سمیرا محبی هستم فارغ التحصیل دانشگاه آزاد با مدرک فوق لیسانس ۷ سال معلم خصوصی ریاضی پایه پنجم ابتدایی در تهران بودم و ۶ سال هم همزمان معلم ریاضی چهارم ابتدایی در مدرسه نوید دانش بودم.
از همان ابتدا که کار تدریس خصوصی را آغاز کردم و سعی کردم انواع روشهای تدریس را بیاموزم و دلیل آن هم این بود که کند شاگردی که در ابتدای کارم داشتم همه آنها با یکدیگر از لحاظ یادگیری متفاوت بودند در نتیجه این موضوع باعث شد که من برای تدریس بهتر روش های مختلف آموزش ریاضی را بیاموزیم.
دانش آموزان چهارم ابتدایی و پنجم بیشتر در حل مسئله مشکل دارند و بیشتر آنها خود مسئله را به خوبی نمی فهمند یکی از کارهایی که در کلاس خصوصی من می کنند این است که ابتدا روش صحیح خواندن سوال را به دانش آموز آموزش می دهند و برای او روشن میکنم که هر سوال دقیقاً چه چیزی از او خواسته است
به دلیل اینکه تجربه تدریس در مدرسه و تعداد زیادی از دانشآموزان را دارم در تصحیح برگه ها را به صورت انفرادی تصحیح نمی کنم در واقع سوال ۱ را برای همه دانشآموزان تصحیح می کنم و سپس سوال ۲ و همین طور الی آخر
این موضوع باعث میشود با دقت بیشتری برگهها را تصحیح بکنم و همچنین راه حل دانش آموزان را نیز برای درنظر بگیرند زیرا برای من راهحل نیز اهمیت فوقالعادهای دارد حتی اگر دانش آموز به جواب درست نرسد
یکی از اشتباهات رایجی که والدین در تدریس خصوصی می کنند قضاوت خود را فقط بر روی کسب نمره بالا در درس موردنظرشان میگذارند گاهی روش تدریس و تلاش معلم کاملاً است اما به هر دلیلی نتیجه لازم در آنچه که والدین تصور می کنند ظاهر نمی شود و گاهی دانشآموزی به درسی علاقهمند است و به دلیل پشتکار و علاقه ای که در آن درس دارد نمرات بالایی را میگیرد و گاهی هم ممکن است این را از دبیر خود بدانند که این موضوع هم صد در صد نیست در واقع نتایج همیشه در آن مدت زمانی که ما منتظرشان هستیم خود را نشان نمی دهند و گاهی هم اما ممکن است به دلیل اینکه درسی برای مان جذابیتی ندارد تمام معلم های آن در سال رد کنیم و بگوییم که از روش تدریس او خوشمان نیامد و همه اینها می تواند نتایج و نظرات شخصی فردی باشد