ثبت نام

88904002 - 021

امید حاج کناری | معلم تقویتی عربی دهم

من امید حاج کناری هستم، معلم تقویتی درس علوم در تهران، دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب هستم و ۶ سال است که به تدریس خصوصی درس عربی در پایه های مختلف تحصیلی مشغول هستم.

درس عربی از جمله دروسی است که محبوبیت زیادی نزد دانش آموزان ندارد و با وجود این که اصطلاحات و لغات زیادی از این زبان در زبان فارسی وارد شده است، آموزش  آن زیاد مورد توجه دانش آموزان قرار نمی گیرد، در هر صورت روش های آموزشی زبان عربی نیز مثل زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بیگانه باید مورد بازبینی قرار گیرد چرا که علیرغم چندین سال آموزش این زبان، در زمان فارغ التحصیلی اصولا دانش آموزان مسائل زیادی از این درس را نمی دانند و این نقص سیستم آموزشی در این مورد را می رساند.

من امید حاج کناری هستم، معلم تقویتی درس علوم در تهران، دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عرب هستم و 6 سال است که به تدریس خصوصی درس عربی در پایه های مختلف تحصیلی مشغول هستم.

یادگیری زبان عربی نیز قواعد و قوانین خاص خود را دارد و اگر دانش آموزی بخواهد در یادگیری این درس موفق باشد نیاز به یک برنامه دقیق و استفاده از تجربیات یک مدرس ماهر دارد. من در کلاس های عربی به ویژه در سال های اولیه یادگیری این زبان همیشه سعی کرده ام انگیزه لازم برای یادگیری را در دانش آموز ایجاد کنم، چرا که بی علاقگی و بی انگیزگی سبب می شود که تمرکز لازم برای یادگیری کاهش پیدا کرده و دانش آموز خیلی زود از کلاس درس دلزده شود.

از آنجایی که معمولا تحلیل صرفی و اعراب در زبان عربی از بارم زیادی در زمان امتحان برخوردار است، بنابراین شناخت و تسلط دانش آموز از قواعد درسی بسیار اهمیت دارد، از طرفی زبان عربی نیز یک منبع درسی به هم پیوسته است که یادگیری قواعد در آن نیازمند پیش نیاز آموزشی از سال های پیش به همراه دارد.

اگر بخواهم در مورد تدریس خصوصی درس عربی دهم صحبت کنم، باید بگویم من در کلاس های خصوصی ابتدا از قواعد ابتدایی عربی یک آزمون از دانش آموز میگیرم، در صورتی که دانش آموز از مباحث سال های قبل چیزی به خاطر داشته باشد که با یک مرور کلی سراغ مباحث جدید می رویم در غیر اینصورت باید حداقل یک جلسه کامل به مرور قواعد درسی سال نهم و سال های قبل تر از آن پرداخته شود، تا دانش آموز آمادگی لازم برای یادگیری قواعد جدید را داشته باشد.

بعد از هربار تدریس درس جدید تمرین هایی به عنوان تکلیف منزل در اختیار دانش آموز قرار میگیرد و دانش آموز باید به صورت مداوم در طول هفته این تمرین ها را حل کند، این مسئله کمک می کند تا هیچ یک از موارد آموزشی از ذهن دانش آموز خارج نشده و تسلط او به مباحث درسی بیشتر شود.

استفاده از نمونه سوالات امتحانی میتواند گزینه مناسبی به عنوان تمرین درسی در منزل باشد، من فکر می کنم دانش آموز برای یادگیری بهتر باید بتواند به انواع سوالات پاسخ دهد، شناخت کامل از قواعد در کنار دانستن لغت می تواند مشکل دانش آموزان را در یادگیری عربی در سطح چشمگیری کاهش دهد. اما متاسفانه اکثر دانش آموزان بعد از تدریس عربی در مدرسه تا جلسه بعدی تدریس هیچ تمرین و مروری روی مباحث درسی ندارند و همین مسئله باعث می شود که بخش اعظمی از مباحث را به راحتی فراموش کنند.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.