ثبت نام

88904002 - 021

آناهیتا خسرومهر | معلم تقویتی ریاضی کلاس سوم دبستان در تهران

آناهیتا خسرومهر هستم، معلم تقویتی ریاضی کلاس سوم دبستان در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی هستم و بیش از ۱۵ سال است که به تدریس ریاضیات در مقطع ابتدایی مشغول هستم.

حتما شما هم شنیده اید که بسیاری از افراد می گویند درس ریاضی سخت است و یادگیری آن کار هرکسی نیست، در این مورد باید بگویم همه چیز به ذهنیت و نگرشی بستگی دارد که از همان ابتدای تحصیل در مغز افراد شکل می گیرد. بنابراین سال های اولیه تحصیل در موفقیت بعدی دانش آموزان نقش مهمی ایفا می کند.

آناهیتا خسرومهر هستم، معلم تقویتی ریاضی کلاس سوم دبستان در تهران، دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی هستم و بیش از 15 سال است که به تدریس ریاضیات در مقطع ابتدایی مشغول هستم.

اگر دانش آموزی به هر دلیل در سالهای اولیه تحصیلی نمی تواند ارتباط خوبی با ریاضیات برقرار کرده و در یادگیری دچار مشکل می شود، مهمترین کاری که باید انجام داد شرکت در کلاس های تقویتی است، بهتر است از همان ابتدا بستر تسلط بر درس ریاضی در دانش آموز تقویت شود.

ارتباط صمیمانه معلم با دانش آموز کلاس سومی به او کمک می کند تا در کلاس تقویتی راحت تر بوده و با آرامش و تمرکز بیشتری به درس توجه کند. من فکر می کنم برای معلمانی که در مقطع ابتدایی فعالیت می کنند قدرت ارتباط با کودکان این مقطع و همچنین صبر و حوصله فراوان در کنار فن بیان قوی می تواند به موفقیت بیشتر بی انجامد.

حتما می دانید که توضیح دادن مباحث ریاضیات به دانش آموزان مقطع ابتدایی بسیار مشکل است، بنابراین مهارت معلم و دانش و تجربه او می تواند در موفقیت دانش آموز برای تسلط به ریاضیات نقش مهمی داشته باشد. در سال های گذشته سعی می شد که از مدرسین با تجربه بالا برای مقاطع تحصیلی ابتدایی به ویژه سال های اول، دوم و سوم استفاده شود، اما در سال های اخیر به این مسئله کمتر توجه می شود و همین امر سبب می شود تا اکثر دانش آموزان این پایه ها در یادگیری دروس با مشکل مواجه شده و ناچار به استفاده از معلم خصوصی باشند.

شیوه تدریس برای بچه ها در مقطع دبستان باید با خلاقیت بسیار همراه باشد و از طرفی ساعت های کلاس باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموز احساس خستگی و دلزدگی نداشته باشد. جو صمیمانه کلاس به همراه تدریس اصولی می تواند به دانش آموز اعتماد به نفس کافی جهت یادگیری مسائل ریاضی را بدهد، از طرفی وقتی دانش آموز پایه قوی از مسائل اولیه ریاضی داشته باشد، در سال های بالاتر نیز یادگیری این درس برایش راحت تر بوده و به این ترتیب نگرش منفی نسبت به درس ریاضی در ذهن او ایجاد نمی شود.
تمرین و تکرار مسائل ریاضی یکی از راه هایی است که می تواند دانش آموز را در این درس قوی سازد، بنابراین بهتر است از هر مبحث درسی تعداد زیادی نمونه سوال در اختیار داشته باشید تا بتوان آنها را به عنوان مثال درسی یا تکلیف درسی و یا حتی به عنوان سوالات در امتحانات کوچک قبل از شروع مباحث جدید استفاده کرد. این روش سبب می شود که دانش آموز با انواع شکل سوال آشنا شده و بتواند به اشکال گوناگون سوالات پاسخ دهد.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.