اینجانب سارا جهاندار ارشد ریاضی با سابقه تدریس درس ریاضی سال هفتم در تهران و تدریس خصوصی ریاضی پایه هشتم در آموزشگاه های تدریس خصوصی و تدریس خصوصی ریاضی نهم در مدرسه غیر انتفاعی دخترانه مهر ایران.
۱۰ سال سابقه تدریس دارم در این مدت پایه های هفتم تا نهم را تدریس کردم.
من در تدریس توضیحاتم بسیار شفاف است.
به دلیل این که دانش آموزان هفتم اولین سالی است که نمره ای می شوند ممکن است دچار افت تحصیلی شوند و والدین نیز تازه حساسیت های خود را بر نمره نشان دهند که این تاثیر مثبتی بر روحیه آنها نمی گذارد.
به همین جهت من معتقدم معلم باید توضیحات درسی اش بسیار شفاف باشد به طوری که برای همه دانش آموزان قابل فهم باشد.
پایه هفتم پایه بسیار مهمی برای دانش آموزان محسوب می شود زیرا نمراتشان دیگر توضیفی نیست عددی است.
یک معلم ندارند و معلم های درسیشان با هم فرق می کند
وارد سن بلوغ و دوره نوجوانی می شوند
در واقع معلم و والدین باید بیشتر از سایرین این دوره را درک کنند و مراقب دانش آموز باشند.
ارتباط معلم با دانش آموز در این سن بسیار مهم است.
حرف هایی که دانش آموز نمی تواند به والدینش بگوید بهتر است با ارتباط خوبی که معلم برقرار کرده به او بگوید و دانش آآموزان معمولا” به معلم مدرسه به خاطر سیستم نظارتی نمی گویند بلکه به معلم خصوصی خود که ارتباط بهتری پیدا کردن مشکلات خود را بازگو می کنند.
از همه مهمتر این که یک نوجوان حتی مسائلش را هم نگوید والدین باید از این موضوع آگاهی داشته باشند و دورادو مراقب او باشند.
من برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در کلاس هایی که با آنها دارم به آنها اعتماد به نفس می دهم و با حل سوالات آسان به سخت و با روشی گام به گام توضیحات مفصلی از ریاضیات به آنها می دهم.
این موضوع باعث می شود آنها از این که می توانند سوالات را حل کنند انرژی می گیرند و تلاش می کنند تا نمونه سوالات پیچیده تری را حل کنند.
روش دیگری را که من در تدریس خصوصی به کار می برم استفاده از اشکال هندسی به منظور شهودی سازی است.
دانش آموزان اگر بتوانند ریاضی را تصور کنند آن را بهتر می فهمند.
یک معلم ریاضی باید از هر موضوع حفظی در تدریس ریاضیات دوری کند و به هیچ عنوان این گونه توضیحات رمز گذاری شده و حفظی مناسب دانش آموزان نیست و درواقع ما با این کار ریاضی را از بین می بریم.
تمام ریاضیات کاربردی و عملی هستند و انسان ها آن را در عمل کشف کردند و نه در خواب و رویا.
اگر ما ریاضیات حفظی را به دانش آموزان آموزش دهیم درواقع سرمایه های فکری آینده را از بین برده ایم.
من با توضیحات مفصل و پایه ای حتی توانسته ام نتایج خوبی را برای دانش آموزانی که دچار استرس یا ضعف پایه هم هستند داشته باشم.