رقیه حسنی هستم با ۴ سال سابقه به عنوان معلم ریاضی خصوصی هفتم و به طور کلی ۱۲ سال سابقه تدریس خصوصی
مدرک کارشناسی ارشد دارم از دانشگاه دامغان در رشته ریاضیات کاربردی
در این مدت ۱۲ سال با دانشآموزان تقویتی،پیشرفته و تیزهوشان تدریس داشتم و از کتابهای درسی مدرسه در پایه های هفتم،هشتم،نهم،هم مسلط هستم تا کتاب های کمک درسی و تیزهوشان
برای پایه ی نهم در سطح تیزهوشان دانش آموزان زیادی داشتم و روش های مختلف تست زنی و سرعت عمل آنها را در آزمون های ورودی بالا بردم
من با هر دانشآموزی در هر سطحی از روشهای متفاوتی برای تدریس استفاده می کنم برای مثال در برخورد با دانش آموزان تقویتی صبر و حوصله بسیار زیادی دارم ومی دانم که اگر آنها دیر پاسخ دهند و مطلبی را دیر بگیرند کاملاً طبیعی است و در یادگیری آنها کاملا صبور هستم
در تدریس به دانشآموزان تیزهوشان برعکس آن ها راتشویق به بالا رفتن سرعت عمل شان می کنم و باید در مدت زمانی که با آنها میگویند بتوانند سوال را حل کنند زیرا در آزمون های ورودی به سرعت عمل بسیار مهم است و در آینده هم کنکور برای این موضوع از اهمیت فوقالعادهای برخوردار است
برخی از دانش آموزان خصوصیات متفاوتی دارند و در اولین جلسه می توان این خصوصیات مختلف را کشف کرد اما از نظر من خصوصیات اخلاقی والدین نیز در تدریس خصوصی فرزندشان تاثیرگذار است
برای مثال والدینی را دیدم که بسیار به معلم و عملکرد او شکاک هستند و این شک را به فرزندشان نیز منتقل میکنند که باعث میشود در اوج این که درس را در حال یادگیری باز هم به نحوه یادگیری و روش تدریس معلم شک داشته باشد
قبلا برایم سوال بود که چرا این نوع والدین با اینکه به عملکرد من شک دارند باز هم به روند کلاس ها ادامه می دهند که بعداً متوجه شدم آنها روی همه معلم ها شکاک هستند و این بخشی از خصوصیات اخلاقی آنهاست و این موضوع قرار است هیچ وقت متوقف نشود
اما مسئله اصلی که ایجاد میکرد برای من نبود بلکه برای فرزندشان بود زیرا راندمان کلاس همیشه پایین بود
در واقع صحبت من این بود که در موفقیت دانش آموز همه چیز تاثیرگذار است حتی خصوصیات اخلاقی والدین آنها که باعث می شود نتایج متفاوتی از دانش آموز گرفت و این یکی از مهم ترین تجربه هایی بود که بنده در این مدت ۱۲ سال در تدریس خصوصی به دست آوردم
در حال حاضر ممکن است برای برخی از والدین هم این سوال پیش بیاید که آنها بیشتر از همکلاسی فرزندشان کلاس میگیرند اما نتایجی که او می گیرد بیشتر است و این موضوع فقط به بهره هوشی دانش آموز مربوط نمیشود حتی همین شکاک بودن باعث پایین آمدن راندمان کلاس می شود