ثبت نام

88904002 - 021

تأثیر باورنکردنی ریاضیات در کسب ثروت

افرادی که در حساب و کتاب ضعیف هستند و رابطه خوبی با ریاضیات ندارند بیشتر از افرادی که در ریاضیات قوی هستند مشکلات مالی را تجربه می کنند. این کشف علمی اگرچه بسیار عجیب به نظر می رسد  اما بر اساس یک تجزیه و تحلیل آماری از نظر سنجی جهانی که توسط موسسه Lloyd’s Register Foundation انجام گرفته است منتشر شد.

در این نظر سنجی از مردم ۱۴۱ کشور دنیا پرسیده شد که آیا ۱۰ درصد بزرگتر است یا نسبت ۱ از ۱۰ یا هردو یکسان هستند؟ بنای این نظریه بر این استوار بود که در صورت  عدم ارائه پاسخ صحیح پرسش شوندگان از نظر ریاضی ضعیف تلقی شوند. پاسخ صحیح این است: ۱۰ درصد همان نسبت ۱ از ده است. تجزیه و تحلیل های این سازمان نشان داد که افرادی که پاسخ نادرست داده اند اغلب از فقیرترین افراد کشور خود هستند. مطالعات قبلی در ایالات متحده، بریتانیا، هلند و پرو نیز نشان داده بود که افرادی که از نظر حساب و کتاب های عددی ضعیف هستند از نظر مالی در وضعیت بدی قرار دارند. این تحلیل ها نشان می دهد در صورتی که افرادی که در ریاضیات ضعیف هستند، فقیر نباشند هم از نظر شرایط زندگی در شرایط سخت تری زندگی می کنند.

افرادی که در حساب و کتاب ضعیف هستند و رابطه خوبی با ریاضیات ندارند بیشتر از افرادی که در ریاضیات قوی هستند مشکلات مالی را تجربه می کنند. این کشف علمی اگرچه بسیار عجیب به نظر می رسد  اما بر اساس یک تجزیه و تحلیل آماری از نظر سنجی جهانی که توسط موسسه Lloyd's Register Foundation انجام گرفته است منتشر شد.

سختی زندگی این افراد به معنای کمبود درآمد یا کسب درآمد سخت و دشوار است. اما افرادی که در ریاضی مهارت بالایی داشتند حتی با درآمد کمتر از این افراد، زندگی مناسب تری داشتند.

این تحلیل ها نشان می دهد که سطح سواد افراد ارتباط مستقیمی با شرایط زندگی آنها دارد، به طوری که افرادی که دارای مدرک دیپلم هستند شرایط بهتری از کسانی داشتند که مدرسه را رها کرده بودند و فارغ التحصیلان دانشگاه حتی شرایط بسیار بهتری داشتند. با این حال همچنان در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی که اطلاعات ریاضی پایین تری داشتند نیز با مشکلات مالی مواجه بودند.

البته خبر بدی هم وجود دارد، اگر فقیر باشید مهارت های ریاضی بالا نمی تواند کمکی به افزایش درآمد شما کند، طبق مطالعات انجام گرفته هرچه تلاش برای تأمین هزینه های زندگی بیشتر باشد درآمد نیز بیشتر خواهد بود، البته به جز در کشورهای کم درآمدی مثل اتیوپی، سومالی و رواندا.

چرا ریاضیات مهم است

توانایی درک و استفاده  از اعداد را ریاضی می نامیم. باید بپذیریم که اعداد و ارقام در همه جوانب زندگی ما نقش دارند. در واقع این ریاضی است سواد محسوب می شود. در تمام دنیا بسیاری از مشاغل پردرآمد شامل کار با اعداد است. افرادی که از نظر محاسبات ضعیف هستند، اغلب در چنین مشاغلی از جمله بانکداری، عملکرد بسیار ضعیف تری دارند. بنابراین، برای افرادی که از نظر علم ریاضی و آمار ضعیف هستند، یافتن شغل و پیشرفت در آن کار سخت و دشواری است.

معمولا افرادی که در مهارت های ریاضی ضعیف هستند تصمیمات مالی خوبی نمی گیرند. به طور مثال چنین افرادی نمی توانند نرخ بهره های بانکی و وام ها را محاسبه کنند، به همین دلیل است که طبق آمار افرادی که مهارت های عددی ضعیفی دارند نیز احتمال بیشتری دارد که بدهی های گران را بپذیرند. اگر از نظر محاسبات اعداد و ارقام ضعیف هستید، تشخیص اینکه پرداخت حداقل ۳۰ دلار آمریکا روی کارت اعتباری با موجودی ۳۰۰۰ دلاری و نرخ درصد سالانه ۱۲ درصد به این معنی است که هرگز پرداخت نخواهد شد، برای شما دشوار است.

این قضیه کاملا تأیید شده است که افرادی که از نظر مهارت های ریاضی ضعیف هستند از نظر مالی دچار مشکل می شوند اما هنوز کاملا مشخص نیست که آیا آموزش ریاضی به افراد کمک می کند تا از مشکلات مالی رهایی یابند؟

تأثیر باورنکردنی ریاضیات در کسب ثروت افرادی که در حساب و کتاب ضعیف هستند و رابطه خوبی با ریاضیات ندارند بیشتر از افرادی که در ریاضیات قوی هستند مشکلات مالی را تجربه می کنند. این کشف علمی اگرچه بسیار عجیب به نظر می رسد  اما بر اساس یک تجزیه و تحلیل آماری از نظر سنجی جهانی که توسط موسسه Lloyd's Register Foundation انجام گرفته است منتشر شد.

نتایج یک تحقیق علمی

الن پیترز، مدیر مرکز تحقیقات ارتباطات علمی در دانشگاه اورگان، در کتاب خود “بی شماری در طبیعت” پیشنهاد می کند که شرکت در کلاس های ریاضی برای دانش آموزان مورد توجه بیشتری قرار گیرد. این تحقیقات نشان داد دانش ‌آموزان دبیرستانی آمریکایی که مجبور بودند ساعات بیشتری را به آموزش ریاضی اختصاص دهند، در مراحل بعدی زندگی خود نتایج مالی بهتری داشتند.

آموزش موفقیت آمیز ریاضی به معنای کمک به دانش آموزان برای کسب اعتماد به نفس در استفاده از اعداد است. افرادی که اعتماد به نفس عددی پایینی دارند، مستقل از توانایی عددی خود، پیامدهای مالی بدی مانند سلب حق مالکیت را تجربه می کنند. این به این دلیل است که آنها حتی ممکن است تصمیمات مالی ساده را نیز به خوبی اتخاذ نکنند.

اعتماد و سواد ریاضی را به اشکال مختلفی می توان افزایش داد. طبق این تحقیقات در میان کودکان دبستانی آمریکایی که از نظر ریاضی ضعیف بودند، تعیین اهداف قابل دستیابی به اعتماد به نفس ریاضی و عملکرد بهتر منجر شد. بنابراین می توان با روش های مختلف آموزشی در یادگیری ریاضیات از مشکلاتی که در زندگی آینده  این افراد ایجاد می شود پیشگیری کرد.

گام های بعدی این تحقیقات به بررسی تأثیر آموزش ریاضی به بزرگسالان برای رفع مشکلات مالی و تأثیر آموزش حسابداری در نتایج مالی افرادی که در کشورهای پردرآمد زندگی نمی‌کنند می پردازد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.