ثبت نام

88904002 - 021

زهرا خلج | آموزش مفهومی فیزیک یازدهم

من زهرا خلج هستم، دارای مدرک کارشناسی فیزیک محض از دانشگاه امیرکبیر و سابقه ۱۵ سال تدریس خصوصی فیزیک در مقاطع مختلف تحصیلی، فیزیک یازدهم و فیزیک کنکور.

فیزیک از جمله دروس پایه است که یادگیری آن باید به شکل اصولی و مفهومی صورت گیرد، مطمئنا اگر دانش آموز مفاهیم فیزیک را به خوبی درک نکند، حفظ کردن تمام فرمول ها و مباحث درسی فیزیک کار سختی است که البته نتیجه ای هم در بر نخواهد داشت، به این ترتیب دانش آموز نمی تواند در مواقع لزوم از دانسته های خود بهره گیری کند، چرا که مطالب حفظ شده خیلی زود از حافظه پاک می شوند.

یکی از راه های تسلط به مباحث درسی فیزیک حل تمرینات بسیار از هر فصل است. این یکی از روش هایی است که من در کلاس های خصوصی برای دانش آموزانم برنامه ریزی می کنم و غالبا از نمونه سوالات امتحانی سالهای قبل یا نمونه سوالات کنکور برای این منظور استفاده می کنم. همچنین می توان نمونه سوالات مختلفی از اینترنت دانلود کرد یا از کتاب های کمک درسی استفاده کرد.

من زهرا خلج هستم، دارای مدرک کارشناسی فیزیک محض از دانشگاه امیرکبیر و سابقه 15 سال تدریس خصوصی فیزیک در مقاطع مختلف تحصیلی، فیزیک یازدهم و فیزیک کنکور.

مهمترین امتیاز استفاده از نمونه سوالات تمرینی این است که دانش آموز با شیوه طراحی سوال آشنا شده، نکات مهم هر درس را می آموزد و همچنین قدرت پردازش سوال و رسیدن به جواب را پیدا می کند.

معمولا بعد از تشریح نکات هر درس و بسط مفاهیم برای دانش آموز، این مثال های متفاوت و تمرینات متنوع است که مفهوم هر درس را به دانش آموز منتقل می کند، بنابراین مهمترین راه آموزش مفهومی فیزیک یازدهم این است که دانش آموز بتواند از مفاهیم آموخته شده به راحتی در حل مسائل بهره ببرد.

از آنجایی که فیزیک یازدهم و دوازهم از منابع کنکور محسوب می شوند، بهتر است که ساعاتی از کلاس های خصوصی را به تست زنی اختصاص داد، به این ترتیب میتوان نکات مهم هر مبحث را در ذهن دانش آموز تثبیت کرد و از طرفی نیز او را با روش های تست زنی آشنا کرد.

بهتر است یک برنامه درسی منظم برای این که بتوان مسیر آموزش را به خوبی طی کرد، در اختیار دانش آموز قرار داده و به صورت مرتب او را ارزیابی کرد تا برای رفع اشکال و یا شناخت نقاط ضعف دانش آموز برنامه درسی جداگانه ای  تدوین کرد.

روش صحیح مطالعه فیزیک را باید در نظر داشت، به این ترتیب بهتر است زمان هایی را به مطالعه درس اختصاص دهید که تمرکز لازم و کافی دارید و همچنین می توانید بعد از مطالعه بخش های تئوری ساعتی را به حل تمرین بپردازید. نکته برداری هنگام مطالعه را فراموش نکنید و سعی کنید برای خود یک جزوه شامل تمامی نکات مهم و فرمول های مورد نیاز داشته باشید. وقتی دانش آموز با شیوه های استاندارد و اصولی آموزش می بیند و فیزیک را به صورت مفهومی می آموزد، مطمئنا در امتحان و کنکور عملکرد بهتری خواهد داشت، چرا که با توجه به دانسته ها و آموزش هایی که دیده است اعتماد به نفس بهتری دارد.

بنابراین استفاده از معلم خصوصی در دانش آموزانی که سطح علمی آن ها متوسط رو به پایین است بهتر است به صورت مداوم باشد تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.