اینجانب محمد حسین جامی وند مدرس خصوصی شیمی در تهران با ۴ سال سابقه تدریس در مدرسه غیرانتفاعی و همچنین سه سال سابقه تدریس خصوصی و دو سال در آموزشگاه های مختلف تهران را دارم
در مدرسه معلم شیمی بودم و در آموزشگاه ها به طور خصوصی هم مباحث پایه شیمی را آموزش میدادم و و هم به صورت کنکوری تدریس می کنم
برای برخی از دانشآموزان با جزوه پیش می روم اغلب در تدریس با دانش آموزان در سطح تقویتی جزوه کاربرد بسیار خوبی دارد زیرا آنها در نبود معلم نیز می توانند با مطالعه جزوه بسیاری از مباحث را دوباره برای خود یادآوری کنند
من در تدریس شیمی ابتدا از داستانها و زندگی نامه دانشمندانی که در کشف آن مباحث شیمی تاثیر داشته اندشروع میکنم که معمولاً برای دانشآموزان جذابیت زیادی دارد و کم کم از سطح مطالب و موضوعات ملموس به سطوح بالاتر میرود و از بین دانش آموز را به تدریج به سمت موضوع مورد نظر هدایت می کنم
من در کلاس دانش آموزم را زیر نظر دارم و همیشه با روش پرسش و پاسخ از آنها میخواهم که حتی سوالاتی را از مبحث درسی که به آنها درس دادم از من بپرسند تا من به آنها جواب بدهم و با این مسئله باعث می شود که تمرکز آنها در کلاس حفظ شود
من همیشه دانش آموز پرسشگر و کنجکاو را تشویق می کنم و و برای کنجکاوی او ارزش قائل می شوند و حتی اگر سوالاتی خارج از کلاس و در مورد شیمی داشته باشدبا اشتیاق پاسخ می دهم چرا که می خواهم او بداند که برای من کنجکاوی او اهمیت بسیار زیادی دارد
گاهی اوقات برای اینکه دانش آموز از کلاس خسته نشود برخی از مباحث شیمی را به صورت طنز بیان میکنم و ماجرا های واقعی که در دنیای شیمی اتفاق افتاده به صورت طنز بیان می کنم حتی اجازه میدهم آنها در مورد آن مسئله صحبت کنند و جو کلاس را صمیمی و پرتحرک نگه میدارم
من با تدریس مفهومی دانش آموزان را به درس شیمی علاقه مند می کنم و برای من این مسئله مهم است که دانش آموز درس را فهمیده باشد و یا حتی به دنبال این باشد که درس را بفهمد و حفظ کند که به مرور زمان این ذهنیت باعث می شود که دانش آموز در یادگیری سایر موارد هم به فهمیدن متکی باشد و نه حفظ کردن