ثبت نام

88904002 - 021

حمیرا اشتری | آموزش مفهومی ریاضی دوازدهم

من حمیرا اشتری هستم، دبیر ریاضی دوره دوم متوسطه دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات هستم و بیش از ۱۰ سال است که به تدریس ریاضیات عمومی دوره دوم متوسطه، ریاضیات گسسته، حساب دیفرانسیل مشغول هستم. معلم خصوصی ریاضی در تهران و البته ریاضیات کنکور و تیزهوشان نیز می باشم.

در خصوص آموزش مفهومی ریاضی دوازدهم اگر بخواهم مطالبی را با شما در میان بگذارم باید بگویم، مهمترین رکن آموزش مفهومی ریاضی در این مقطع یک معلم متخصص و با تجربه است. یک معلم با تجربه می تواند نکات مهم و کلیدی هر درس را با زبانی ساده به دانش آموزان منتقل کند. وقتی دانش آموز درس را توسط معلم به خوبی می آموزد تقریبا نیمی از راه طی کرده است.

من حمیرا اشتری هستم، دبیر ریاضی دوره دوم متوسطه دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات هستم و بیش از 10 سال است که به تدریس ریاضیات عمومی دوره دوم متوسطه، ریاضیات گسسته، حساب دیفرانسیل مشغول هستم. معلم خصوصی ریاضی در تهران و البته ریاضیات کنکور و تیزهوشان نیز می باشم.

بعد از آموزش درست و استاندارد نوبت به دانش آموز می رسد که آموخته های خود را به شکل کاربردی وارد حافظه کند تا در زمان های مورد نیاز بدون فراموشی آنها را به خاطر بیاورد. از آنجایی که دانش آموزان سال دوازدهمی امتحان نهایی و کنکور را پیش رو دارند مطمئنا دچار استرس و اضطراب ناشی از فشارها خواهند بود که این مسئله خود باعث عدم تمرکز و ترس از یادگیری می شود. بنابراین معلم باید بتواند ارتباط عاطفی خوبی با دانش آموزان داشته و در این مورد نیز به آنها اعتماد به نفس و آرامش بدهد.

یکی از مهمترین کارهایی که دانش آموز برای آموزش مفهومی ریاضیات در مقطع دوازدهم باید انجام دهد، داشتن یک برنامه منظم مطالعه، تمرین و تست زنی است. از آنجایی که این برنامه باید به صورت کاربردی و عملی تدوین شود، پیشنهاد می کنم که دانش آموزان این مقطع حداقل به صورت ماهانه از وجود یک معلم خصوصی با تجربه بهره مند شوند. در این صورت است که می توان به شکل کاملا دقیق و موشکافانه به بررسی وضعیت علمی دانش آموز از نظر یادگیری ریاضیات پرداخت.

اگر میخواهید به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرید باید به صورت متناوب مورد ارزیابی قرار گیرید، ضمن این که باید معلم یا راهنمایی داشته باشد که این ناقط ضعف را برطرف کرده و اشکالات شما را بگیرد.

فراموش نکنید که برای یادگیری بهتر ریاضیات باید روش های صحیح مطالعه را بدانید، بهتر است زمان هایی که وقت کافی در اختیار دارید و تمرکز لازم را دارید اقدام به مطالعه و تمرین ریاضی کنید، اگر مباحثی را فراموش کرده اید اصلا نگران نباشید، می توانید برای مرور مطالب به جزوات خود مراجعه کنید یا در اسرع وقت از معلم خصوصی خود بخواهید تا مباحث را دوباره برایتان تکرار کنند.

سعی کنید در برنامه خود جایی برای تمرین تست زدن باز کنید. تست زدن ریاضی دارای نکات بسیاری است که دانستن آنها به شما کمک می کند تا در کنکور موفق تر عمل کنید، بنابراین بسیار مهم است که بخشی از برنامه شما به یادگیری نکات تستی و تمرین برای تست زدن تعلق داشته باشد.

وقتی به اندازه کافی تمرین و تکرار داشته باشید، مطمئنا به روش های حل مسئله مسلط خواهید شد و به این ترتیب راحت تر می توانید به نتیجه دلخواه رسیده و موفق باشید.

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

رادیو مدرسانه

تماس با کارشناس آموزش

88904002 – 021

پیام از طریق واتساپ یا تلگرام

09198921049

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آنچه ما هستیم

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که معتقدند دانش آموز به جای حفظ کردن مطالب درسی باید آن را بفهمد و یاد بگیرد بهتر است بدانید که ما مدرسانه را بر روی همین اصل بنا کرده ایم و حتی افرادی را در این مجموعه استخدام می کنیم که به آموزش مفهومی باور دارند.

خدمات مشتریان

دریاره مدرسانه

با مدرسانه درتماس باشید

تمامی حقوق برای وبسایت مدرسانه سایت تخصصی و آموزش مفهومی ریاضی محفوظ است.