با تمرکز و دقت بالا  حاضر باشد، معلم درس را شرح داده و به حل مثالها بپردازد و سپس تمرین هایی را برای محک زدن میزان یادگیری دانش آموز برای حل کردن به او بدهد، دانش آموزان باید سعی کنند اگر بخشی از مباحث درسی را متوجه نشده اند همان زمان سوالات خود را از معلم بپرسند. کلاس باید با تسلط کامل دانش آموز به مبحث درسی پایان یابد.

برای این که درس را به صورت مفهومی بیاموزید سعی کنید که نمونه سوالات زیادی از هر مبحث حل کنید، استفاده از کتاب های مکمل درسی و نمونه سوالات سالهای گذشته راه خوبی برای محک زدن توانایی در پاسخگویی به سوالات است. ضمن این که می توانید نقاط ضعف خود را کشف کرده و از معلم بخواهید که آن ها را برای شما مجددا توضیح دهد. تمرکز روی نقاط ضعف و قدرت بخشیدن به نقاط قوت در یادگیری ریاضیات به شما کمک می کند که در امتحان پایان ترم بسیار موفق عمل کنید و در سالهای آینده نیز یادگیری ریاضی برای شما آسان تر باشد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.