اینجانب سحر ابتکاری فوق لیسانس ریاضی از دانشگاه آزاد اسلامی شعبه مرکز سه سال معلم تدریس خصوصی ریاضی هشتم در تهران بودم و ۲ سال معلم خصوصی ریاضی نهم و همچنین در حال حاضر به صورت خصوصی در پایه های هشتم و نهم در منزل فعالیت می کنم
به درس ریاضی علاقه مندم و به صورت مفهومی تدریس می کنم از روشهای مختلف برای تدریس بهتر استفاده می کنند برای مثال یکی از این روش ها به این صورت هست که پس از اینکه تدریس می کنم شروع به حل تمرینهای گام به گام از آسان به سخت میکنم که معمولاً اولین سوال سوالات آسان و مربوط به گذشته درسی دانشآموزان میشود به طوری که بتوانند با دانش قبلی خود حل کنند
اکثر تمرین ها در کلاس خصوصی یا گروهی توسط دانش آموزان حل می شود و حتی اگر دانش آموزی راهحل را نداند مستقیم جواب را به او نمی گویم بلکه با راهنماییهای غیرمستقیم او را به هدف می رسانم این موضوع باعث میشود دانش آموز برای یکبار هم که شده به مطلب درسی عمیقاً فکر کند و همین فکر کردن های پرتکرار باعث میشود که دانش آموز با روند حل سوالات آشنا شوند
برخی از دانش آموزان با روشهای توضیحی خیلی خوب متوجه درس نمی شوند که برای آنها کشیدن شکل روش موثر تری هست در پایههای به بعد دانش آموزان اندکی اعداد را میبینند اما در دبیرستان اعداد کمتر و کمتر می شود و حروف جای آنها را میگیرد در نتیجه معلم باید بتواند از روشهای دیگری مانند شکل کشیدن ریاضی را به دانش آموزان آموزش دهد
حتی من مدتی در پایه های ابتدایی هم تدریس داشتم و شکل های زیبا و دقیق اشتیاق دانش آموزان را در یادگیری بالاتر برده است
همچنین یکی از مواردی که در تدریس خصوصی ریاضی هشتم رعایت میکنند پایه درسی دانش آموز است از نظر من دانش آموز باید مطالبی را در پایه هفتم فهمیده باشد تا آماده دریافت مطالب جدید در پایه هشتم باشد در نتیجه اگر دانشآموزی مبحث درسی هفتم را به خوبی نفهمیده باشند من برگشت به گذشته خواهم داشت و حتماً سعی بر این دارند که آن مطالب جا افتاده را برای او با تدریس بهتر جبران کنم