ثبت نام

88904002 - 021

سارا فرخی | معلم تقویتی فیزیک یازدهم در تهران

من سارا فرخی هستم، دارای مدرک کارشناسی فیزیک کاربردی و ۱۰ سال است که به عنوان معلم خصوصی به تدریس درس فیزیک در مقاطع مختلف تحصیلی دوره دوم متوسطه مشغول هستم.

فیزیک سال یازدهم از جمله دروس تخصصی رشته های ریاضی و تجربی است و به همین دلیل نیز یادگیری آن برای دانش آموزان این رشته ها از اهمیت زیادی برخوردار است. ضمن این که از منابع کنکور نیز محسوب می شود، بنابراین برای یادگیری و البته تسلط به مفاهیم درسی فیزیک باید تلاش کرد.

من سارا فرخی هستم، دارای مدرک کارشناسی فیزیک کاربردی و 10 سال است که به عنوان معلم خصوصی به تدریس درس فیزیک در مقاطع مختلف تحصیلی دوره دوم متوسطه مشغول هستم.

درس فیزیک یک درس کاربردی با نکات بسیار تشریحی و تمرینی است. در این درس فرمول های زیادی را مشاهده می کنید که دانش آموز باید آنها را به صورت کاملا مفهومی درک کند، چرا که مباحث درسی بسیار شبیه به هم و فرمولها نیز مشابه و تکراری بعضا با تغییرات جزیی است بنابراین اگر به شکل کاملا مفهومی این مفاهیم را نیاموزند مطمئنا حفظ کردن تمام نکات کار بسیار سخت و غیرممکنی خواهد بود.

بهتر است دانش آموز سال یازدهمی برای یادگیری فیزیک یک برنامه دقیق داشته باشد، استفاده از معلم خصوصی در صورتی که دانش آموز در یادگیری مشکل زیادی دارد انتخاب بسیار عاقلانه ای خواهد بود، معمولا معلم های خصوصی  به خوبی نکاتی که در کلاس ممکن است مورد توجه دانش آموز قرار نگرفته و فراموش شده است را مجددا با بیانی متفاوت برای او شرح داده و اشکالات او را در یادگیری برطرف کند.

فیزیک یازدهم یکی از منابع کنکور است بنابراین باید به نکات تستی هر درس نیز توجه شود، برای این که بدانید از چه مباحثی در کنکور به عنوان سوال استفاده می شود بهترین راه مرور سوالات کنکور فیزیک در سال های گذشته است، اصولا سوالات کنکور از مباحث و مفاهیم مشخصی طراحی می شوند و به صورت سالیانه تکرار می شوند، بنابراین با یک بررسی دقیق و مطالعه عمیق می توان خیلی زود به نکات مهم تستی دست پیدا کرد، ضمن این که کتاب های کمک درسی بسیاری نیز وجود دارد که نکات مهم را طبقه بندی کرده و سوالات مربوط به هر مبحث را در اختیار دانش آموز قرار می دهند.

وقتی دانش آموز از هر درس سوالات بسیاری را به عنوان تمرین حل می کند، مسلما این مفاهیم در ذهن او جای میگیرد و او می تواند با شیوه های مختلف طراحی سوال آشنا شده و به همین ترتیب در امتحان عملکرد بهتری داشته باشد، پس توصیه اکید من بر حل مسائل متفاوت از هر مبحث درسی است.

بهتر است دروس مفهومی مثل فیزیک را با تمرکز و دقت بالا مطالعه کنید، پس زمان هایی را برای مطالعه انتخاب کنید که  تمرکز و نشاط بیشتری برای مطالعه دارید، مسلما هیچکس با توانایی های دانش آموز به اندازه خود او آشنا نیست، بنابراین می توانید با توجه به توانایی و نقاط قوت و ضعف خود در درس فیزیک یک برنامه جامع تنظیم کنید و مطالعه و حل تمرین را طبق برنامه پیش ببرید و هدفمند کار کنید.

توجه داشته باشید که هیچ موفقیتی اتفاقی حاصل نمی شود پس اگر به دنبال موفقیت در یادگیری فیزیک هستید بهتر است پشتکار و تلاش داشته و با هدف و انگیزه در این مسیر پیش بروید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.