مصطفی حاجی آقا هستم ارشد مهندسی صنایع با ۷ سال سابقه تدریس به عنوان دبیر ریاضی هفتم در تهران
از سال ۸۸ در حال تدریس ریاضی هستم اما به طور رسمی از سال ۹۱ وارد حرفه تدریس خصوصی شدم و در نظام قدیم آموزشی، مقطع راهنمایی را تدریس می کردم و از سال ۹۵ شروع به تدریس خصوصی ریاضی هفتم کردم
من علاقه مند به آموزش ریاضی هستم و در این مدت روی توانایی ام در انتقال مفاهیم ریاضی کار کردم و در این راه تجارب زیادی به دست آوردم
روش من در توضیح مسائل ریاضی در ابتدا علاقه مند کردن دانش آموز به درس ریاضی است و سپس آموزش مسائل پیچیده تر ریاضی است.
در این مدتی که در تدریس خصوصی ریاضی فعالیت می کردم متوجه شدم که برخی از دانش آموزان فقط به این دلیل که مباحث درسی پایه را متوجه نشده اند و در آن ضعف دارند اعتماد به نفس خود را از دست دادهاند
بعد از اینکه این موضوع را فهمیدم برای دانش آموزان تقویتی بدون اینکه تدریس کنم اول شروع به رفع ایرادهای پایهی کردم بعد از اینکه دانشآموزان با چشمان خود شان دیدن که برخی تمرین ها را می توانند بدون کمک معلم و دانسته های قبلی خود حل کنند اعتماد به نفسشان بیشتر شد.
بعد از آن شروع به دادن تمرین های آسان به سخت در مبحث جدید آموزشی کردم دانش آموزان بعد از اینکهمی دیدن باز هم میتوانند تمرینها را خودشان حل کنند اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردند.
در واقع صحبت بنده این است که دانش آموز در ابتدا نیاز به توجه از طرف معلم دارد معلم باید دقیقاً بداند که مشکل دانش آموز از کجاست و این هنر معلم محسوب میشود.
به اعتقاد من دانشآموزان متوسط و تقویتی دو مشکل اساسی با ریاضی و یا کلاً درس دارند
۱_ به علت پایه ضعیف شان اعتماد به نفسشان در یادگیری کم است و این سبب میشود که از درس فراری باشند که میتوان با قوی کردن مطالب پایه و سپس حل مسائل بسیار ساده اعتماد به نفس دانش آموز را بازیابی کرده و سپس سطح مطلب را بالا ببریم
۲_ عدم علاقه به ریاضی عامل بسیار کلیدی در یاد نگرفتن درس ریاضی است که این موضوع بیشتر به نحوه تدریس معلمان بر میگردد که آنها در پایه های پایین تر نتوانستند دانش آموز را به ریاضی علاقه مند کنند.
مدرس توانمند و آشنا به ریاضی می تواند دانش آموز را به ریاضیات علاقه مند کند و با مثال های کاربردی و واقعی که از ریاضی در کلاس می زند و با فن بیان این که دارد میتواند این کار را انجام دهد