ثبت نام

88904002 - 021

رضا روحانی | معلم خصوصی علوم نهم

من رضا روحانی هستم، فارغ التحصیل رشته کارشناسی شیمی محض و معلم خصوصی علوم نهم در تهران هستم. در این مبحث کوتاه به بیان نکاتی در مورد درس علوم نهم می پردازم.

درس علوم از آن جمله درس های پایه ای است که حاوی نکات بسیار مهم و کاربردی است. این درس پایه مفاهیم مهمی از دروس فیزیک، شیمی و زیست دوره دوم متوسطه را در خود جای داده است، به همین دلیل اگر دانش آموز قصد ادامه تحصیلی در رشته های تجربی یا ریاضی را داشته باشد بهتر است در مورد مطالعه و یادگیری درس علوم جدی باشد.

من رضا روحانی هستم، فارغ التحصیل رشته کارشناسی شیمی محض و معلم خصوصی علوم نهم در تهران هستم. در این مبحث کوتاه به بیان نکاتی در مورد درس علوم نهم می پردازم.

از آنجایی که درس علوم یک درس مفهومی است نیاز به تصویرسازی های ذهنی یا انجام آزمایشات برای درک بهتر مطالب دارد. بسیاری از معلم ها سعی می کنند با انجام آزمایشات ساده و دم دستی مفاهیم پیچیده را برای دانش آموزان قابل درک تر کنند که این راه آموزشی بسیار مفیدی است. بیان نکات علمی به زبان ساده کار آسانی نیست و دبیران  عزیز در این زمینه باید خلاقیت های آموزشی زیادی را به کار گیرند تا توجه و تمرکز دانش آموزان را به یادگیری درس جلب کنند.

اگر میخواهید در یادگیری درس علوم نهم موفق باشید، باید یک برنامه ریزی مناسب درسی داشته باشید. بهترین روش برای مطالعه این است که شما مطالب کتاب را به صورت مفهومی و عمیق بخوانید و نکات مهم هر درس را به صورت جزوه برای خود بازنویسی کنید. به این ترتیب در زمان امتحان با یک مرور کلی روی مطالب منتخب بخش های مهم کتاب را مطالعه کرده اید.

یکی دیگر از روش هایی که می توانید از آن برای یادگیری علوم استفاده کنید، استفاده از کتاب های طبقه بندی شده است. این کتاب ها نکات مهم درسی را به صورت بخش های مشخص در خود جای می دهند، ضمن این که دارای نمونه سوالات مهمی هستند که به صورت مفهومی و طبقه بندی شده تهیه شده اند. به این ترتیب دانش آموز می تواند با سوالات مشابه سوالات امتحانی آشنا شده و نکات مهمی که سوالات امتحانی از آنها مطرح می شوند را بیاموزد.

درس علوم را باید به شکل مفهومی آموخت تا در سالهای بعدی تحصیل بتوان از مفاهیم آموخته شده به عنوان پیش نیاز استفاده کرد. همانطور که گفتیم این درس پایه دروسی مثل فیزیک و شیمی و زیست خواهد بود، بنابراین مطالبی که در این کتاب ارائه می شود از اهمیت زیادی برخوردار است.

من به عنوان معلم خصوصی علوم نهم همیشه سعی می کنم که مطالب را به ساده ترین شکل ممکن برای دانش آموز شرح دهم و نقاط ضعف او را سریعا کشف کنم تا بتوانم با تمرکز روی نقاط ضعف او باعث تقویت او در درس علوم شوم. می توان با انجام آزمایشات ساده یا مثالهای ملموس بسیاری از مفاهیم را برای دانش آموز قابل فهم تر کرد تا بتواند تصویرسای درستی از آنها در ذهن خود داشته باشد. تمرین و حل کردن نمونه سوالات امتحانی نیز راه مناسبی برای درک بهتر سوالات احتمالی است. بهتر است منبع اصلی آموزش کتاب درسی باشد و از دانش آموز خواسته شود تا خود اقدام به نکته برداری و خلاصه نویسی مطالب مهم نماید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.