ثبت نام

88904002 - 021

سینا کی مرام | آموزش مفهومی ریاضی هفتم در تهران

سینا کی مرام هستم، مدرس خصوصی ریاضی دوره اول و دوم  متوسطه در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی هستم و بیش از ۶ سال است که به تدریس ریاضی در پایه اول و دوم متوسطه  مشغول هستم.

اگر بخواهم در مورد آموزش مفهومی ریاضی صحبت کنم باید بگویم که این مسئله بستگی زیادی به توانایی تدریس مدرس خواهد داشت. پژوهش ها نشان میدهد که شیوه های تدریس نقش بسیار مهمی در یادگیری دانش آموزان دارند. این مسئله به ویژه در مورد درس حساس و مفهومی مثل ریاضیات مطمئنا تاثیر بیشتری خواهد داشت.

سینا کی مرام هستم، مدرس خصوصی ریاضی دوره اول و دوم  متوسطه در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی هستم و بیش از 6 سال است که به تدریس ریاضی در پایه اول و دوم متوسطه  مشغول هستم.

در آموزش مفهومی دانش آموز باید با تمرکز بالا و حواس جمع در کلاس حاضر شود، معلم با شیوه های خلاقانه و استاندارد آموزشی مفاهیم  جدید ریاضی را به خوبی با زبان ساده به دانش آموز منتقل کند. بعد از این مرحله همه چیز برعهده دانش آموز خواهد بود.

دانش آموز باید برای تمرین و تکرار به موقع تمارین درسی برنامه ریزی داشته باشد، اکثر والدین نقش برنامه ریزی را در یادگیری ناچیز می دانند اما باید بگویم که مهمترین بخش یادگیری داشتن یک برنامه ریزی دقیق، هدفمند و مناسب است. دانش آموز باید سعی کند تمام مواردی که در برنامه برای او مشخص شده است رعایت کند، به ویژه در مورد درسی مثل ریاضی حل کردن تمرین های زیاد و متنوع می تواند باعث یادگیری بهتر شود. بنابراین باید به منابع نمونه سوالات و تمرینها و مثال های مناسبی نیز دسترسی داشته باشد.

وجود یک راهنما یا مشاور تحصیلی در کنار دانش آموز از اهمیت زیادی برخوردار است، دانش آموز باید با حل تمرین نقاط ضعف خود را کشف کند و با کمک معلم خصوصی، شرکت در کلاس های تقویتی و یا سوال از معلم کلاس خود، این اشکالات درسی را برطرف کند.

حل تمرین می تواند تسلط دانش آموز به مفاهیم درسی را بیشتر کند، البته نباید ارزیابی مداوم دانش آموز و بررسی پیشرفت او را فراموش کرد. خانواده ها می توانند با استفاده از کتاب های نمونه سوال موجود در بازار امتحانات کوچکی در خانه برگزار کرده و میزان یادگیری دانش آموز خود را محک بزنند تا نقاط ضعف او مشخص شده و بتوان روی آنها تمرکز کرد.

توصیه من به دانش آموزان عزیز این است که اگر میخواهند ریاضی هفتم را به صورت مفهومی بیاموزند باید همیشه بعد از مدرسه و آموزش ریاضی در منزل وقت کمی را به مرور مطالب آموخته شده اختصاص دهند، این مسئله به تثبیت مفاهیم جدید آموخته شده در ذهن کمک می کند، در غیر اینصورت بیش از ۴۰ درصد موارد آموخته شده در کلاس از ذهن دانش آموز می رود و تا جلسه بعدی مطمئنا دانش آموز برای حل تمرین ها با مشکل روبه رو می شود.

نکته ای که باید با معلمین عزیز در میان بگذارم این است که همه دانش آموزان قدرت یادگیری یکسانی ندارند و باید درس را با صبر و حوصله و با حل  مثال های متفاوت در کلاس آموزش داد، شرکت دادن دانش آموزان در حل تمرین و مثال می تواند به ایجاد تمرکز در  آنها کمک کند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.